Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Är inne på exakt samma spår som sagt. Inter, Helsingborg. All-in på Calgiari från min sida också. Bära eller brista. Gefle kan nog ta tre poäng, egentligen (och bör väl rent antistat göra det), men jag valde singelkrysset ändå eftersom de är galet opålitliga och sämst i år.
Jag kommer gå balls out och spika Gefle på ren känsla. Tänkte spika Osasuna men fick change of heart.
Gefle it is.
Anledningen till detta är givetvis att jag vill ha ut maximalt värde ur kupongen då jag tror att morgondagens omgång kan bjuda på några skrällar för första gången på veckor.
Ser Inter som klart spelvärd, trots att dom är väldigt överstreckade så är det trots allt så att vissa favoriter håller.
Det tror jag Inter gör.
Helsingborg tror jag vinner på motivation samtidigt som Åtvid börjar känna av pressen på riktigt. Tror det rent av kan bli genomklappning.
Gefle har fortfarande någon form av teoretisk chans och kommer att jobba som svin för att avsluta serie snyggt och kanske nypa kvalplatsen. Gais har haft rätt mycket skador och har fortfarande nog med marginaler för att känna sig "säkra".
Tror detta gör att det blir än tightare i botten och nedflyttningsstriden avgörs först i sista omgången typ.
Känns rimligt.
Fråga:Jag har helgardering på Villarreal-Atlético och 1-2 på Sevilla-Bilbao.
Bör jag kanske kasta om här?
Känns spontant som att Villarreal och Atlético är lag som öser på som dårar åt alla håll och 4-2 är klart troligare än exempelvis 1-1...