Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Eller frågan är vad det är jag vill få fram, jag tror jag råkat gå vilse i reduceringsland. Det jag
tror,

, jag menar är att, handlar det bara om tur när man tex. prickar in 13 rätt och sedan har 1/9 att sätta 13. Eller kan man på något sätt tänka ut hur man på bästa sätt ska lägga sina garderingar för att ha mest chans till 13?
För att du ska kunna vara garanterad 12 rätt väljer ju Svenska Spel ut dina rader enligt en bestämd mall. Läs igenom systembroschyren och kolla extra noga på sida 2:
http://www.svenskaspel.se/img/pdf/Systembroschyr_10e.pdf
Där har de valt ut nyckelraderna för ett R-9. Det kommer alltid att vara samma rader i ordningen från vänster som väljs ut. Rad 4, 11, 17 o.s.v för just detta system.
Så ja, du skulle kunna ta reda på vilka rader du kommer att få om du tippar på ett speciellt sätt. För det använder du nyckeltabellerna som också finns att hämta på SvS hemsida. Det känns dock jävligt jobbigt. Men kanske kan vara bra för att få ett hum om vilken typ av rader som försvinner och vilken som blir kvar. Du lär ju t.ex. bli av med de mest extrema raderna. Den med bara ettor eller tvåor.
Eftersom du hade fel på en spik igår är din chans oförändrad. Du har 1 på 9 att få 12 rätt.
Hade däremot Ajax vunnit så hade du haft 95 % chans till 12 rätt, eftersom du då torskar på en reducerad halva.