2009-03-16, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
När man gör lösningar på piller, så är det inte så lyckat att värma vattnet. Dock löser tjacket sig bättre/snabbare i varmt vatten, men kör man lösningen i micron direkt, så förångas en del av amfetaminet, varför jag värmer vattnet separat.

Okej jag fattar! Jag undrar en sak, jag tycker ibland det verkar som vattnet blir "mätt" på tjack när man gör i ordning riktiga monsterpannor, som att det inte löser helt och hållet. Men det gör inte så mycket när det väl kommer in i blodet? Eller går tjack som inte löst sig ordentligen till spillo? Är 5 meters pumpar jag använder, borde kanske investera i en lite större att ha till tjacket.
Citera
2009-03-16, 23:52
Medlem
sveningmars avatar
haha asså damn! Dra ner på tjacket o skaffa ett liv man!
Men bra skrivet i vilket fall.. men tänk om du kunde ödsla den energin på något vettigt skulle du komma någon vart..
Citera
2009-03-16, 23:59
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plaything
Okej jag fattar! Jag undrar en sak, jag tycker ibland det verkar som vattnet blir "mätt" på tjack när man gör i ordning riktiga monsterpannor, som att det inte löser helt och hållet. Men det gör inte så mycket när det väl kommer in i blodet? Eller går tjack som inte löst sig ordentligen till spillo? Är 5 meters pumpar jag använder, borde kanske investera i en lite större att ha till tjacket.

Jag skrev något om vattenlösligheten, vill jag minnas. Enligt wikipedia löser sig 50-100 mg amfetamin i 1 ml vatten, och hur mycket beror på vattnets temperatur. Enligt erowid är vattenlösligheten en del amfetamin i 8,8 delar vatten (vid 16 grader Celsius). Hur som helst innebär detta, att man åtminstone behöver 10 meter för att lösa en gubbe (men det är ett gram rent amfetaminsulfat, och t. ex. druvsocker är betydligt vattenlösligare än amfetaminsulfat, varför en gubbe på gatan kan lösa sig i 5 meter).

Tjack, som inte löses upp, går naturligtvis till spillo, om det fastnar i filtret, men om du slår i dig klumpar, kan de fastna i kärlen och orsaka infarkter, så filtrera lösningen! Själv sparar jag mina filter, eftersom det alltid fastnar litet grand i dem.
Citera
2009-03-17, 00:02
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
haha asså damn! Dra ner på tjacket o skaffa ett liv man!
Men bra skrivet i vilket fall.. men tänk om du kunde ödsla den energin på något vettigt skulle du komma någon vart..

Vad är målet med att komma någonvart, alltså: vad händer, när jag är där? (Motivera mig att "ödsla den energin på något vettigt".)

För övrigt är det omöjligt att förena dina uppmaningar, då jag inte har lika mycket energi att ödsla, om jag lägger ned tjacket och skaffar mig ett liv.
Citera
2009-03-17, 00:05
Bannlyst
Haha, din tjackis, underbart roligt!
Citera
2009-03-17, 00:22
Medlem
Ödlans avatar
Fin komplettering till "Getting Off Right: A saftey manual for injection drugusers" (eller "Bli hög på rätt sätt: en säkerhetsmanual för sprutnarkomaner" översatt av Magnus Brahn).
Citera
2009-03-17, 00:33
Medlem
-meCCa-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plaything
Är 5 meters pumpar jag använder, borde kanske investera i en lite större att ha till tjacket.
Du byter väl lite då och då får man hoppas... kan ju bli rätt tröga efter en tids användning!
Fast det är "finast" med små pumpar, smidigare och lite elegantare
Citera
2009-03-17, 00:45
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
En både välskriven och välstrukturerad layout i denna (miss)bruksanvisning, jag är faktiskt väldigt imponerad. Dessutom var den ganska rolig, haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
Haha, din tjackis, underbart roligt!

Vad är egentligen så roligt?
En viss humor går ju inte att dölja, men jag får känslan av att det egentligen handlar om något annat, typ att jag är påtänd på det där peka-och-skratta-sättet.
Citera
2009-03-17, 01:00
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Fin komplettering till "Getting Off Right: A saftey manual for injection drugusers" (eller "Bli hög på rätt sätt: en säkerhetsmanual för sprutnarkomaner" översatt av Magnus Brahn).

Översättningen är rätt kass, om jag minns rätt, och av någon anledning rekommenderar författaren den sneda utlöparen av den cephaliska venen som förstahandsvalet, men den där säkerhetsmanualen är väl å andra sidan främst avsedd för heroinister, och de kan ju hålla på med sina insulinare och skjuta i små och knepiga ådror. Säkerhet har jag för övrigt inte fokuserat så mycket på. Själv slår jag ju i mig på ett ganska osunt sätt genom att smeka in kanylen (vilket hackar nålen genom vävnaden och orsakar en massa ärr- och broskbildning) i en ofta alltför flack vinkel, vilket leder till ännu mera vävnadsskador, eftersom jag måste köra in kanylen så djupt, och sedan trycker jag i mig lösningen på rekordtid, vilket utsätter venen för ganska mycket stress; men man är ju inte sprutnarkoman för hälsans skull så mycket som för kickens, hur mycket tjackisar än brukar vilja framhålla det skonsamma i att injicera jämfört med att bomba eller snorta.
Citera
2009-03-17, 01:07
Medlem
Dolcontinas avatar
Skulle jag någon gång i framtiden få för mig att injicera opiater så hoppas jag att du då har skrivit en liknande detaljerad guide om detta.

Nu har jag Sub igen (efter ett ofrivilligt avbrott då) och har inga sådana fantasier (att injicera opiater alltså) men blir jag utan igen, och om det då finns en "opiatinjiceringsguide" så kommer jag lusläsa den... förmodligen med en erotisk laddning i rummet... även om jag inte kommer att använda guiden i injiceringssyfte.

Bra skrivet alltså. Intressant att läsa fast jag inte har något intresse av att injicera just tjack då, men man kan ju alltid fantisera om att det är något annat i koppen...
Citera
2009-03-17, 01:19
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Vad är egentligen så roligt?
En viss humor går ju inte att dölja, men jag får känslan av att det egentligen handlar om något annat, typ att jag är påtänd på det där peka-och-skratta-sättet.

Varför får du den känslan?
Citera
2009-03-17, 01:20
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Skulle jag någon gång i framtiden få för mig att injicera opiater så hoppas jag att du då har skrivit en liknande detaljerad guide om detta.

Nu har jag Sub igen (efter ett ofrivilligt avbrott då) och har inga sådana fantasier (att injicera opiater alltså) men blir jag utan igen, och om det då finns en "opiatinjiceringsguide" så kommer jag lusläsa den... förmodligen med en erotisk laddning i rummet... även om jag inte kommer att använda guiden i injiceringssyfte.

Bra skrivet alltså. Intressant att läsa fast jag inte har något intresse av att injicera just tjack då, men man kan ju alltid fantisera om att det är något annat i koppen...

Egentligen duger den här guiden till att skjuta smack också. Det räcker med att byta till en tvåmeterspump och en grå kanyl (eller fortsätta köra med en grov kanyl; det blir ganska roligt att dunka i sig typ 1 ml heroinlösning med en blå kanyl, eftersom det tar ungefär 1 sekund att trycka i sig horset då. Man blir jävligt fort väck på det sättet, när det kickar).

Jag kör samma grej med smack, nämligen. In med kärl 1 i microvågsugnen, låt det koka, ned med horset i kärl 2, dra upp hett vatten i pumpen ur kärl 1, spruta ned i kärl 2, rör runt, filtrera, slå i sig, dra ut nålen, stoppa blödningen, spara filtret och svaret.

Om du skall skjuta jonk, så tillsätt askorbinsyra. Brunt heroin brukar jag i och för sig köra i micron direkt, av någon anledning... det förångas väl inte så lätt i kokande vatten, har jag fått för mig, och det löser sig så dåligt annars. Fyll alltså kärl 1 med vatten och blanda jonk med litet askorbinsyra i kärl 2, dra upp vatten i pumpen och spruta ned i kärl 2 och kör det i micron, tills lösningen ser ut som whisky och det inte är något brunt grums kvar på botten. Annars är det väl bara att göra som jag gjorde i Vridningskonsten, även om det kanske är bäst att inte ta fullt så mycket, haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in