Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Supertoto i alla ära, men det är trots allt 13 rätt på Stryktipset som räknas. Man spelar ju liksom till stor del för varumärket som sådant. För känslan av 13 rätt och för att alla känner till Stryktipset. Hela Sveriges fotbollsklubb, eller hur var det nu igen?
Men du har nog rätt i att många tänker ungefär så, och bara spelar halvhjärtat på Supertoto. Men samtidigt borde det vara mycket lägre omsättning på Supertoto och således sämre utdelning. Jag har aldrig provat och har ingen koll, men det är åtminstone magkänslan. Eller för att citera en riktig bolagshaj: "Kan berätta att jag är med i ett bolag som spelar på Supertoto och vi använder Copéma även där. Vi har faktist fått ett antal 14 rättare och den med största utdelning gav oss drygt 700.000 kr
(Vi var ensamma på den och fick en bonus som var på 500.000 kr)".
Ganska rutten återbetalning för att vara ensamma på 14 rätt, tycker jag. Men det är förstås mycket större chans att bli ensam vinnare, så det kanske går jämnt ut.
Jag håller med dig om att ensam vinnare på Supertoto betalar för dåligt.
Däremot ser raderna generellt lite enklare ut och dessutom tror jag man kan vinna regelbundet och stadigt med system för mellan 750-1200 kronor.
Ska man vara ensam vinnare ska man ju vara det på Stryktipset, givetvis.
Sen utesluter det ena inte det andra. Man kanske ska börja lira dagligen.