2010-10-21, 21:29
Bannlyst
HAHAHAHA.
Tusen spänn på 13 rätt. Är fan lycklig att jag inte sitter med den raden, trots allt. För inte fan gör man sig bekymret att traggla sig igenom 13 matcher för att få en tusenlapp.

44 spänn för en tolva.

Känns som att jag framledes hoppar över Europatipset när Svenska Spel gör så ojämna matchups.
Det måste det fan bli ändring på.
Citera
2010-10-21, 21:38
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Känns som att jag framledes hoppar över Europatipset när Svenska Spel gör så ojämna matchups.

Själv är jag mest nyfiken på hur nära min uppskattning av utdelningen var om PSG hade vunnit. Synd att vi inte får veta, men den hade förmodligen inte riktigt orkat upp till 5 000. Eller kanske, ändå. Men inte mer. Som sagt. Som så. Hej då.

Nästa omgång blir det rekordhög utdelning på Europatipset. Det känns som att en vändning måste vara på väg.
Citera
2010-10-21, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Själv är jag mest nyfiken på hur nära min uppskattning av utdelningen var om PSG hade vunnit. Synd att vi inte får veta, men den hade förmodligen inte riktigt orkat upp till 5 000. Eller kanske, ändå. Men inte mer. Som sagt. Som så. Hej då.

Nästa omgång blir det rekordhög utdelning på Europatipset. Det känns som att en vändning måste vara på väg.

Har redan spanat in den och tycker det ser ut att vara krattat för en del överraskningar.
Den här gången har man ett bättre urval av matcher.
Måste faktiskt säga att jag är lite irriterad över urvalet vid CL/UEFA samt landskamper.

I helgen finns det dock stora möjligheter för exempelvis Blackburn att knipa poäng mot överkryssade Liverpool - som jag dock tror vinner, faktiskt. Sug på den.

Även Sampdoria kan röra till det lite för Inter. Inter går ju som tåget och då kan det helt plötsligt spåra åt vilket håll som helst. Kan rent av bli tvåa där.

Håller det inte heller för otroligt att Bologna tar en pinne av Juve och att det händer ytterligare något lurt längre ner på raden.

Helsingborg kanske får guldångest och kryssar - sånt händer.

Tror dock att Osasuna levererar, detta gör även Gefle (om GAIS skadehelvete håller i sig) och City tror jag kommer spänna penis. Tycker City verkar generellt prestera bra mot topplagen, men det kan vara en erotisk masturbationsfantasi.
Citera
2010-10-21, 22:39
Medlem
Sia-Inters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
HAHAHAHA.
Tusen spänn på 13 rätt. Är fan lycklig att jag inte sitter med den raden, trots allt. För inte fan gör man sig bekymret att traggla sig igenom 13 matcher för att få en tusenlapp.

44 spänn för en tolva.

Missar troligtvist 13 rätt pga ett offsidemål mellan Borussia och Psg.. Surt. Men hade ändå blivit lite pengar :P Kan någon förklara hur det ligger till med utdelningen? 12 rätt ger 44 kr.. Får jag 44 kr då bara eller min insats tillbaks också? Ovärt att satsa 72, sätta 12 matcher och "vinna" 44 kr.

O nej Inter förlorar inte mot Sampdoria
Citera
2010-10-21, 23:10
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
O nej Inter förlorar inte mot Sampdoria

Känns onekligen inte så med tanke på att Samp skämde ut sig ikväll. Dessutom tycker jag att Inter förmodligen drog den fina vinstlotten av att dels vinna gårdagens match och samtidigt fick komma ned på jorden igen när man slappnat av. Det talar för att man borde kunna hålla tätt. Och håller man i sin tur tätt avgår man högst troligt med segern.
Citera
2010-10-21, 23:11
Medlem
Sia-Inters avatar
Exakt.. Kan någon svara på frågan angående huruvida man bara får 44 kr vid 12 rätt eller om man får insatsen också :P Annars var det fett ovärt...
Citera
2010-10-21, 23:22
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia-Inter
Exakt.. Kan någon svara på frågan angående huruvida man bara får 44 kr vid 12 rätt eller om man får insatsen också :P Annars var det fett ovärt...

Vad skulle du få insatsen ifrån då, menar du? Om du satsar 10 000 kr och får 10 rätt skulle du alltså få insatsen tillbaka också?
Citera
2010-10-22, 00:06
Medlem
Aleopas avatar
Jag sitter på 12 rätt fast 0kr i utdelning.
Jag MG-kryssade min halvgardering 1X på Napolimatchen, om det säger något.
Varför inte dessa 44kr?

http://www.ladda-upp.com/bilder/41969/tipset
Citera
2010-10-22, 01:23
Bannlyst
Ok.
Nu har jag redigerat ner en rad relativt hårt.

Om antingen Norwich eller Burnley vinner har jag mycket god chans till 12 rätt i alla fall, vilket borde kunna ge skapliga pengar.
Håller båda har jag mycket stor chans på 13.
Rasbiologin, ni vet.

Problemet är att jag litar fan varken på Norwich eller Burnley, trots att all tillgänglig information som går att komma över berättar för mig att Midds suger tarmkanal på bortaplan och Norwich är starka hemma.
Detta samtidigt som Burnley är bra hemma och Reading prickat in träskformen.

Usch vad jag fruktar.
Men nu får det fan vara spikat. Kan inte vända och vrida på raden i all evighet för då kommer det ändå sluta med att jag väljer en rad som ger 11 eller 12 rätt och så sitter jag på lördag och tänker "fan, jag var ju på den när jag tänkte si och så".
Och sånt ska man fan inte behöva pina sin penis med.
Citera
2010-10-22, 14:18
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ingen som vet?

Ditt system R-2-5-12 (11) garanterar dig 11 rätt om du får 13 rätt i ramen. Den här gången fick du bara 12 rätt i ramen och det är inte ens säkert att du fick 11 rätt på någon av dina rader. Dina chanser till 12 rätt (44 kr) var alltså extremt små eftersom du missade på en match.

Hade du fått rätt på alla matcher i systemet, d.v.s. 13 i ramen, så hade du haft 1 chans på 24 att få 13 rätt på någon av dina utskrivna rader. Om du klickar på "utöka" under ditt system så kan du ju själv se dina enkelrader. Kolla igenom de så ska du se att du förmodligen inte ens fick någon rad med 11 rätt.

Du spelade alltså reducerat. Motsvarande matematiska system M-2-5-288 ligger alltså på 288 rader. Av dessa har datorn valt ut 12 stycken åt dig. Den väljer ut rader där alla rader skiljer sig från de övriga på ett speciellt sätt, som kan garantera dig 11 rätt om du får 13 i ramen.

Så. Kolla igenom dina enkelrader och återkom när du vet hur många rätt du verkligen fick, vilket är antingen 11 eller 10 som bäst på någon av raderna.
Senast redigerad av spleendid 2010-10-22 kl. 14:25.
Citera
2010-10-23, 18:55
Medlem
jont3hs avatar
Efter att ha kollat på Europa tipset i morgon;
Så är mina tanker att spika Palermo och Malaga, har inte tänkt så mycket mer än så.
Ska klura ut något senare ikväll/imorgon.

Spontan rad;

R 0-7-16 + 2 MG

1. Manch.C -Arsenal 1 2
2. Liverpool-Blackburn 1X
3. Inter -Sampdoria 1X

4. Lazio -Cagliari 1
5. Sevilla -A.Bilbao 1 2
6. Villarrea-At.Madrid 1X

7. Gefle -GAIS X2
8. Helsingb.-Åtvidab. 1X
9. Djurgård.-Elfsborg 1

10. Kalmar FF-Mjällby X2
11. Bologna -Juventus 2
12. Udinese -Palermo X2
13. Osasuna -Malaga 2
Senast redigerad av jont3h 2010-10-23 kl. 19:10.
Citera
2010-10-23, 19:13
Medlem
Machbets avatar
Jaha, känner mig dock väldigt omotiverad efter dagens fiasko, men jag här kommer mina tankar om morgondagens tips.

För min del blir det troligtvis endast ett system för en femtilapp då jag tror favoriterna håller och då vet vi hur det blir med pengarna..

City - Arsenal, tror det kan gå hursomhelst. Arsenal har fått tillbaks många heta namn, så man ska nog inte stirra sig blind på deras senaste PL-matcher.
Liverpool - Blackburn, nu kommer äntligen Pools vändning!!!
Inter - Samp, solklar etta.
Lazio - Cagliari, borde vara en etta, men tror krysset bör nämnas.
Sevilla - Bilbao,
Villarreal - At.M,
Gefle - GAIS, tråkiga allsvenskan, men går mot statsen och tror på seger åt något håll.
Helsing - Åtvida, Finns inget annat än vinst som räknas för borgarna här.
Djurgården - Elfsb, kan gå hursom.
Kalmar - Mjällby, -II-.
Bologna - Juvve, trodde på juvve senast, tror på dem nu igen.
Udi - Palermo, bra bortalag 2.
Osa - Malaga, X2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in