2010-10-13, 18:11
Medlem
spleendids avatar
Supertoto i alla ära, men det är trots allt 13 rätt på Stryktipset som räknas. Man spelar ju liksom till stor del för varumärket som sådant. För känslan av 13 rätt och för att alla känner till Stryktipset. Hela Sveriges fotbollsklubb, eller hur var det nu igen?

Men du har nog rätt i att många tänker ungefär så, och bara spelar halvhjärtat på Supertoto. Men samtidigt borde det vara mycket lägre omsättning på Supertoto och således sämre utdelning. Jag har aldrig provat och har ingen koll, men det är åtminstone magkänslan. Eller för att citera en riktig bolagshaj: "Kan berätta att jag är med i ett bolag som spelar på Supertoto och vi använder Copéma även där. Vi har faktist fått ett antal 14 rättare och den med största utdelning gav oss drygt 700.000 kr
(Vi var ensamma på den och fick en bonus som var på 500.000 kr)
".

Ganska rutten återbetalning för att vara ensamma på 14 rätt, tycker jag. Men det är förstås mycket större chans att bli ensam vinnare, så det kanske går jämnt ut.
Citera
2010-10-13, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Supertoto i alla ära, men det är trots allt 13 rätt på Stryktipset som räknas. Man spelar ju liksom till stor del för varumärket som sådant. För känslan av 13 rätt och för att alla känner till Stryktipset. Hela Sveriges fotbollsklubb, eller hur var det nu igen?

Men du har nog rätt i att många tänker ungefär så, och bara spelar halvhjärtat på Supertoto. Men samtidigt borde det vara mycket lägre omsättning på Supertoto och således sämre utdelning. Jag har aldrig provat och har ingen koll, men det är åtminstone magkänslan. Eller för att citera en riktig bolagshaj: "Kan berätta att jag är med i ett bolag som spelar på Supertoto och vi använder Copéma även där. Vi har faktist fått ett antal 14 rättare och den med största utdelning gav oss drygt 700.000 kr
(Vi var ensamma på den och fick en bonus som var på 500.000 kr)
".

Ganska rutten återbetalning för att vara ensamma på 14 rätt, tycker jag. Men det är förstås mycket större chans att bli ensam vinnare, så det kanske går jämnt ut.

Jag håller med dig om att ensam vinnare på Supertoto betalar för dåligt.
Däremot ser raderna generellt lite enklare ut och dessutom tror jag man kan vinna regelbundet och stadigt med system för mellan 750-1200 kronor.
Ska man vara ensam vinnare ska man ju vara det på Stryktipset, givetvis.

Sen utesluter det ena inte det andra. Man kanske ska börja lira dagligen.
Citera
2010-10-13, 18:54
Bannlyst
Utdelningen för min del blev 14 500 ganska precis.
En tretton-taggare och sju tolvor.

No cash på 11 och 10.

Svenska spels pressrelease:
Citera
2010-10-13, 21:11
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Utdelningen för min del blev 14 500 ganska precis.
En tretton-taggare och sju tolvor.

No cash på 11 och 10.

Svenska spels pressrelease:
Grattis till 13 då. Hoppas bara att 2:an står sig i 5 dagar och att inte luringarna på SvS ändrar sig...

Själv hade jag 11. Missade Slovenien och Danmark.
Citera
2010-10-13, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Grattis till 13 då. Hoppas bara att 2:an står sig i 5 dagar och att inte luringarna på SvS ändrar sig...

Själv hade jag 11. Missade Slovenien och Danmark.

Uefa har ju inte för avsikt att komma med ett beslut innan 28 oktober och då bör saken ju, som man säger, vara biff.
Återstår väl att se om det blir så.

För övrigt kan jag inflika att jag har nazistiska tendenser, i smyg.
Citera
2010-10-14, 17:34
Medlem
Bomastomans avatar
Fick ut mina pengar idag, ca 14200 kr (1x13 och 5x12)
Citera
2010-10-14, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bomastoman
Fick ut mina pengar idag, ca 14200 kr (1x13 och 5x12)

Samma här, fast jag hade fler tolvor.
Citera
2010-10-16, 18:47
Bannlyst
Nåväl, någon som har några uppslag what so ever?
Tycker blocket med allsvensk fotboll är oerhört knepigt. Är även lur på att Spanien inte heller bli så självklara ettor som det på förhand ser ut som.
Jag lutar åt att Mjällby i alla fall ska ta poäng hemma.
Anar även att Deportivo kommer lösa sin hemmamatch.

I övrigt är det helt stilla i min skalle. Juventus känns totalt överspelade, vilket jag även tycker man kan säga om Mallorca och Bilbao som inte alls känns som spikmaterial.
Citera
2010-10-16, 18:54
Medlem
Machbets avatar
Kollade igenom matcherna och kan inget annat än hålla med. Förutom Everton som känns någorlunda spiksäker, mot ett värdelöst Liverpool, så vill jag ha halvgarderingar på resten.

De svenska matcherna känns luriga då inget av lagen egentligen har något att kämpa om.

Italienska ligan är jag värdelös på, så antagligen får det bli att köra på säkra kort där.
Citera
2010-10-16, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Kollade igenom matcherna och kan inget annat än hålla med. Förutom Everton som känns någorlunda spiksäker, mot ett värdelöst Liverpool, så vill jag ha halvgarderingar på resten.

De svenska matcherna känns luriga då inget av lagen egentligen har något att kämpa om.

Italienska ligan är jag värdelös på, så antagligen får det bli att köra på säkra kort där.

Grejen är ju att Juve är totalt opålitliga.
Everton tycker jag man kan kosta på sig 1X på eftersom det är derby, trots allt.
Citera
2010-10-16, 19:11
Medlem
Machbets avatar
Känns som jag vill kryssgardera de allsvenska matcherna, ingen känns säker.
Citera
2010-10-16, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Känns som jag vill kryssgardera de allsvenska matcherna, ingen känns säker.

Håller med. Har lite feeling för att IFK Göteborg kan begrava BP för gott och jag kan även tänka mig att Mjällby kommer vinna hemma.
I övrigt ser det inte bra ut i min hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in