2009-03-18, 18:19
Medlem
Hej, nr jag r i windows och lyssnar p musik genom exempelvis spotify fungerar mitt ljud perfekt. Detta gller i princip allting frutom nr jag spelar spel.

T.ex. i empire total war s r ljudet bra nr jag tabbar ut men s fort jag klickar p fnstret igen fr att g in i spelet brjar ett dovt brus i mina hrlurar. Det r inte hgt men otroligt irriterande nr man spelar. Det r likadant med andra spel. Har ingen aning om vad som kan gra det s, ngon som vill hjlpa till?
Citera
2009-03-18, 18:21
Medlem
iipods avatar
hnder det varje gng? med alla spel?
Citera
2009-03-18, 18:23
Medlem
Ja, s vitt jag kan minnas. Har dock inte spelat mycket men nd tillrckligt mnga fr att inse att det r ngot som r fel...
Citera
2009-03-18, 18:25
Medlem
naganof2s avatar
Hmmmmm svrt att sga vad det kan vara ,, har du testat att byta ljud drivrutiner ?
Citera
2009-03-18, 18:33
Medlem
Jag har inbyggt ljudkort i mitt moderkort som r ett MK Asus P5Q PRO IP45,DDR2, S775 men lyckas inte hitta drivrutiner ngonstans p ntet till ljuddelen i det...
Citera
2009-03-18, 18:41
Medlem
Mario Pancieras avatar
Brusar det bara nr du kr med hrlurar? hgtalare?

Jag har precis samma problem, det brusar i vissa spel nr jag kr med hrlurar.
Mina hgtalare r riktigt kassa s jag misstnker att det r drfr jag inte hr bruset i dom.

Tidigare hade jag ven bruset i Windows.
Lyckades dda det med hjlp av att byta frn Headphone till Fron Speaker Out/Line Out i Audio Manager, hela ljudnivn snktes men bruset frsvann.

Jag frgade runt lite om problemet tidigare och kom fram till att det troligtvis har att gra med att jag kr med moderkortets inbyggda ljudkort, att det plockar upp static ngonstans ifrn.

Frsk med ett externt ljudkort om du har tillgng till ett, det kanske funkar, jag har inte haft tillflle att testa n.

verrsta bruset med musik om det inte lser sig.
Citera
2009-03-18, 18:45
Medlem
Yes!

Hrs inte med hgtalare (har riktig sunkiga dock) utan bara med hrlurar.

Verkar som att du har exakt samma problem.
Citera
2009-03-18, 19:12
Medlem
hmm, jag har samma problem, men jag tror det r en av mina tv hrlursuttag som glappar :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in