2009-02-04, 16:20
Medlem
homan3s avatar
Hur det är: De Spirou som inte är gjorda av Franquin går inte att läsa. Uti vår Hage är en av de bästa svenska serierna genom alla tider.
Citera
2009-02-05, 09:53
Medlem
klyks avatar
Helt klart är Spirou av Franquin bäst, men att säga att de andra inte går att läsa är väl att ta i. Tycker definitivt att Fourniers version är klart läsvärd, album som "Den stora champinjonjakten" och "Det mystiska klostret" är riktigt bra.

Tome/Janrys version tycker jag inte håller lika hög klass, men är långt ifrån dålig.

Det kan ju också vara så att det handlar om nostalgi. Jag växte upp med Franquins version, och då känns den ju mest rätt eftersom det är "min" version av Spirou.

Hmmm... det var ett tag se'n jag läste Spirou, får nog ta och sätta mig ikväll och läsa några album.
Citera
2009-02-05, 13:36
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homan3
Hur det är: De Spirou som inte är gjorda av Franquin går inte att läsa. Uti vår Hage är en av de bästa svenska serierna genom alla tider.

Kunde inte misstycka mer. Tome/Janry funkar ofta, t.ex. är Expeditionen som försvann och Dårarnas dal två väldigt rafflande.

Uti vår Hage är lika offtopic som genomdålig.
Citera
2009-02-05, 14:09
Medlem
JudgeDredds avatar
Någon som har en koll på ungefär hur många volymer det kommer att bli av den hårdpärmade "Franquin's Spirou"-samlingen som finns i bokhandlarna nu?
Har inte börjat köpa dem än, men tycker att de ska passa bra i hyllan bredvid Lucky Luke, Asterix och de blåa Tintinalbumena.
Citera
2009-02-05, 22:48
Moderator
Snuffelbutts avatar
Jag hittade precis min "Marsupalami blir kidnappad" i en gammal flyttlåda! Den ska jag fan läsa innan jag somnar ikväll! Vad glad jag blir över att hitta den igen! Ska fan se om jag kan få tag i dom andra tidningarna jag har också, gömda någonstans.
Citera
2009-02-06, 14:57
Medlem
homan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Kunde inte misstycka mer. Tome/Janry funkar ofta, t.ex. är Expeditionen som försvann och Dårarnas dal två väldigt rafflande.

Uti vår Hage är lika offtopic som genomdålig.

Hmm.. De ovanstående har jag inte läst. Kan de vara värda att införskaffa? Om de är lika bra som Franquins serier tar jag tillbaka.

OT: Uti vår hage är genial. Finns det något svenskare?
Citera
2009-02-06, 15:26
Medlem
Finns en torrent med 32 spirou album på TPB.
dessa äventyr finns.
Citera
2009-02-06, 15:58
Medlem
homan3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivanka
Finns en torrent med 32 spirou album på TPB.
dessa äventyr finns.

Tackar mjukast!
Citera
2009-02-07, 02:11
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homan3
Hmm.. De ovanstående har jag inte läst. Kan de vara värda att införskaffa? Om de är lika bra som Franquins serier tar jag tillbaka.

OT: Uti vår hage är genial. Finns det något svenskare?

Gör det, det är mitt tips. De är mörkare än Franquins album. Till dess nackdel kan nämnas att de i samma veva blir mer pretentiösa (mycket svett och skräckslagna blickar), men de är ändå välgjorda.

Svenskt är inte nödvändigtvis synonymt med bra. Jag har stora problem med kalsongfladderhumorn som i mångt och mycket förknippas med Uti vår hage.
Citera
2009-02-12, 15:35
Medlem
Fula Gubbens avatar
Ni noterade väl att Zafirs gamla idé om att göra reklam på månens yta plankades i Will Smith-filmen "Hancock" förra året?
Citera
2009-02-12, 15:39
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ni noterade väl att Zafirs gamla idé om att göra reklam på månens yta plankades i Will Smith-filmen "Hancock" förra året?

Men de skrev väl inte på zafiriska då, hoppas man?
Citera
2009-02-12, 16:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Nej, i filmen var det en logo som funkar lika bra framåt som segnälkab!

G.F -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in