2012-03-26, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Mina förhandstips i matcherna jag fick känsla för satt ju faktiskt som smäck. Juventus vann planenligt och både lyx- och bögkryss satt som smäck.

Riktigt störande att sätta chansningarna för en gångs skull (två spikade kryss) och ändå bara landa på 8 rätt.

Grattis till er som fick utdelning!
Körde ditt tips på kvällsmatcherna . Tackar för ett bra tips . Fick även in 2-3 x på dom italienska , upplagt för många rätt om inte man var så jävla pengakåt så man hade satt sv folkets c-rad till 3 eller 5 , och jag som hyllat 1 rätt på den raden . 10 Rätt av 11 möjliga och 4 kr plus om det inte var för att jag även körde 77 kr på några av waldes tips .
Citera
2012-03-26, 23:20
Bannlyst
Vad tror ni om vinst för;

Real Madrid
Barca
Bayern

Alla tre är borta matcher dock, men tror ni att de blir vinst för dom tre ?
Citera
2012-03-26, 23:35
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UHJ
Körde ditt tips på kvällsmatcherna . Tackar för ett bra tips . Fick även in 2-3 x på dom italienska , upplagt för många rätt om inte man var så jävla pengakåt så man hade satt sv folkets c-rad till 3 eller 5 , och jag som hyllat 1 rätt på den raden . 10 Rätt av 11 möjliga och 4 kr plus om det inte var för att jag även körde 77 kr på några av waldes tips .

Ajajaj!
Du ska inte lyssna på mig!
Har fyra tior på fyra omgångar jag försökt hitta det bästa tipset. Det kan man ju kalla, hmmm, uselt!
Citera
2012-03-26, 23:48
Medlem
Chaows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aviciis

Real Madrid
Barca
Bayern

Får hoppas på att någon av dom torskar, skulle alla vinna så blir de nog ingen utdelning på 10 och 11 rätt , och smågrus på 13 rätt :\
Citera
2012-03-26, 23:55
Medlem
WaldemarKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aviciis

Real Madrid
Barca
Bayern

Om vi använder folkets procent som någon slags måttstock på hur stor sannolikhet det är att de vinner så är det under 1/4 att alla tre tar hem trepoängaren.
Spelar du matematiskt eller reducerat så får du chansa. Gör du egna rader kan du enkelt sätta ihop ett villkor där någon men inte alla vinner så spelar det ingen roll vem av dem som tappar poäng.

Real och München vinner 48,8%
Real och Barca vinner 40%
München och Barca vinner 30,5%
Citera
2012-03-27, 00:15
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaldemarKa
Om vi använder folkets procent som någon slags måttstock på hur stor sannolikhet det är att de vinner så är det under 1/4 att alla tre tar hem trepoängaren.
Spelar du matematiskt eller reducerat så får du chansa. Gör du egna rader kan du enkelt sätta ihop ett villkor där någon men inte alla vinner så spelar det ingen roll vem av dem som tappar poäng.

Real och München vinner 48,8%
Real och Barca vinner 40%
München och Barca vinner 30,5%

Kan vara något. Jag tror också på 1-2 segrare av dessa. 0-1 förlorare. Jag tror inte att Milan vinner även om de kan hålla ställningarna bra på San Siro. Dessa villkor ger 12 rader, att jämföra med 2 hel och 1 halv som ger 18 rader. Jag får bort 1/3 av ramen med enbart dessa villkor.

Edit: Kanske låter korkat att chansa bort just Milan, men med Zlatan i spetsen slår man inte Barca. Däremot Bayern har torskat borta förut och Real kan komma att underskatta sin motståndare igen, även om det är plusgrader den här gången.
Senast redigerad av spleendid 2012-03-27 kl. 00:27.
Citera
2012-03-27, 01:15
Medlem
spleendids avatar
Jag väljer att plöja igenom matcherna redan nu! Allting med viss reservation för att internationella matcher alltid är extra svårbedömda.

Spiken: Benfica (1) - Så det smäller om det. 40 % på ett portugisiskt hemmalag, mot ett Chelsea som fumlar på bortaplan i år (5-5-5) för att vara ett förmodat topplag. Man är inte bättre än Everton borta, och man är sämre än West Bromwich borta. Jag säger ett Chelsea som lirat tre matcher den gångna veckan. Jag säger ett Chelsea som borde rensa ut i sina åldringsled innan de byter tränare igen. Bragden mot Napoli följs inte upp. Ynka 40 % på Benfica är rena guldet.

Bortavärdet 1: Middlesbrough (X2) - Ipswich är ett formstarkt lag, men det sloknade mot slutet senast och man är inte mer utvilade imorgon. Boro är bättre i grunden och Ipswichs hemmasvit med radade segrar kan med stor sannolikhet brytas här. Vi snackar klass och motivation till fördel för bortalaget, som slåss för ett åtråvärt play off. Dock viktige kaptenen Leadbitter tillbaka i hemmalaget och vi garderar med kryss.

Bortavärdet 2: Nottingham (X2) - Leicester höll med nöd och näppe undan mot Hull senast, som dock anföll utan Koren. Någon dag ryker även deras svit och domedagen kommer alltid förr än man anar. Nottingham är mer utvilade och i bättre form än på länge. Leicester är ospelvärda (närmar sig dödliga 66-76, hihi) och jag undviker därför ettan. Och glöm inte att kvällsmatcher i Championship har en förmåga att... just det.

Hemmavärdet: Portsmouth (1X) - För mig är det en öppen historia med ett Pompey som överraskar gång efter annan trots den uttjatade ekonomiska situationen. Bimingham må vara under isen, men ett dåligt lag knockar inte Birmingham som Portsmouth gjorde senast. 47 % på Hull är en gåta även om laget behöver sista halmstråt för att hänga på uppåt. Man saknar dessutom Koren, en mittfältare som lirat alla matcher och gjort 10 mål och 7 assist, eller står med andra ord bakom hälften av lagets målproduktion. Var hittar folket den tvåan? Hull, kära Hull, ni får i bästa fall stå pall för att undvika platt fall.

Dubbelchansen: Peterborough - West Ham (1_2) - Bortalaget har för många kryss på sistone och kommer att jäkta efter tre livsviktiga poäng. Men skam den som underskattar hemmalaget. Posh bröt Readings trend (3-1), och man slog Blackpool med samma siffror. Det kan med andra ord bli målrikt. Paniken hos bortalaget kan slå fel, och 16 % på hemmaseger är oundvikligt!

Helgarderingen: Apoel - Real Madrid (1X2) - Jag är inte hundra på att Cronaldo och de andra fjollorna i Real tycker att resan till Israel är världens roligaste. Ligan har skevat och spelschemat är tufft. Apoel kan göra sitt livs match och tvåan är duktigt överstreckad.

Bögkrysset: Tottenham (1X) - Jag är inte sen att införa traditioner. Glöm för helvete inte detta kryss imorgon, så att vi slipper en flod av klagosånger om vilka jävla bögar Spurs är, om hur jävla ful bögen Bale är, eller om hur jävla sömnig bögknappen ser ut. FA-cupen är FA-cupen och Bolton är bättre än Stevenage. Bolton har varit i segeryra och Tottenham har uppförsbacke. Oundvikligt bögkryss!

Det var allt från mjältstudion denna gång. Jag kan bara hoppas på fortsatt medvind.
Senast redigerad av spleendid 2012-03-27 kl. 01:24.
Citera
2012-03-27, 10:59
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
varför underskattar du benfica, det är ett jävla bra lag
Underskattar dem inte utan tycker matchen känns helt öppen och garderar således efter värde. Helgardering hade varit bäst såklart.
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid

Helgarderingen: Apoel - Real Madrid (1X2) - Jag är inte hundra på att Cronaldo och de andra fjollorna i Real tycker att resan till Israel är världens roligaste. Ligan har skevat och spelschemat är tufft. Apoel kan göra sitt livs match och tvåan är duktigt överstreckad.
Du vet att Nicosia ligger på Cypern va? De är dessutom grekcyprioter, alltså judarnas raka motsats. Åtminstone när det kommer till ekonomisk hushållning, he he.
Citera
2012-03-27, 11:43
Medlem
elimicmats avatar
Oj då, denna gången var vi inte överrens så mycket.

Citat:
Spiken: Benfica (1) - Så det smäller om det. 40 % på ett portugisiskt hemmalag, mot ett Chelsea som fumlar på bortaplan i år (5-5-5) för att vara ett förmodat topplag. Man är inte bättre än Everton borta, och man är sämre än West Bromwich borta. Jag säger ett Chelsea som lirat tre matcher den gångna veckan. Jag säger ett Chelsea som borde rensa ut i sina åldringsled innan de byter tränare igen. Bragden mot Napoli följs inte upp. Ynka 40 % på Benfica är rena guldet.

Håller med ovanstående resonemang, men anser ändå att Chelsea håller skaplig form åter igen (tyvärr), och trots pressat schema tror jag att dom får din utmärkelse "Bögkrysset". Engelskt tråkfotboll kommer ikväll att drabba Portugal. Chelsea avgör hemma....

Citat:
Bortavärdet 2: Nottingham (X2) - Leicester höll med nöd och näppe undan mot Hull senast, som dock anföll utan Koren. Någon dag ryker även deras svit och domedagen kommer alltid förr än man anar. Nottingham är mer utvilade och i bättre form än på länge. Leicester är ospelvärda (närmar sig dödliga 66-76, hihi) och jag undviker därför ettan. Och glöm inte att kvällsmatcher i Championship har en förmåga att... just det.

Lurig match som fan, med två lag som spelar lite hipp som happ. Samtligt kuponger borde varit förtryckta med en helgardering på denna matchen eftersom det är vad ALLA borde tippa...

Citat:

Kort sagt: NEJ!!! Kebabfolket har gjort en strålande insats, en hedersvärd insats i cupen men nu är det slut med tramset. Piss-tråkig fördelning på procenten men vad kan man göra??? Men oavsett kommer jag sitta och heja fram Cyprioterna ikväll.....

Citat:
Bögkrysset: Tottenham (1X) - Jag är inte sen att införa traditioner. Glöm för helvete inte detta kryss imorgon, så att vi slipper en flod av klagosånger om vilka jävla bögar Spurs är, om hur jävla ful bögen Bale är, eller om hur jävla sömnig bögknappen ser ut. FA-cupen är FA-cupen och Bolton är bättre än Stevenage. Bolton har varit i segeryra och Tottenham har uppförsbacke. Oundvikligt bögkryss!

Först och främst: Spurs är INTE jävla bögar.... Hut Karl!!!!!! Därför London har lag som Arsenal och Chelsea...

Men seriöst, jag tror på Muamba effekten än en gång. Spurs är pinsamt dåliga och Bolton kommer sjukt taggade till denna matchen, och denna om någon måste ju spelas i Muambas ära. Bolton kommer kämpa så till den milda grad att det kommer ligga ytterliggare 11 spelare med hjärtbesvär efter matchen..... Spurs har nog mycket i skallarna nu. Europa faller från dom, dom är inte bäst i London, deras guldkalv har sviktande form (to say the least)..... Att sen svenska folket vräker fram dom till 85% innebär att X2 lockar fint... (och skulle Tottenham vinna så blir vi ju glada ändå, right???)

Till sist lägger jag fram att omgångens spik är Barca... Visst, åka till heliga Zlatan-land är kanske inte det lättaste man kan göra, men Messi bara gör mål, så enkelt är det... Tror det kan bli en ställnings krigs match där avgörande sker med minsta möjliga marginal. I detta fall en liten tomtenisse på cirka 1.70 som springer förbi en bunte röd-svarta försvarare och stänker in 0-1 segermålet för Barca... För övrigt mina två största hatlag. Kan inte bägge förlora???
Citera
2012-03-27, 13:12
Medlem
Man kanske rent av ska spika Bolton..

Tror både Real & Barca vinner plättlätt.

Carlisle skräller förmodligen..

Omgångens bögkryss: Preston X Brentford
Citera
2012-03-27, 14:09
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Du vet att Nicosia ligger på Cypern va? De är dessutom grekcyprioter, alltså judarnas raka motsats. Åtminstone när det kommer till ekonomisk hushållning, he he.

Nicosia var det ja. Men nog fanns en koppling till Israel alltid. Hälften av de israeliska lagen börjar tydligen med Hapoel...
Citera
2012-03-27, 14:39
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Håller med ovanstående resonemang, men anser ändå att Chelsea håller skaplig form åter igen (tyvärr), och trots pressat schema tror jag att dom får din utmärkelse "Bögkrysset". Engelskt tråkfotboll kommer ikväll att drabba Portugal. Chelsea avgör hemma....

Nja, vi såg hur det tog stopp för City i Portugal. Visserligen omotiverade i Europa League, men ändå. Chelsea får det jävligt tufft och är klart hårdare matchade. De ska vara jävligt nöjda om de fixar oavgjort.

Citat:
Men seriöst, jag tror på Muamba effekten än en gång. Spurs är pinsamt dåliga och Bolton kommer sjukt taggade till denna matchen, och denna om någon måste ju spelas i Muambas ära. Bolton kommer kämpa så till den milda grad att det kommer ligga ytterliggare 11 spelare med hjärtbesvär efter matchen..... Spurs har nog mycket i skallarna nu. Europa faller från dom, dom är inte bäst i London, deras guldkalv har sviktande form (to say the least)..... Att sen svenska folket vräker fram dom till 85% innebär att X2 lockar fint... (och skulle Tottenham vinna så blir vi ju glada ändå, right???)

Jag valde faktiskt X2 på mina egna rader (för värdets skull) som det blev denna gång. Flest kryss men ett litet gäng tvåor plockades med. Bolton känns ovissa i nuläget och kan säkert jävlas ordentligt idag.

Citat:
Till sist lägger jag fram att omgångens spik är Barca... Visst, åka till heliga Zlatan-land är kanske inte det lättaste man kan göra, men Messi bara gör mål, så enkelt är det... Tror det kan bli en ställnings krigs match där avgörande sker med minsta möjliga marginal. I detta fall en liten tomtenisse på cirka 1.70 som springer förbi en bunte röd-svarta försvarare och stänker in 0-1 segermålet för Barca... För övrigt mina två största hatlag. Kan inte bägge förlora???

Milan har jag aldrig gillat, men jag vill faktiskt att Zlatan ska lyckas i CL för en gångs skull. Det vore skoj. För övrigt är nog Chelsea och Real så nära hatlag det kan bli för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in