2010-10-16, 19:24
Medlem
Machbets avatar
Det får bli 1X på Mjällby och X2 på Göteborg.
De två andra är jävligt luriga faktiskt, Åtvida är starka hemma, men Häcken får ses som favoriter. Samma för djurgården och trelleborg, bud på helgard.?!
Citera
2010-10-16, 19:46
Medlem
Machbets avatar
Gjort klart en rad nu, men den är alldeles för vanlig troligtvis, ska fundera ut vart jag ska lägga skrällarna.

Trelleborg - Djurgården ?
Åtvidaberg - Häcken ?

Följer dock strömmen och spikar ettorna på de 2 sista matcherna. Hoppas statistiken lagen emellan har rätt..
Citera
2010-10-16, 22:49
Bannlyst
Nu bar det sig inte annorlunda än att jag satsade lite pengar idag. Först på Milans handikapp och sen på en dubbel med Roma och Real Madrid - som ser ut att sitta.
Så plötsligt har jag 4 700 som jag inte hade räknat med att ha, vilket givetvis är positivt.
Men är inte i behov av pengar.

Ska försöka reducera ner ett stort system till 4 700 rader och dunka in på Europatipset idag.
Tänker att det har varit blandat med skrällar idag, så imorgon kommer någon lågprocentare att ramla in.
Faller Juve mot Lecce? Vore oerhört fett. Kan nog inte motstå helgarderingen där.

Ska sätta mig och pilla och se vad jag kommer fram till.
Om Spleendid dyker in får han gärna komma med lite uppslag på hur många rader som kan vara lämpligt att påbörja reduceringen ifrån.
Citera
2010-10-16, 22:49
Medlem
spleendids avatar
Som Djurgårdare skulle det kännas fel att inte plocka med tvåan, även om det luktar förlust imorgon. Man brukar få problem borta mot den här typen av motstånd, på allmänt fallfärdiga gamla vallar som Vångavallen.

Har för övrigt valt att ge Liverpool chansen att plocka poäng i derbyt, samtidigt som jag hoppas att våra andra Poolare kan göra det svårt för City, som väl ändå har vuxit som lag till denna säsong och slutat göra lika många plattmatcher.

Saknar känsla för de italienska lagen men krysset på Lecce följer med av ren girighet.

I Spanien vill jag slå ett slag för Osasuna. Märkligt att de gått så dåligt på bortaplan där de väl brukar kunna överraska. Det är åtminstone en gammal känsla jag har av det laget och jag tror att det lossnar imorgon. För övrigt har vi väl att göra med starka hemmalag och Mallis är väl egentligen kupongens spik. Dessutom krigar Sporting till sig en pinne.

Allsvenskan bjuder ofta på många mål såhär framåt säsongsslutet som ju verkligen nalkas nu. En känsla som inbjuder till skrällande och där man absolut borde kunna urskilja större motivation hos vissa lag. Åtvidaberg är faktiskt ganska målglada och jag förutsätter att man vill skicka gnaget till Sundsvall i November. Säker ett således. Halmstad kan nog fortsätta sin uppåtgående trend. Ptja, varför inte, och BP plockar en otillräcklig pinne till. Det kör vi på.

R-0-7-16 färdigt.

Edit: Mjälten vet nog när han ska dyka upp.
Citera
2010-10-16, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Som Djurgårdare skulle det kännas fel att inte plocka med tvåan, även om det luktar förlust imorgon. Man brukar få problem borta mot den här typen av motstånd, på allmänt fallfärdiga gamla vallar som Vångavallen.

Har för övrigt valt att ge Liverpool chansen att plocka poäng i derbyt, samtidigt som jag hoppas att våra andra Poolare kan göra det svårt för City, som väl ändå har vuxit som lag till denna säsong och slutat göra lika många plattmatcher.

Saknar känsla för de italienska lagen men krysset på Lecce följer med av ren girighet.

I Spanien vill jag slå ett slag för Osasuna. Märkligt att de gått så dåligt på bortaplan där de väl brukar kunna överraska. Det är åtminstone en gammal känsla jag har av det laget och jag tror att det lossnar imorgon. För övrigt har vi väl att göra med starka hemmalag och Mallis är väl egentligen kupongens spik. Dessutom krigar Sporting till sig en pinne.

Allsvenskan bjuder ofta på många mål såhär framåt säsongsslutet som ju verkligen nalkas nu. En känsla som inbjuder till skrällande och där man absolut borde kunna urskilja större motivation hos vissa lag. Åtvidaberg är faktiskt ganska målglada och jag förutsätter att man vill skicka gnaget till Sundsvall i November. Säker ett således. Halmstad kan nog fortsätta sin uppåtgående trend. Ptja, varför inte, och BP plockar en otillräcklig pinne till. Det kör vi på.

R-0-7-16 färdigt.

Edit: Mjälten vet nog när han ska dyka upp.

Håller med om mycket av det allsvenska, faktiskt. Men känns samtidigt som att alla lag i poängnöd inte kan lyckas, faktiskt. Skulle inte alls förvåna mig om BP klappar ihop fullständigt.
Halmstad tror jag inte det minsta på.

För övrigt är det något jävla jidder med PW Tips, omgångsfilen och statistikfilen är inte kompatibla med varandra just nu... snopp.

Blev dessutom på lite dåligt humör eftersom TS i tråden "Flickvännen är full och suger kuk" påstås ha blivit bedragen via PM som jag fått. Konstigt nog har något spån till admin låst tråden och svamlar om trolltråd när det sannolikt inte alls är det.
Blir på dåligt humör av otrohet, så jag måste fan filura lite mer på mitt stora tips här...
Citera
2010-10-16, 23:06
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Ska sätta mig och pilla och se vad jag kommer fram till.
Om Spleendid dyker in får han gärna komma med lite uppslag på hur många rader som kan vara lämpligt att påbörja reduceringen ifrån.

Jag brukar kunna reducera till ungefär en femtedel med rimliga villkor, så vad sägs om att utgå ifrån knappa 50 000 rader om du föreställer dig ett paket på 4700?

Sen hade jag, efter ovanstående resonemang, börjat med att spika Mallis och sedan Åtvidaberg. Ja, jag tror riktigt hårt på Åtvid. imorgon faktiskt, och målgörare saknas näppeligen. Tre raka Möller och så var den punkterad. Juve däremot har allting att förlora, så där ska åtminstone krysset med.

Edit: Nä, håller med om att Halmstad är en chansning, men de har åtminstone trenden och förhoppningsvis självförtroendet med sig. Så kanske ändå. Men egentligen är det väl bara Åtvid jag hade "bonkat" som du brukar uttrycka det.
Senast redigerad av spleendid 2010-10-16 kl. 23:08.
Citera
2010-10-16, 23:07
Bannlyst
Okej.
Nu fick jag ett infall.

Jag ska spika Bilbao samt Sevilla. Är ej mottaglig för några som helst argument i frågan.
Citera
2010-10-16, 23:08
Bannlyst
Citat:
Jag brukar kunna reducera till ungefär en femtedel med rimliga villkor, så vad sägs om att utgå ifrån knappa 50 000 rader om du föreställer dig ett paket på 4700?

Sen hade jag, efter ovanstående resonemang, börjat med att spika Mallis och sedan Åtvidaberg. Ja, jag tror riktigt hårt på Åtvid. imorgon faktiskt, och målgörare saknas näppeligen. Tre raka Möller och så var den punkterad. Juve däremot har allting att förlora, så där ska åtminstone krysset med.

Om jag kan reducera från 50 vore det toppen.
Tyvärr klarar inte PW Tips av detta utan att bryta samman och börja gråta.

Ska nämligen göra en 13-garanti.
Citera
2010-10-16, 23:12
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Om jag kan reducera från 50 vore det toppen.
Tyvärr klarar inte PW Tips av detta utan att bryta samman och börja gråta.

Ska nämligen göra en 13-garanti.

Du kan ju dela upp reduceringen, även om det blir lite jobb. Plocka bort några garderingar och reducera lite i taget. Alltså; om du har två halvgarderingar så plockar du bort ett tecken i vardera match "om vartannat" tills du reducerat med samtliga kombinationer av tecken i dessa två matcher. Då borde du kunna köra med 1/4 av systemet åt gången.

Eller så gör du samma sak med två av helgarderingarna: 1-1, 1-X, 1-2, X-1, X-X, X-2, 2-1, 2-X, 2-2. Så behöver du bara köra med 1/9 av systemet åt gången.

Kräver förstås att du plockar in alla rader i samma fil sen. Men det är inte så jobbigt. Jag gjorde det inför stryktipset idag eftersom mina villkor krävde att jag gjorde det.
Senast redigerad av spleendid 2010-10-16 kl. 23:15.
Citera
2010-10-16, 23:17
Bannlyst
Citat:
Du kan ju dela upp reduceringen, även om det blir lite jobb. Plocka bort några garderingar och reducera lite i taget. Alltså; om du har två halvgarderingar så plockar du bort ett tecken i vardera match "om vartannat" tills du reducerat med samtliga kombinationer av tecken i dessa två matcher. Då borde du kunna köra med 1/4 av systemet åt gången.

Eller så gör du samma sak med två av helgarderingarna: 1-1, 1-X, 1-2, X-1, X-X, X-2, 2-1, 2-X, 2-2. Så behöver du bara köra med 1/9 av systemet åt gången.

Kräver förstås att du plockar in alla rader i samma fil sen. Men det är inte så jobbigt. Jag gjorde det inför stryktipset idag eftersom mina villkor krävde att jag gjorde det.

Jag kan ju iofs välja ut en match av helgarderingarna och först köra ut den i form av ettor med övriga kombinationer på talongen.
Sen som X.
Sen som tvåor.

Då bör jag rimligen få med samtliga kombinationer, fast i tre delar.
Citera
2010-10-16, 23:20
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Jag kan ju iofs välja ut en match av helgarderingarna och först köra ut den i form av ettor med övriga kombinationer på talongen.
Sen som X.
Sen som tvåor.

Då bör jag rimligen få med samtliga kombinationer, fast i tre delar.

Menade blott det. Men 1/3 av systemet åt gången blir fortfarande för mycket om du utgår ifrån 50 000 rader. 17000 rader med 13-garanti tar en halv evighet. Kör 1/9 åt gången så går det betydligt fortare.
Citera
2010-10-16, 23:20
Bannlyst
Är grovt osäker på allsvenskan alltså... känns som att det kommer sprida ruggigt.
Lutar dock väldigt mycket åt att spika Bilbao, som jag tycker är väldigt bra på hemmaplan oftast. Den här säsongen har det ju varit sådär, men Zaragoza har ju börjat oerhört dåligt.

Lutar även åt att spika Sevilla som jag tycker har verkat lite svajiga, men jag har en okej känsla där... men vette fan om det är rätt matcher att spika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in