2009-03-17, 13:35
Medlem
Datorn hade frusit under skärmsläckaren, jag kunde inte göra något annat än att hålla ner strömknappen en stund. Såg aktivitetsfältet blinka förbi innan skärmen blev svart.

När jag sedan sätter igång datorn igen så kommer jag till valet att starta i felsäkert läge m.m. Vilket jag än väljer så börjar allt om från början innan windows startat.

Det enda som går att göra, antar jag, är att försöka boota en CD med Anti-virus och söka igenom datorn och hoppas på det bästa. Jag använder Norton på både den trasiga datorn och denna dator, men en Internet-version (lagligt nedladdad), altså har jag inte någon CD och behöver göra en själv och då skulle det vara tjusigt att ha de senaste virusdefinitionerna på den, annars är det väl knappast någon mening med det eftersom jag har Norton på den krashade datorn?
Citera
2009-03-18, 21:13
Medlem
Jag lyckas fortfarande inte komma längre. Vet fortfarande inte hur man gör för att skapa en Norton-skiva, kan inte hitta något alternativ för det i Norton.

Om man kör in Windowsskivan kan man välja någon form av reparation om jag inte misstar mig. Vad kommer att hända med mina filer om jag kör en reparation? Vill inte gärna bli av med de grejer jag har på skrivbordet. Resten har jag på en annan partition av hårddisken så det kanske är OK säkert som det är. Eller har någon en teori vad som kan vara felet annat än min teori om att något är fel med Windows(XP)?
Citera
2009-03-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kringla
Datorn hade frusit under skärmsläckaren, jag kunde inte göra något annat än att hålla ner strömknappen en stund. Såg aktivitetsfältet blinka förbi innan skärmen blev svart.

När jag sedan sätter igång datorn igen så kommer jag till valet att starta i felsäkert läge m.m. Vilket jag än väljer så börjar allt om från början innan windows startat.

Det enda som går att göra, antar jag, är att försöka boota en CD med Anti-virus och söka igenom datorn och hoppas på det bästa. Jag använder Norton på både den trasiga datorn och denna dator, men en Internet-version (lagligt nedladdad), altså har jag inte någon CD och behöver göra en själv och då skulle det vara tjusigt att ha de senaste virusdefinitionerna på den, annars är det väl knappast någon mening med det eftersom jag har Norton på den krashade datorn?

Har själv samma problem, datorn hängde sig och jag stängde av den, nu så startar den om sig av sig själv efter att jag valt att antingen starta windows normalt eller i felsäkert läge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in