2012-11-08, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveensson
Som att kasta pengar i sjön, tror inte du får 13 på någon av dem tyvärr, men vem vet även jag kan ha fel men de är jävligt sällan
95% av alla omgångar kastar man pengarna i sjön
Men å andra sidan vågar man inte ta ut svängarna alls blir det sällan några pengar för den delen heller
Citera
2012-11-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Streckprocent ja. Det såg jag mindre av idag. Synd att det blir 6-7 ettor i rad bara när man äntligen vill ha lite roligt...

...men än är det inte över. Dock verkar Fortuna inte vara med varken dig, mig eller Messi idag, så vi är i gott sällskap. Känns som att den matchen gått i lås. Celtic skulle kunna bädda för monsterjackpott nästa omgång, men då vill det nog till fler skrällar imorgon.

Edit: JOBBA DÄR JA BATE!

Edit igen: 4-2 kommer lika snabbt som ett brev på posten. Suck... se! Suck.... se! Suck...

Att använda antal ettor "i rad" som krav är samma sak som att reducera helt slumpmässigt.

DUCY?
Citera
2012-11-08, 15:09
Medlem
Bevis för att ordningen på matcherna inte spelar någon roll.

Anta att vi har en kupong som består av 6 matcher ( för att det vara ska lättare att se ).
Vi spelar matcherna innan matchnumren lottas. Om matchnumret bestäms före eller efter matchen kan rimligen inte påverka resultatet i matchen.

Alla 6 matcherna garderas med 1x och har 1a som u-tips.
Eftersom vi tippar lika i alla matcher oavsett i vilken ordning de ligger på kupongen stör det inte oss att ordningen bestäms med lottning efter att de har spelats.

Krav1: Exakt 4 u-tips av 6 rätt.
Krav2: 1-2 u-tips i följd.

Filtrerat blir detta 6 rader av 64.
Om vi tar bort Krav2 så har vi 15 rader med 4 u-rätt.

Krav2 rensar alltså bort 9 av 15 rader och chansen att det ska gå in är 6 på 15.

Nu lottar vi matchordningen! De fyra 1rna ska alltså placeras ut på 6 matcher.
1111xx
111x1x
111xx1
11x11x *
11x1x1 *
11xx11 *
1x111x
1x11x1 *
1x1x11 *
1xx111
x1111x
x111x1
x11x11 *
x1x111
xx1111

*) markerar de rader som valts ut mha Krav2.
Frågan är nu: Har dessa större chans att gå in än de andra raderna med 4 u-rätt?
Svaret är självklart nej och detta bevisar att filter som bygger på ordningen på kupongen har exakt lika stor chans att gå in som det antal rader som blir kvar efter filtret.
Detta är exakt samma sak som att välja ut 6 av 15 rader slumpmässigt.
Citera
2012-11-08, 15:59
Medlem
Visade sig vara en ganska bra taktik att spika samtliga matcher igår.
Synd att Celtic vann bara. Får hoppas man får in en 12:a å lite små vinster.
Kan bli en spännande kväll att följa även fast det inte lär ge några miljoner
Citera
2012-11-08, 17:39
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Detta är exakt samma sak som att välja ut 6 av 15 rader slumpmässigt.

Du är nästan rätt helt rätt på det där. Problemet är att du säger helt slumpmässigt, vilket inte är sant. Matchnumren har inte lottats ut på kupongen. Då hade det varit helt slumpmässigt. Varje kupong är ett resultat av intelligent design där det går att hitta många osannolika mönster om slumpen hade styrt. Ett osannolikt mönster är att CL-matcherna låg i blocket med matcherna 1-8 och EL-matcherna i blocket 9-13. Ett annat är att Zlatans match åter var placerad högst upp. Därför kan du inte applicera någon teori som bygger på att matchnumren är helt oberoende av vilka lag som spelar.

Igår ville jag spela de absolut mest sannolika raderna för att kunna bli ensam med 13 rätt. Jag avslutade då med att filtrera på radens utseende. Blir det fyra ettor i rad så blir det med stor sannolikhet ingen ensam vinnare. Visst hade jag säkert kunnat träffa samma rader med andra villkor som t.ex. procentprodukt, men att slippa fyra ettor i rad kan också vara ett sätt att filtrera för högre utdelning.

Och den saken, hur radens utseende påverkar utdelningen, är inte helt slumpmässig heller. Det utgår från hur spelare påverkas av radens utseende när de komponerar sitt system. De flesta spelarna går alltid efter något bestämt mönster: "idag ska jag köra på skrällar upptill och favoriter nedtill" eller "idag ska jag spika Champions League och helgardera Europa League". I den här tråden hittar du massor av system med olika irrationella mönster. Exakt hur det påverkar utdelningen är svårt att svara på, men det påverkar. Kommer rader med 4 kryss totalt och där alla kryssen sitter i rad att i genomsnitt resultera i färre 13-vinnare än rader med 4 kryss totalt men där kryssen är någorlunda utspridda? Skulle det luta åt något håll i den frågan är det bevis nog på att sekvensernas påverkan på utdelningen inte är helt slumpmässig.
Citera
2012-11-08, 18:22
Medlem
gais1894s avatar
tjena är lite ny på R-system men jag gjorde ett R5-3-27 men flög på en match i går..Man får ju36 enkelrader och jag ser att jag kan få 12 rätt än stämmer de?
Senast redigerad av gais1894 2012-11-08 kl. 18:36.
Citera
2012-11-08, 18:49
Medlem
BoogieTorbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gais1894
tjena är lite ny på R-system men jag gjorde ett R5-3-27 men flög på en match i går..Man får ju36 enkelrader och jag ser att jag kan få 12 rätt än stämmer de?

Du menar väl ändå R 5-3-36?

Det systemet har 11-rättsgaranti och betyder att du bara har råd med att missa en match om du ska vara säker på att hamna i vinstgrupperna. Om du får in de matcher som återstår, då är du säker på 10 rätt (du missade ju en igår) - du kan ha tur att få även 11 och 12 rätt om du sätter de sista matcher, men det kräver som sagt tur.

Länk till Svenska Spels systembroschyr (står lite om R- och U-system).

https://svenskaspel.se/img/pdf/Systembroschyr_10e.pdf

Finns även en tråd på flashback om R-system. Massor av bra läsning där.....

https://www.flashback.org/t1029900

Lycka till med ditt spel.
Senast redigerad av BoogieTorben 2012-11-08 kl. 18:53.
Citera
2012-11-08, 18:54
Medlem
gais1894s avatar
ok men enkel raderna som gäller R5-3-36 ska de va
Citera
2012-11-08, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
6 halvor = 64 rader

1 West Ham – Chelsea 1 2
2 Everton – Birmingham 1 2
3 Juventus – Catania 2

4 Inter – Lazio 1
5 Roma - Parma 1X
6 Deportivo La Coruna - Valencia 2

7 Tenerife - Atletico Madrid X
8 Villarreal - Racing Santander 1
9 Espanyol - UD Almeria 1

10 Malaga - Mallorca 2
11 Valladolid - Sporting Gijon 1 2
12 Hamburger SV - Werder Bremen 1X
13 Monaco - Lyon 1 2

Oherregud...
Citera
2012-11-08, 19:01
Medlem
BoogieTorbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gais1894
ok men enkel raderna som gäller R5-3-36 ska de va

Japp.
Citera
2012-11-08, 19:02
Medlem
gais1894s avatar
Tack för hjälpen
Citera
2012-11-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Du är nästan rätt helt rätt på det där. Problemet är att du säger helt slumpmässigt, vilket inte är sant. Matchnumren har inte lottats ut på kupongen. Då hade det varit helt slumpmässigt. Varje kupong är ett resultat av intelligent design där det går att hitta många osannolika mönster om slumpen hade styrt. Ett osannolikt mönster är att CL-matcherna låg i blocket med matcherna 1-8 och EL-matcherna i blocket 9-13. Ett annat är att Zlatans match åter var placerad högst upp. Därför kan du inte applicera någon teori som bygger på att matchnumren är helt oberoende av vilka lag som spelar.

Igår ville jag spela de absolut mest sannolika raderna för att kunna bli ensam med 13 rätt. Jag avslutade då med att filtrera på radens utseende. Blir det fyra ettor i rad så blir det med stor sannolikhet ingen ensam vinnare. Visst hade jag säkert kunnat träffa samma rader med andra villkor som t.ex. procentprodukt, men att slippa fyra ettor i rad kan också vara ett sätt att filtrera för högre utdelning.

Och den saken, hur radens utseende påverkar utdelningen, är inte helt slumpmässig heller. Det utgår från hur spelare påverkas av radens utseende när de komponerar sitt system. De flesta spelarna går alltid efter något bestämt mönster: "idag ska jag köra på skrällar upptill och favoriter nedtill" eller "idag ska jag spika Champions League och helgardera Europa League". I den här tråden hittar du massor av system med olika irrationella mönster. Exakt hur det påverkar utdelningen är svårt att svara på, men det påverkar. Kommer rader med 4 kryss totalt och där alla kryssen sitter i rad att i genomsnitt resultera i färre 13-vinnare än rader med 4 kryss totalt men där kryssen är någorlunda utspridda? Skulle det luta åt något håll i den frågan är det bevis nog på att sekvensernas påverkan på utdelningen inte är helt slumpmässig.

Med moderna program för reducering så är det nog sannolikare att många spelare gör som du och "tar bort" rader som de TROR att många spelare väljer att spela. Man måste skilja på att ha många 1or i rad på ramen och många 1or i rad på de verkliga raderna.
Det skulle snarare leda till det motsatta. Jag ska köra "max antal tecken i rad" som en faktor i mitt analysprogram för att se om det finns något mönster m.a.p. utdelningarna.

Det är helt sant att matcherna "grupperas" på kupongen och därför inte är HELT slumpmässigt utplacerade. Till största delen för att de intressantaste matcherna ska komma med på Topptipset.

Min poäng är att ordningen på matcherna inte är kopplade till utfallen på matcherna, men du har rätt att man även måste ta hänsyn till det mänskliga beteendet!!!
Det jag ville få fram och som gäller till 100% är att en viss "matchordning" inte är sannolikare att infalla än någon annan och sett till sannolikheten att slå in så är reduceringen ekvivalent med slumpreducering. Alltför många tror att rader med fler tecken av något slag i rad är osannolikare än "jämnfördelade rader" vilket alltså inte stämmer överhuvudtaget.

Om man siktar på att bli "ensam vinnare" så finns det andra faktorer som har mycket starkare korrelation än "antal tecken i rad", så som hur de 5 största favoriterna utfaller och även den totala fördelningen av favoriter-mellantecken-skrällar utfaller. Streckprodukten ger även den med vissa undantag en hyfsad vägledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in