2003-10-29, 02:31
Medlem
ryllemans avatar
Spirou finns att köpa på serieklubben.com som är en av de få handlarna idag som ger ut serier från den fransk/belgiska skolan (på svenska).
Citera
2003-10-29, 02:39
Bannlyst
Äsch... jävla bokklubb...

Ska Du köpa kvalitetsserier så sök reda på ett riktigt serieantikvariat istället. Dom kan oftast hjälpa Dig och är mycket kunniga inom sitt område...

// Roger P.
Citera
2003-10-29, 02:49
Medlem
ryllemans avatar
Du har fullständigt rätt Roger Persson, antikvariat är de bästa ställena att hitta bra serier på nuförtiden, men jag antog förstås at Versace menade nya album som ingen tummat på förut...
Citera
2003-10-29, 02:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rylleman
Du har fullständigt rätt Roger Persson, antikvariat är de bästa ställena att hitta bra serier på nuförtiden, men jag antog förstås at Versace menade nya album som ingen tummat på förut...

Det kan man inte vara så säker på. Jag är exempelvis barnsligt förtjust i Uti vår Hage av Krister Petersson, (till den ignoranta pöbeln vill jag påtala att serien gått som biserie i 91:an i tjugo år) och jag köper gärna begagnade album så länge de håller toppskick.

Förbannat bra serie, på min ära...

// Roger P.
Citera
2009-02-02, 17:48
Medlem
FarbrorFesters avatar
Bump!

Okej - en otrolig bumb av en gammal tråd - men vet någon om det någonsin gavs ut en samling med stripparna av Franquin som i Epix kallades "Svarta Ideér" (eller något liknande)?
Citera
2009-02-02, 17:56
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFester
Okej - en otrolig bumb av en gammal tråd - men vet någon om det någonsin gavs ut en samling med stripparna av Franquin som i Epix kallades "Svarta Ideér" (eller något liknande)?

Ja, nr 13 i Epix' albumserie Studio Epix var en samling Svarta idéer av Franquin. Säljs idag av förlaget för ett föga facilt pris av 345:- men du bör nog kunna hitta det antikvariskt. På franska finns mer info om serierna här:
http://ideesnoires.free.fr/
Citera
2009-02-02, 20:31
Medlem
FarbrorFesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Ja, nr 13 i Epix' albumserie Studio Epix var en samling Svarta idéer av Franquin. Säljs idag av förlaget för ett föga facilt pris av 345:- men du bör nog kunna hitta det antikvariskt. På franska finns mer info om serierna här:
http://ideesnoires.free.fr/

Tackar - trodde aldrig att jag skulle få ett så snabbt svar!
Citera
2009-02-02, 20:40
Medlem
ragsons avatar
.. på tal om Gaston, undrar om den fungerar?
http://se.youtube.com/watch?v=Ms-vHso8t5g
Citera
2009-02-03, 17:25
Medlem
homan3s avatar
Buddhas fånge

Såg nyligen på kunskapskanalen om de buddhistiska templen som hänger på bergväggar. Var då tvungen att leta upp Spirous äventyr 6 - Buddhas fånge. En av de allra bästa äventyren! Franquin var en mästare!
Citera
2009-02-03, 17:29
Medlem
Spirou var min favorit som barn, gillade den mer än tintin, hade ni också de där stora serie tidingarna med typ omslag av någon slags hårdpapp, alltid färgglada och riktigt fina omslag.

Älskade den när dom var i japan/kina och på omslaget står nån med ett samuraisvärd... Sen han det gula fläckiga grejjen är ju underbar.
Citera
2009-02-03, 18:48
Medlem
pump-action.s avatar
Franquin är en favorittecknare. Gillar Spirou, har laddat ned alla albumen eftersom jag inte orkar lägga ut pengar för att skaffa dem. Har bara några fysiska album. Dock tycker jag bättre om Gaston Så otroligt bra och rolig.
Citera
2009-02-04, 00:04
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det kan man inte vara så säker på. Jag är exempelvis barnsligt förtjust i Uti vår Hage av Krister Petersson, (till den ignoranta pöbeln vill jag påtala att serien gått som biserie i 91:an i tjugo år) och jag köper gärna begagnade album så länge de håller toppskick.

Förbannat bra serie, på min ära...

// Roger P.

Enastående dålig serie, på min ära.

Nå, Spirou har jag läst sedan jag var nio. Min familj hade massa album från någonstans. Det finns lite här och där att köpa, dock har de börjat kosta två-trehundra spänn styck nuförtiden.

De tidiga var bäst, de av Franquin. Hans Gaston var också jävligt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in