Som Djurgårdare skulle det kännas fel att inte plocka med tvåan, även om det luktar förlust imorgon. Man brukar få problem borta mot den här typen av motstånd, på allmänt fallfärdiga gamla vallar som Vångavallen.
Har för övrigt valt att ge Liverpool chansen att plocka poäng i derbyt, samtidigt som jag hoppas att våra andra Poolare kan göra det svårt för City, som väl ändå har vuxit som lag till denna säsong och slutat göra lika många plattmatcher.
Saknar känsla för de italienska lagen men krysset på Lecce följer med av ren girighet.
I Spanien vill jag slå ett slag för Osasuna. Märkligt att de gått så dåligt på bortaplan där de väl brukar kunna överraska. Det är åtminstone en gammal känsla jag har av det laget och jag tror att det lossnar imorgon. För övrigt har vi väl att göra med starka hemmalag och Mallis är väl egentligen kupongens spik. Dessutom krigar Sporting till sig en pinne.
Allsvenskan bjuder ofta på många mål såhär framåt säsongsslutet som ju verkligen nalkas nu. En känsla som inbjuder till skrällande och där man absolut borde kunna urskilja större motivation hos vissa lag. Åtvidaberg är faktiskt ganska målglada och jag förutsätter att man vill skicka gnaget till Sundsvall i November. Säker ett således. Halmstad kan nog fortsätta sin uppåtgående trend. Ptja, varför inte, och BP plockar en otillräcklig pinne till. Det kör vi på.
R-0-7-16 färdigt.
Edit: Mjälten vet nog när han ska dyka
upp.