• 1
  • 2
2009-03-17, 18:38
Medlem
Var ett tag sedan i mina yngre dar då jag kom över ett lock med dessa som jag tror hette Diablo, blåa var dessa och smakade riktigt gott. Man drack dem och tänkte liksom inte mer på det.
Fast nu förra veckan så vart jag på en fest då kom en med ett lock utav dessa fast tror bestämt de var av vit färg, men de stämde de hette Diablo.
Och de kom från Tyskland sa han, och nu är det nämligen så att en vän till mig ska till detta land och undrade om jag ville ha något.
Självklart vill jag ha dessa Diablo men det är inte lätt för han att gå runt i ett helt köpcentrum för att leta reda på dessa. När han inte vet hur de ser ut så har någon en sida där de säljs eller någon anning om vad jag pratar om?
Citera
2009-03-17, 19:23
Medlem
Var det alkoläsk? Blev bjuden på denna mumsiga dryck för några år sen och hade glömt den tills nu :O
Citera
2009-03-17, 22:10
Medlem
hoaxens avatar
Ja det är alkoläsk. Dessa säljs på i princip alla varuhus så det borde inte vara några problem att fråga efter dem om han inte hittar dem
Citera
2009-03-17, 22:25
Medlem
BRFs avatar
Vad smakade dom, utöver gott?
Citera
2009-03-18, 12:20
Medlem
man_över_bords avatar
Vad fan är ett "lock"? Menar du platta? Alkoläsk är väl i princip förbjudet i tyskland numera? Får väl inte säljas starkare än 2,25% .

~mand
Citera
2009-03-18, 14:41
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man_över_bord
Vad fan är ett "lock"? Menar du platta? Alkoläsk är väl i princip förbjudet i tyskland numera? Får väl inte säljas starkare än 2,25% .

~mand

Det var ett klokt initiativ! Alkoläsk är en styggelse!
Citera
2009-03-18, 14:46
Medlem
man_över_bords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett kadaver
Det var ett klokt initiativ! Alkoläsk är en styggelse!
Nej det är riktigt gott med en t.ex iskall smirnoff ice en varm sommardag. Istället kunde väl tyskarna höja åldersgränsen..men nej det gick visst inte för sig.

~mand
Citera
2009-03-18, 14:58
Medlem
ett kadavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av man_över_bord
Nej det är riktigt gott med en t.ex iskall smirnoff ice en varm sommardag. Istället kunde väl tyskarna höja åldersgränsen..men nej det gick visst inte för sig.

~mand

Respekterar din ståndpunkt men ska man läska sig i värmen är det bara öl som duger Och om jag vill dricka grogg blandar jag den helst själv.
Citera
2009-03-18, 18:05
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRF
Vad smakade dom, utöver gott?

Dom har en stark smak av billighet
Citera
2009-03-18, 18:17
Medlem
Heruls avatar
Sist jag var i tyskland köpte jag på mig ett par flak diablo.
Jag rekomenderar pineapple and rum och lemon/lime.
De ligger på 4,6% smakar bara läsk och tillverkas i England.
Diablos slogan är devilishly refreshing.¨

Hoppas dom finns kvar nuförtiden. Dom fanns i höstas när jag sist shoppade iaf.
Som tidigare nämnts så finns dom lite varstans bland alkoläsken och är inte alls ovanliga.

Edit: Hittade ett par varianter på Calle.dk - http://www.calle.dk/products/product...ID=5&storeid=6 verkar gå under namnet carribean kick också.
Senast redigerad av Herul 2009-03-18 kl. 18:22.
Citera
2009-03-18, 21:41
Medlem
Tack så jävla mkt för eran hjälp =) Men är det verkligen så att de förbjudit alkoläsk i tyskland låter lite underligt?

Och ja! Jag säger ett lock ett flack tar jag som ett lastbilflack eller en hel pall med massa lock

Och btw vad fick du ge för ett lock Diablo, på ett ungefär så man inte skickar med för mkt pengar så säger han att de kostade så och så mkt
Senast redigerad av Gyllan 2009-03-18 kl. 21:47.
Citera
2009-03-19, 11:58
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herul
Sist jag var i tyskland köpte jag på mig ett par flak diablo.
Jag rekomenderar pineapple and rum och lemon/lime.
De ligger på 4,6% smakar bara läsk och tillverkas i England.
Diablos slogan är devilishly refreshing.¨

Hoppas dom finns kvar nuförtiden. Dom fanns i höstas när jag sist shoppade iaf.
Som tidigare nämnts så finns dom lite varstans bland alkoläsken och är inte alls ovanliga.

Edit: Hittade ett par varianter på Calle.dk - http://www.calle.dk/products/product...ID=5&storeid=6 verkar gå under namnet carribean kick också.

Diablo och Carribean Kick är inte samma sak, eller det kanske är Carribean Kick TS har syftat på?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in