2009-03-17, 16:05
Medlem
Hej.

Jag laddar ner massa saker å så och helt plötsligt får jag upp en ruta där de står "startskiva full" ... Kollar på hårddisken och ser att jag har 15gigabyte ledigt, och programmet ja laddar ner är inte större en 50megabyte?

Vad är startskiva och hur blir de full ?
Slängde precis 3 gigabyte, har 18 gigabyte ledigt står det nu, startade om utorrent och ja får upp rutan igen... Vad kan problemet vara?
Citera
2009-03-17, 16:14
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Hej.

Jag laddar ner massa saker å så och helt plötsligt får jag upp en ruta där de står "startskiva full" ... Kollar på hårddisken och ser att jag har 15gigabyte ledigt, och programmet ja laddar ner är inte större en 50megabyte?

Vad är startskiva och hur blir de full ?
Slängde precis 3 gigabyte, har 18 gigabyte ledigt står det nu, startade om utorrent och ja får upp rutan igen... Vad kan problemet vara?

Såg att det handlade om MAC men jag prövar ändå.

Är du säker på att du laddar ned på den disken som du tror?
Du kanske har ändra tillfälligt nyligen.
Citera
2009-03-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Såg att det handlade om MAC men jag prövar ändå.

Är du säker på att du laddar ned på den disken som du tror?
Du kanske har ändra tillfälligt nyligen.

Jag har bara en disk. Har inte gjort något med datorn sen ja köpte den..
Såklart de handlar om Mac, detta är Macdelen av forumet.. ?
Citera
2009-03-17, 16:24
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag har bara en disk. Har inte gjort något med datorn sen ja köpte den..
Såklart de handlar om Mac, detta är Macdelen av forumet.. ?

OffTopic
Klickar ofta på Nya ämnen och då kommer det ämnen från alla forum, klickade på din rubrik och insåg efter en stund att det var en MAC-fråga men jag gjorde ett försök ändå.

Normalt tar jag inte i MAC med tång ens

Ont

Du har inte haft datorn utlånad till någon som kan ha tankat på extern disk, fast då borde det inte gått att tanka alls.

Finns det diskkvot eller motsvarande på MAC med så kanske din kvot är fylld.
Citera
2009-03-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
OffTopic
Klickar ofta på Nya ämnen och då kommer det ämnen från alla forum, klickade på din rubrik och insåg efter en stund att det var en MAC-fråga men jag gjorde ett försök ändå.

Normalt tar jag inte i MAC med tång ens

Ont

Du har inte haft datorn utlånad till någon som kan ha tankat på extern disk, fast då borde det inte gått att tanka alls.

Finns det diskkvot eller motsvarande på MAC med så kanske din kvot är fylld.

Aha ok

Du tar inte Mac med tång ens, just för att du inte klarar av att hantera det? Du hjälper Windows användare med sina MSN virus? haha ..skojja bara.

Jag tror jag fixade problemet. Fick starta om datorn och utorrent och nu laddar de ner igen, nej nej, lånar inte ut min dator till nån ...this is MY wife ..man lånar inte ut fruar till nån
Citera
2009-03-17, 16:32
Medlem
tältpinnes avatar
Det skulle kunna vara utorrentbuggen på Mac. utorrent gillar inte att man tankar enstaka filer av en torrent, då kan man få startskivan full-meddelandet.
Citera
2009-03-17, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Det skulle kunna vara utorrentbuggen på Mac. utorrent gillar inte att man tankar enstaka filer av en torrent, då kan man få startskivan full-meddelandet.

Där har vi det ! Jag laddade ner bara en av filerna och då dök de upp. Startade om datorn och laddade ner hela paketet och de funkar nu. Så det är utorrentbugg. Tack, då förstår jag..
Citera
2009-03-17, 22:09
Medlem
comicons avatar
Vill bara säga tack! Jag har haft precis samma problem och försökt lösa det i en vecka nu. Verkar som om det fungerar nu iallafall.
Citera
2009-03-18, 09:24
Medlem
Torrent-klienterna reserverar plats för filer som är på väg att laddas ner men som alltså ännu inte finns på disken ännu. Det kan nog vara det som spökar på nåt sätt. Kan vara idé att rensa torrent-klientens databas.
Citera
2009-03-18, 09:58
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Torrent-klienterna reserverar plats för filer som är på väg att laddas ner men som alltså ännu inte finns på disken ännu. Det kan nog vara det som spökar på nåt sätt. Kan vara idé att rensa torrent-klientens databas.
Att man inte kan välja bort filer i en torrent är en känd bugg i uTorrent-betan.
http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=49896
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in