Oj då, denna gången var vi inte överrens så mycket.
Citat:
Spiken: Benfica (1) - Så det smäller om det. 40 % på ett portugisiskt hemmalag, mot ett Chelsea som fumlar på bortaplan i år (5-5-5) för att vara ett förmodat topplag. Man är inte bättre än Everton borta, och man är sämre än West Bromwich borta. Jag säger ett Chelsea som lirat tre matcher den gångna veckan. Jag säger ett Chelsea som borde rensa ut i sina åldringsled innan de byter tränare igen. Bragden mot Napoli följs inte upp. Ynka 40 % på Benfica är rena guldet.
Håller med ovanstående resonemang, men anser ändå att Chelsea håller skaplig form åter igen (tyvärr), och trots pressat schema tror jag att dom får din utmärkelse "Bögkrysset". Engelskt tråkfotboll kommer ikväll att drabba Portugal. Chelsea avgör hemma....
Citat:
Bortavärdet 2: Nottingham (X2) - Leicester höll med nöd och näppe undan mot Hull senast, som dock anföll utan Koren. Någon dag ryker även deras svit och domedagen kommer alltid förr än man anar. Nottingham är mer utvilade och i bättre form än på länge. Leicester är ospelvärda (närmar sig dödliga 66-76, hihi) och jag undviker därför ettan. Och glöm inte att kvällsmatcher i Championship har en förmåga att... just det.
Lurig match som fan, med två lag som spelar lite hipp som happ. Samtligt kuponger borde varit förtryckta med en helgardering på denna matchen eftersom det är vad ALLA borde tippa...
Citat:
Helgarderingen: Apoel - Real Madrid (1X2) - Jag är inte hundra på att Cronaldo och de andra fjollorna i Real tycker att resan till Israel är världens roligaste. Ligan har skevat och spelschemat är tufft. Apoel kan göra sitt livs match och tvåan är duktigt överstreckad.
Kort sagt: NEJ!!! Kebabfolket har gjort en strålande insats, en hedersvärd insats i cupen men nu är det slut med tramset. Piss-tråkig fördelning på procenten men vad kan man göra??? Men oavsett kommer jag sitta och heja fram Cyprioterna ikväll.....
Citat:
Bögkrysset: Tottenham (1X) - Jag är inte sen att införa traditioner. Glöm för helvete inte detta kryss imorgon, så att vi slipper en flod av klagosånger om vilka jävla bögar Spurs är, om hur jävla ful bögen Bale är, eller om hur jävla sömnig bögknappen ser ut. FA-cupen är FA-cupen och Bolton är bättre än Stevenage. Bolton har varit i segeryra och Tottenham har uppförsbacke. Oundvikligt bögkryss!
Först och främst: Spurs är INTE jävla bögar.... Hut Karl!!!!!!

Därför London har lag som Arsenal och Chelsea...
Men seriöst, jag tror på Muamba effekten än en gång. Spurs är pinsamt dåliga och Bolton kommer sjukt taggade till denna matchen, och denna om någon måste ju spelas i Muambas ära. Bolton kommer kämpa så till den milda grad att det kommer ligga ytterliggare 11 spelare med hjärtbesvär efter matchen..... Spurs har nog mycket i skallarna nu. Europa faller från dom, dom är inte bäst i London, deras guldkalv har sviktande form (to say the least)..... Att sen svenska folket vräker fram dom till 85% innebär att X2 lockar fint... (och skulle Tottenham vinna så blir vi ju glada ändå, right???)
Till sist lägger jag fram att omgångens spik är Barca... Visst, åka till heliga Zlatan-land är kanske inte det lättaste man kan göra, men Messi bara gör mål, så enkelt är det... Tror det kan bli en ställnings krigs match där avgörande sker med minsta möjliga marginal. I detta fall en liten tomtenisse på cirka 1.70 som springer förbi en bunte röd-svarta försvarare och stänker in 0-1 segermålet för Barca... För övrigt mina två största hatlag. Kan inte bägge förlora???