Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
23/10.
Manch. U - Manch C 1 2
Blackburn - Tottenham 2
QPR - Chelsea 2
At. Madrid - Mallorca 1 X
Osasuna - Zaragoza X 2
Villareal - Levante 2
Cagliari - Napoli 2
Inter - Chievo 1
Bologna - Lazio 2
Arsenal - Stoke 1 2
Valencia - A. Bilbao 1
Hannover - B. München 2
Lille - Lyon X 2
Din rad är så dödfödd att du borde lära dig att hacka den i bitar, påstår jag. Varför påstår jag det, undrar du? Jo, jag nämner Queens Park Rangers Football Club, AC Chievo Verona, Hannoverscher Sportverein von 1896 och Athletic Club de Bilbao. Ringer det måhända en klocka till vänster? Eller ringer där ingen klocka under nymånen?
Madre mia, hör och häpna, eller gör som det anstår varje spansk idrottsman: vråla för en
puta nära dig. Du ger ju inte något av lagen skuggan av en chans. Men framför allt ger du inte dig själv en chans att vinna stort. Finner du det rättvist mot Queens Park Rangers Football Club, AC Chievo Verona, Hannoverscher Sportverein von 1896, och Athletic Club de Bilbao? Låt höra nu. Känns det liksom fair, tycker du, att dessa lag enligt din profetia skulle vara dömda på förhand? Tycker du det, bara för att du inte lärt dig att hacka? Är det så alltså? Ditt samvete grumlas inte en sekund över att ditt system är så oåterkalleligt favoritbetonat att endast smulor av en miljonvinst skulle återstå om alla dessa forna sopklubbar, med ljusår större erfarenhet än du själv, är förutbestämda att läcka som såll imorgon? Är det så? Tycker du att det ska vara så? På detta viset? Idag, imorgon och i all evighet?
Tänka sig, du har förstått tjusningen med stryktips, du. Du är en av alla fotbollsfantaster som, helt utan hopp om en pengastinn attacheväska under ena armen och en barfotafilippinsk preventivdrottning i armkrok, tippar för att du älskar fotboll och för att dina snustorra nätter givit dig ett fotbollskunnande i en värld där Queens Park Rangers Football Club, AC Chievo Verona, Hannoverscher Sportverein von 1896, och Athletic Club de Bilbao alltid kommer att stå på förlorarnas sida; alltid kommer att vara streckade till förlöjligande.
Never mind. Den där rappakaljan kom från ingenstans.
Jag börjar om istället, och frågar dig uppriktigt: det känns inte som en övertro till favoriterna imorgon? Inter är på sin höjd piskrapp värda den här säsongen. Dessutom är det knepiga bortamatcher för Chelsea, Lazio och München (som kommer närmare nästa insläppta balja). För att gardera mig ställer jag mig osäker och lämnar över ordet till min tyskpigga kollega med frågan hur det ser ut för Hannover imorgon? Verkar
Ya Konan hel igen, eller står han vid sidan av, som den kona han ibland kan vara?
Fan skrev jag så för? Tänkte jag kunde börja om igen, men kom på att man bara får en chans här i livet.