2009-03-18, 00:15
Medlem
pollts avatar
Får be om ursäkt om jag stoppat det här i fel forumdel.

Hur som helst, har installerat senaste win7-betan och hittar inga drivisar till mitt grafikkort som stöds av det (ATI Radeon xpress 1250), har hittat till vista men verkar inte fungera att köra i kompatibilitetsläge, blir problem när jag installerar och går inte hitta drivrutinen sen heller.
Hittar iaf ett drivrutinspaket ATI släppt som är speciellt för win7-betan, och använder just nu en drivrutin som hör till ett betydligt mycket nyare grafikkort (HD3750), och det verkar faktiskt fungera, även catalyst control center fungerar, men frågan är då om en felaktig drivrutin kan skada hårdvaran på något sätt?

Tänkte mest på om drivrutinen ändrar klockfrekvens eller liknande så att det ev. blir överhettat och bränner kretsar eller så.
Har aldrig hållit på med överklockning eller behövt strula på med sånt här speciellt mycket förr så ska jag bara vara nöjd så länge det funkar och byta tillbaka till XP när det slutar funka eller ska jag frukta för min dators hälsa?

EDIT: Nm mitt problem, windows update löste det, men svara gärna på frågan ändå, för nyfikenhetens skull
Senast redigerad av pollt 2009-03-18 kl. 00:59.
Citera
2009-03-18, 08:08
Bannlyst
Nej en felaktig drivrutin ändrar ingenting hårdvarumässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in