• 1
  • 2
2009-03-18, 18:06
Medlem
Jag vet inte vilket forum jag ska skriva i, men kan man skjuta upp sin mens på något sätt? Hörde att man måste ha mens när man börjar med p-piller. Kan man inte göra på något annat sätt? Jag tror att jag får mens vid månadsskiftet nu, jag ska åka lite efter det, och vill då inte ha min mens.
Citera
2009-03-18, 18:19
Medlem
iipods avatar
mens är inget du kan styra, det kommer när det kommer
Citera
2009-03-18, 18:21
Medlem
club01s avatar
Man MÅSTE väl inte ha mens när man börjar med p-piller, men man kan få småblödningar om man börjar på någon annan dag.

Men det ska finnas tabletter med gulkroppshormon som man kan skjuta upp mensen med enligt vårdguiden.
http://www.vardguiden.se/templates/A...Articleid=2339

Annars vill jag slå ett slag för menskoppen! Den behöver man inte byta lika ofta som bindor eller tamponger. Mycket smidigare tycker jag.
Citera
2009-03-18, 18:23
Bannlyst
Citat:
Annars vill jag slå ett slag för menskoppen! Den behöver man inte byta lika ofta som bindor eller tamponger. Mycket smidigare tycker jag.

OT: Wtf ist that?
Citera
2009-03-18, 18:28
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazimo
OT: Wtf ist that?
http://www.menskopp.se
Citera
2009-03-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av club01
Men det ska finnas tabletter med gulkroppshormon som man kan skjuta upp mensen med enligt vårdguiden.
http://www.vardguiden.se/templates/A...Articleid=2339

Tack så mycket!
Citera
2009-03-18, 18:58
Medlem
NoReplys avatar
Jo, man kan skjuta upp mensen.

Du kan skjuta upp dom med p-piller eller så finns det andra tabletter man kan ta.

GOOGLA!
Citera
2009-06-02, 20:07
Medlem
KristerKvists avatar
haha trodde du skulle skjuta upp din mens med kanyl haha
Citera
2009-06-02, 20:09
Medlem
Mystices avatar
Finns ju också receptfria tabletter, Cyklo-F, som minskar mensmängden under tiden man äter dem..

Slår även jag ett slag för menskoppen, mitt bästa inköp någonsin!
Citera
2009-06-02, 22:05
Medlem
Citat:
haha trodde du skulle skjuta upp din mens med kanyl haha
Du är helt förstörd av FBs drogforum.

Edit: 5 spänn på att det finns en gammal tråd om det också.
Citera
2009-06-02, 23:24
Medlem
nbluess avatar
Annars finns ju p-spruta, då uteblir mensen.
Citera
2009-06-21, 23:46
Medlem
-Jamaica-s avatar
Skriver i denna tråd istället för att starta en ny.

Jag ska på festival om några dagar, och eftersom min mens är grymt oregelbunden så är den snart en månad sen, vilket betyder att den kan komma när som helst. Jag vill inte bo i tält när jag har mens.
Det finns ju piller man kan ta för att skjuta upp den (det handlar bara om några dagar, fem kanske), men det finns inte receptfritt va?
Isåfall, måste man till vc för att få recept, eller räcker det med att ringa och snacka med nån gynläkare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in