2009-03-17, 10:45
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Aldrig i livet, är så nöjd så med min HP. Har haft tillräckligt och göra med mac i mitt liv, så nu räcker det.

Öhh om man köper en pc så ska det verkligen inte vara en HP Hahahah!
Citera
2009-03-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ja, måste ju försöka banka lite vett i era huvuden ju!

Så du kör en HP dator?

En färdigbyggd dator med skit OS?

Iallafall bygg din egen dator och installera lite linux
Citera
2009-03-17, 10:55
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Handelsbanken med. Vad är det för gammal tråkig bank du har då?

Skandiabanken - Har iof inte kollat på ett tag om den fungerar med Safari.. Men men.. Orka byta bank, lättare att öppna Firefiox
Citera
2009-03-17, 17:09
Medlem
Whip Its avatar
Skärp er, Off topic förfan!

Ny fråga ang nya Macbook pro 15", Kan jag ställa datorn på ett mjukt underlag, typ kudde eller en säng utan att den blir överhettad?
Och hur får man ut mest av batteriet i datorn?, Slits det på batteriet om jag har i Laddaren hela tiden?
Citera
2009-03-17, 17:25
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It

Ny fråga ang nya Macbook pro 15", Kan jag ställa datorn på ett mjukt underlag, typ kudde eller en säng utan att den blir överhettad?
Och hur får man ut mest av batteriet i datorn?, Slits det på batteriet om jag har i Laddaren hela tiden?

Jag har min mb i sängen större delen av tiden jag använder den, kan bli lite varm ibland, men inte speciellt, funkar riktigt fint.

http://www.apple.com/se/batteries/notebooks.html Kan du läsa mer om batterier.
Citera
2009-03-17, 17:33
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:

Smartare att skaffa en sån här kudde med en plastbricka ovanpå som du kan ha i knäet anars blockeras utblåset och... det är ju aldrig bra.
Citera
2009-03-17, 17:35
Medlem
Whip Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Jag har min mb i sängen större delen av tiden jag använder den, kan bli lite varm ibland, men inte speciellt, funkar riktigt fint.

http://www.apple.com/se/batteries/notebooks.html Kan du läsa mer om batterier.

Tackar, Som jag förstod det rätt så är det inte bra att ha i laddaren 24/7, att man ska koppla bort den någon gång då och då?
En till fråga, Hur aktiverar man det bättre grafikkortet på 512 mb?
Citera
2009-03-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crymoar
Så du kör en HP dator?

En färdigbyggd dator med skit OS?

Iallafall bygg din egen dator och installera lite linux

Ja? vad är det för skillnad på min HP laptop och din Mac? De är ju förfan lika mycket färdigbygda båda två! Tänk efter innan du kläcker ur dig något så otroligt korkat...

Ang. OS så föredrar jag faktiskt Windows 7, och kommer förmodligen aldrig byta till Linux då jag är tillräckligt nöjd med Windows.
Citera
2009-03-17, 19:44
Medlem
Whip Its avatar
Hur gör man för att installera ett program el dylikt? Någon som vill Beskriva från att man har laddat ner programet till det är installerat, vore skysst
En till fråga, hur switchar man grafikkorten i nya macbook pro?
Citera
2009-03-17, 20:07
Medlem
Transformers avatar
Citat:
Hur gör man för att installera ett program el dylikt? Någon som vill Beskriva från att man har laddat ner programet till det är installerat, vore skysst
En till fråga, hur switchar man grafikkorten i nya macbook pro?

Exempel:
Jag laddar hem EVE: Online (http://www.eveonline.com/) till min MacBook Pro. Till Mac är det ".dmg" filer som laddas hem, istället för ".exe" filer skulle man kunna säga.
I varje fall, jag får hem filen (1 fil), och startar upp den. Ett schyst fönster med EVE logon (oftast jävligt stilrent för alla installationer) och jag ser en "icon"-liknande sak i fönstret. Som antingen ber mig att dubbelklicka på den, eller dra den till min "application" mapp. - KLART!
Du drar alltså bara in en fil i din applikation mapp (program mapp) eller dubbelklickar på den i vissa fall så gör mac jobbet åt dig. Enklare kan det inte bli.

Därefter går jag in i System Options för att ändra lite i Power Saving, alltså batteritider osv. Där finner jag också att jag kan ändra mellan "Better Batterylife" eller "Better Performance". När det är klart, kan jag starta spelet och njuta av att allt flyter asbra i rymden.

Övrigt:
Om du har Boot Camp på din Mac, kan du köra Windows också. Du kan starta om datorn, och byta till windows för att exempelvis spela på den. Alltid när du byter till Windows, så byter datorn automatiskt till det bättre grafikkortet.
Citera
2009-03-17, 20:29
Medlem
Whip Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transformer
Exempel:
Jag laddar hem EVE: Online (http://www.eveonline.com/) till min MacBook Pro. Till Mac är det ".dmg" filer som laddas hem, istället för ".exe" filer skulle man kunna säga.
I varje fall, jag får hem filen (1 fil), och startar upp den. Ett schyst fönster med EVE logon (oftast jävligt stilrent för alla installationer) och jag ser en "icon"-liknande sak i fönstret. Som antingen ber mig att dubbelklicka på den, eller dra den till min "application" mapp. - KLART!
Du drar alltså bara in en fil i din applikation mapp (program mapp) eller dubbelklickar på den i vissa fall så gör mac jobbet åt dig. Enklare kan det inte bli.

Därefter går jag in i System Options för att ändra lite i Power Saving, alltså batteritider osv. Där finner jag också att jag kan ändra mellan "Better Batterylife" eller "Better Performance". När det är klart, kan jag starta spelet och njuta av att allt flyter asbra i rymden.

Övrigt:
Om du har Boot Camp på din Mac, kan du köra Windows också. Du kan starta om datorn, och byta till windows för att exempelvis spela på den. Alltid när du byter till Windows, så byter datorn automatiskt till det bättre grafikkortet.

Tack för ett utförligt svar!
Citera
2009-03-17, 21:07
Medlem
Whip Its avatar
En ny fråga som uppkommit
Nu har jag laddat klart batteriet i datorn, kan jag ha kvar laddaren i datorn eller kommer den förstöra batteriet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in