2009-03-16, 22:45
Medlem
smurfehs avatar
Hur man nu får ihop HP och vett i samma mening...
Citera
2009-03-16, 22:49
Medlem
Whip Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidNotorious
Det verkar som det har blivit något fel i installationen, testa att drag och släpp från dockan (menyn längst ner) så att den försvinner

Därefter drag och släpp applikationen någonstans på dockan... Så den kommer tillbaka...

Jag testade, men när jag skulle dra frågetecknet (messenger) till skrivbordet så ville den ej det. Varje gång jag startar Messenger så kommer det upp som en hårddisk på skribordet, d står att jag kan mata ut Messenger?:S
Om jag avslutar messenger försvinner symbolen på skrivbordet...
Citera
2009-03-16, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whip It
Jag testade, men när jag skulle dra frågetecknet (messenger) till skrivbordet så ville den ej det. Varje gång jag startar Messenger så kommer det upp som en hårddisk på skribordet, d står att jag kan mata ut Messenger?:S
Om jag avslutar messenger försvinner symbolen på skrivbordet...

Du kör den inte från en mountad .dmg istället från din programmapp?
Citera
2009-03-16, 22:55
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Aldrig i livet, är så nöjd så med min HP. Har haft tillräckligt och göra med mac i mitt liv, så nu räcker det.

En regel när det gäller IT är:

"Once you go Mac you never go back!", men självklart finns det undantag. Du är nog den första jag stött på dock. Så min fråga får till dig bli:

HUR I HELVETE TÄNKER DU!!??
Citera
2009-03-16, 22:59
Medlem
Whip Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Du kör den inte från en mountad .dmg istället från din programmapp?

Jo det gör jag säkerligen, hur gör jag då?
Citera
2009-03-16, 23:04
Medlem
Citat:

Du drar MSN Messenger till din program-mapp för att installera det.

Citat:
Ursprungligen postat av SinX
En regel när det gäller IT är:

"Once you go Mac you never go back!", men självklart finns det undantag. Du är nog den första jag stött på dock. Så min fråga får till dig bli:

HUR I HELVETE TÄNKER DU!!??

Tycker inte om OS X. Själva datorerna är det inge fel på, rätt snygga.

Men just OS X känns inte rätt för mig. Massor med detaljer som jag tycker Microsoft har lyckats bättre med, visst finns det också saker som är bättre med OS X men skulle inte kunna tänka mig att byta ut Windows 7 i dagsläget.
Senast redigerad av ooskar 2009-03-16 kl. 23:06.
Citera
2009-03-16, 23:28
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Du drar MSN Messenger till din program-mapp för att installera det.

Tycker inte om OS X. Själva datorerna är det inge fel på, rätt snygga.

Men just OS X känns inte rätt för mig. Massor med detaljer som jag tycker Microsoft har lyckats bättre med, visst finns det också saker som är bättre med OS X men skulle inte kunna tänka mig att byta ut Windows 7 i dagsläget.

Klart en subjektiv bedömning. Kör också Windows 7 på en av mina stationära burkar och det är en ordentlig förbättring av Vista. Vet dock inte vilka detaljer du syftar på men eftersom denna tråd handlar om annat kanske våran diskussion passar bättre i annan lämpligare tråd.
Citera
2009-03-16, 23:29
Medlem
smurfehs avatar
Citat:

Är ju en ikon med en pil mot /Applications/, drag n drop.
Citera
2009-03-16, 23:43
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
jag hämtade hem msn messenger för mac då

jag skulle ladda ner Adium om jag vore du. MSN är sjukt efterblivet på Mac. Adium är väldigt "Macigt" men ibland kan det krångla när man skickar bilder och det går inte att cama. Då kan du ladda ner aMSN, gränssnittet är förfärligt men det har vissa funktioner som Aduim saknar.
Citera
2009-03-16, 23:55
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Det jag undrar över är om man kan man högerklicka på mac, dvs spara som, ta bort fil osv.

Grattis glömde jag säga!

Om du håller in ctrl och klickar så blir det högerklick. Två fingar på touchpaden fungerar också som någon annan sa.

Jag vill passa på att hylla safari, du som är ny Mac-användare har säkert använt Firefox mycket (Explorer är ju efterblivet som få). Safari är en mycket kompetent browser. Snygg, snabb och fantastisk helt enkelt. Dock ska vissa banker krångla till det och inte fungera med safari då får man ta Firefox.
Citera
2009-03-17, 03:10
Medlem
kongolasse12s avatar
Eller så byter man bank, både Swedbank och SEB funkar finfint i Safari.
Citera
2009-03-17, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongolasse12
Eller så byter man bank, både Swedbank och SEB funkar finfint i Safari.
Handelsbanken med. Vad är det för gammal tråkig bank du har då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in