Citat:
Ursprungligen postat av Whip It
Hur gör man för att installera ett program el dylikt? Någon som vill Beskriva från att man har laddat ner programet till det är installerat, vore skysst
En till fråga, hur switchar man grafikkorten i nya macbook pro?
Exempel:
Jag laddar hem EVE: Online (
http://www.eveonline.com/) till min MacBook Pro. Till Mac är det ".dmg" filer som laddas hem, istället för ".exe" filer skulle man kunna säga.
I varje fall, jag får hem filen (1 fil), och startar upp den. Ett schyst fönster med EVE logon (oftast jävligt stilrent för alla installationer) och jag ser en "icon"-liknande sak i fönstret. Som antingen ber mig att dubbelklicka på den, eller dra den till min "application" mapp. - KLART!
Du drar alltså bara in en fil i din applikation mapp (program mapp) eller dubbelklickar på den i vissa fall så gör mac jobbet åt dig. Enklare kan det inte bli.
Därefter går jag in i System Options för att ändra lite i Power Saving, alltså batteritider osv. Där finner jag också att jag kan ändra mellan "Better Batterylife" eller "Better Performance". När det är klart, kan jag starta spelet och njuta av att allt flyter asbra i rymden.
Övrigt:
Om du har Boot Camp på din Mac, kan du köra Windows också. Du kan starta om datorn, och byta till windows för att exempelvis spela på den. Alltid när du byter till Windows, så byter datorn automatiskt till det bättre grafikkortet.