2009-03-17, 20:02
Medlem
Angbergs avatar
Hej!
Idag kom min dator ifrån komplett hem och är nu ihop plockad och sådär.
Allting funkgerar som det skall och den börjar installera om windows. Andra gången som datorn ska reboota i installationen händer någonting konstigt.
Den normala rutan med grafik chizzle kommer upp och PRESS Delete for bios och så vidare. Men jag kan inte gå in i biosen. eller någonting annat . Datorn startar nu om efter att och skärmen säger No signal. Såhär står den nu och tuggar.

Tacksam för snabba svar... Jag är sjukt sugen på att sätta igång om man så säger

ps. Jag är inte ny på att bygga datorer så "svåra" hårdvara namn är inga problem ds.
Citera
2009-03-17, 20:16
Medlem
Hade också problem från komplett.se

Jag hade också något problem med biosen med min dator från komplett, och det visade sig att biosen var lite gammal för datorn, kommer inte riktigt ihåg det, men minns väl och tydligt att jag fick uppgradera min bios.

Den startade då och då, men mitt tips är att du testar att installera något annat operativsystem (kanske linux eller någon annan xp-version) och försöker uppdatera biosen. För trots allt är det ju komplett.se och du har inte 100% garanti på att alla delarna fungerar felfritt. Så var det som sagt för mig och jag tror att det kan vara en skillnad mellan biosens version och någon annan hårdvara som släpptes efter.

Men som sagt, försök komma in och uppgradera bios antingen via installation av annat os eller så kanske det kan vara möjligt att ladda ner en biosversion från en annan dator du har och sedan boota den cd:n och utan os uppgradera bios.
Citera
2009-03-17, 20:27
Medlem
Angbergs avatar
problemet löste sig när jag drog ur mina 3 extärna hårddiskar som satt i. Datorn bootade perfekt och allting fungerar .
Nu är det bara att börja brottas med aktivering av windows 7 :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in