2010-10-23, 19:49
Medlem
jont3hs avatar
Tycker personligen att X ska vara med i Inter än Lazio matchen.
Och spika Pool, nja X borde vara med. Men det är mina tankar.
Pool är över streckade, och formen är inte den bästa. Ett lag "bra" lag på papper, men många omotiverade spelare. Ett lag man aldrig vet vart man har dom, ungefär som Juve var förra säsongen.
Citera
2010-10-23, 22:19
Bannlyst
Nu har jag skådat kupongen och tagit ett principbeslut att gå emot många.
Jag spikar Osasuna.
Sug på den ni.

Tänker inte motivera varför, men jag har lyckats motivera det för mig själv. Kan bli en dark horse som öppnar för att skrällgardera lite.
Har bland annat helgarderat Lazio hemma. Sug på den ni. Där ska det smälla.

Har spikat Helsingborg då det känns olönt att spela något annat på den matchen.
Har även spikat Inter som jag knappast tror silar in tre bollar på hemmaplan igen, som man gjorde mot Tisseskinkan.

Systemet inlämnat och klart. Kan inte förändras.
Citera
2010-10-23, 22:20
Medlem
spleendids avatar
Fest! Tack vare att jag sprack på en matematisk halvgardering på Stryket idag fick jag utöver elvan även fyra tior. Kommer inte vara sen att ställa in dessa pengar på morgondagens härliga Europalapp!

Till att börja med tror jag att mitt lilla Djurgården har klart större möjligheter att plocka poäng imorgon än vad man hade mot Trelleborg senast. Det som oroar är dock Elfsborgs eventuella revanschlusta efter skammen mot Helsingborg. Har med andra ord en sällan skådad magkänsla för ett bombkryss där och tänker nagla fast detta så hårt jag bara kan. Har för mig att Dembo är skadad också. Kanske X2 ändå då. En backlinje blir gärna osäker med ny målvakt. Mjo, visst fan ligger X2 nära till hands, men jag vill ändå nagla fast krysset. Elfsborg kan fan inte spela ordentligt på vanligt gräs.

Läskig jävla förstamatch. Tror ändå på att City blivit ett stadigare bygge i år. Arsenal har dock egentligen inget att förlora. Knepigt. Ettvå, av den enkla anledningen att höjdarmatcher alltid får en vinnare. Det finns helt enkelt för mycket samlad förmåga och framåtanda för ett oavgort resultat.

Kanske Pool går bort sig i sin iver för tre pinnar. Ja, lite kyla från Blackburn bara så kan det ta mig fan bära. Eller så går rivstarten hem. Jag chansar med att utelämna krysset eftersom 10 % på Bburn lockar.

Inter lärde sig läxan när man mötte Gareth Bale. Här fortsätter den av studsnegern anförda totaldominansen och ettan singlas.

Cagliari skrällde ihjäl sig förra säsongen mot bl.a. Milan. Klart bäst målskillnad av "bottenlagen" so far. Där hör man inte hemma. Ett varningens finger för att Lazio kan åka på mina således. Själv blir det allt eller inget här. Come on Calcio.

Bilbao är för lågt streckade. Mumma på den. Helgardering. En match som följs av den äckliga drabbningen där Atletico måste bli första lag att göra mål på Villarreals hemmaplan. Rent antistatistiskt alltså, X2.

Gefle. Fan vad svårt. Vågar man? Var inte GAIS skadedrabbat som fafafaaan? Skit också. Nä, jag vet inte alltså. Gefle vågar jag bara inte. Men GAIS. Helvete. Singelkryssens afton får det bli. Måste prova här också. Det är dessutom dags för en omgång med många kryss.

Helsingborg däremot måste ha lärt sig något mot GAIS. Kanske köttade man på alldeles för optimistiskt? Det gör man inte om. Singeletta.

Småland mot Blekinge? Knepigt igen. Kalmar kan vara som natt och dag.

Italien på slutet. Bologna grejar en pinne. Klart som fan de gör. Men inte mer. Nej, inte mer. Stenhård klyka på den. Ja, det är dags för ett gäng singelkryss imorgon.

Osasuna verkar vara på klättringsvägen. Men Malaga kan spela borta. Happ.

Inlämnat vare här!
Senast redigerad av spleendid 2010-10-23 kl. 22:22.
Citera
2010-10-23, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Fest! Tack vare att jag sprack på en matematisk halvgardering på Stryket idag fick jag utöver elvan även fyra tior. Kommer inte vara sen att ställa in dessa pengar på morgondagens härliga Europalapp!

Till att börja med tror jag att mitt lilla Djurgården har klart större möjligheter att plocka poäng imorgon än vad man hade mot Trelleborg senast. Det som oroar är dock Elfsborgs eventuella revanschlusta efter skammen mot Helsingborg. Har med andra ord en sällan skådad magkänsla för ett bombkryss där och tänker nagla fast detta så hårt jag bara kan. Har för mig att Dembo är skadad också. Kanske X2 ändå då. En backlinje blir gärna osäker med ny målvakt. Mjo, visst fan ligger X2 nära till hands, men jag vill ändå nagla fast krysset. Elfsborg kan fan inte spela ordentligt på vanligt gräs.

Läskig jävla förstamatch. Tror ändå på att City blivit ett stadigare bygge i år. Arsenal har dock egentligen inget att förlora. Knepigt. Ettvå, av den enkla anledningen att höjdarmatcher alltid får en vinnare. Det finns helt enkelt för mycket samlad förmåga och framåtanda för ett oavgort resultat.

Kanske Pool går bort sig i sin iver för tre pinnar. Ja, lite kyla från Blackburn bara så kan det ta mig fan bära. Eller så går rivstarten hem. Jag chansar med att utelämna krysset eftersom 10 % på Bburn lockar.

Inter lärde sig läxan när man mötte Gareth Bale. Här fortsätter den av studsnegern anförda totaldominansen och ettan singlas.

Cagliari skrällde ihjäl sig förra säsongen mot bl.a. Milan. Klart bäst målskillnad av "bottenlagen" so far. Där hör man inte hemma. Ett varningens finger för att Lazio kan åka på mina således. Själv blir det allt eller inget här. Come on Calcio.

Bilbao är för lågt streckade. Mumma på den. Helgardering. En match som följs av den äckliga drabbningen där Atletico måste bli första lag att göra mål på Villarreals hemmaplan. Rent antistatistiskt alltså, X2.

Gefle. Fan vad svårt. Vågar man? Var inte GAIS skadedrabbat som fafafaaan? Skit också. Nä, jag vet inte alltså. Gefle vågar jag bara inte. Men GAIS. Helvete. Singelkryssens afton får det bli. Måste prova här också. Det är dessutom dags för en omgång med många kryss.

Helsingborg däremot måste ha lärt sig något mot GAIS. Kanske köttade man på alldeles för optimistiskt? Det gör man inte om. Singeletta.

Småland mot Blekinge? Knepigt igen. Kalmar kan vara som natt och dag.

Italien på slutet. Bologna grejar en pinne. Klart som fan de gör. Men inte mer. Nej, inte mer. Stenhård klyka på den. Ja, det är dags för ett gäng singelkryss imorgon.

Osasuna verkar vara på klättringsvägen. Men Malaga kan spela borta. Happ.

Inlämnat vare här!

Vi har faktiskt tänkt någorlunda likadant, faktiskt.
Säger inte mer om den saken.
Tror också det kan bli ett antal X - kanske 4-5. Någon strötvåa och cirka 6 ettor.
Citera
2010-10-23, 22:29
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Vi har faktiskt tänkt någorlunda likadant, faktiskt.
Säger inte mer om den saken.
Tror också det kan bli ett antal X - kanske 4-5. Någon strötvåa och cirka 6 ettor.

Ja, det verkar inte bättre. Har dock chansat en del och gått lite "all-in" på att det faktiskt kommer att kryssa till imorgon. Ja, vi får se. Man är med i alla fall!
Citera
2010-10-23, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ja, det verkar inte bättre. Har dock chansat en del och gått lite "all-in" på att det faktiskt kommer att kryssa till imorgon. Ja, vi får se. Man är med i alla fall!

Jag är ganska beroende av leverans av Inter och Helsingborg - i övrigt öppnar jag mig för lite smekningar av blandade slag.
Helsingborg borde inte kunnat annat än att gå in och ösa på, allt annat vore oförlåtligt.
Tror inte Inter kommer sila in en massa igen. Och mål framåt tänker jag att man bör klara av att göra.

Lazio kan mycket väl få problem. Juve kan få nöja sig med X och Arsenal kan nog lugga City. Då finns det plötsligt pengar i potten även utan några direkta skrällar i övrigt.

Gefle bör kunna säkra en poäng hemma i alla fall, eller?
Citera
2010-10-23, 22:42
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Jag är ganska beroende av leverans av Inter och Helsingborg - i övrigt öppnar jag mig för lite smekningar av blandade slag.
Helsingborg borde inte kunnat annat än att gå in och ösa på, allt annat vore oförlåtligt.
Tror inte Inter kommer sila in en massa igen. Och mål framåt tänker jag att man bör klara av att göra.

Lazio kan mycket väl få problem. Juve kan få nöja sig med X och Arsenal kan nog lugga City. Då finns det plötsligt pengar i potten även utan några direkta skrällar i övrigt.

Gefle bör kunna säkra en poäng hemma i alla fall, eller?

Är inne på exakt samma spår som sagt. Inter, Helsingborg. All-in på Calgiari från min sida också. Bära eller brista. Gefle kan nog ta tre poäng, egentligen (och bör väl rent antistat göra det), men jag valde singelkrysset ändå eftersom de är galet opålitliga och sämst i år.
Citera
2010-10-23, 23:04
Bannlyst
Citat:
Är inne på exakt samma spår som sagt. Inter, Helsingborg. All-in på Calgiari från min sida också. Bära eller brista. Gefle kan nog ta tre poäng, egentligen (och bör väl rent antistat göra det), men jag valde singelkrysset ändå eftersom de är galet opålitliga och sämst i år.

Jag kommer gå balls out och spika Gefle på ren känsla. Tänkte spika Osasuna men fick change of heart.
Gefle it is.

Anledningen till detta är givetvis att jag vill ha ut maximalt värde ur kupongen då jag tror att morgondagens omgång kan bjuda på några skrällar för första gången på veckor.
Ser Inter som klart spelvärd, trots att dom är väldigt överstreckade så är det trots allt så att vissa favoriter håller.
Det tror jag Inter gör.

Helsingborg tror jag vinner på motivation samtidigt som Åtvid börjar känna av pressen på riktigt. Tror det rent av kan bli genomklappning.

Gefle har fortfarande någon form av teoretisk chans och kommer att jobba som svin för att avsluta serie snyggt och kanske nypa kvalplatsen. Gais har haft rätt mycket skador och har fortfarande nog med marginaler för att känna sig "säkra".
Tror detta gör att det blir än tightare i botten och nedflyttningsstriden avgörs först i sista omgången typ.
Känns rimligt.

Fråga:Jag har helgardering på Villarreal-Atlético och 1-2 på Sevilla-Bilbao.
Bör jag kanske kasta om här?
Känns spontant som att Villarreal och Atlético är lag som öser på som dårar åt alla håll och 4-2 är klart troligare än exempelvis 1-1...
Senast redigerad av Robinho82 2010-10-23 kl. 23:14.
Citera
2010-10-23, 23:09
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Jag kommer gå balls out och spika Gefle på ren känsla. Tänkte spika Osasuna men fick change of heart.
Gefle it is.

Du hade ju redan lämnat in sa du ju?
Citera
2010-10-23, 23:18
Medlem
jont3hs avatar
GAIS fixar Gelfe!

Blir nog att lämna in denna rad trotts allt:
Eventuellt ta X på Helsingborg och slänga det tecknet på annan match, vilken vet jag inte.

1. Manch.C -Arsenal 1 2
2. Liverpool-Blackburn 1X
3. Inter -Sampdoria 1X

4. Lazio -Cagliari 1
5. Sevilla -A.Bilbao 1 2
6. Villarrea-At.Madrid 1X

7. Gefle -GAIS X2
8. Helsingb.-Åtvidab. 1X
9. Djurgård.-Elfsborg 1

10. Kalmar FF-Mjällby X2
11. Bologna -Juventus 2
12. Udinese -Palermo X2
13. Osasuna -Malaga 2
Citera
2010-10-23, 23:19
Bannlyst
Citat:
Du hade ju redan lämnat in sa du ju?

Jo, men man kan rulla tillbaks på SVS =)

Bör jag köra 1x2 på Bilbao-matchen eller ska jag nöja mig med 1-2?
Känns som att 1-2 är mer likely i Villarreal-Atlético.

Jag har alltså en 1x2 och en 1-2 att fördela på dessa två matcher.
Citera
2010-10-23, 23:27
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Jo, men man kan rulla tillbaks på SVS =)

Bör jag köra 1x2 på Bilbao-matchen eller ska jag nöja mig med 1-2?
Känns som att 1-2 är mer likely i Villarreal-Atlético.

Jag har alltså en 1x2 och en 1-2 att fördela på dessa två matcher.

Att förändra en rad brukar vara dödsdömt. Men du gör som du vill. Själv har jag helgarderat Bilbao och halvat till Atleticos fördel, om det kan vara till någon hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in