Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-03-16, 21:32
Medlem
Whip Its avatar
Hej! Jag sitter här framför min nya macbook, är ny ägare av mac. Jag är en helt ny nybörjare på Mac. Jag kan redan nu säga efter cirka 2 timmars lekande att det är så mycket skönare än windows på alla sätt
Det jag undrar över är om man kan man högerklicka på mac, dvs spara som, ta bort fil osv. Hur förstorar man fönster till max? och vad för program rekomenderar ni som man bör ha? Hare bra !
Citera
2009-03-16, 21:33
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=460683

...
Citera
2009-03-16, 21:39
Medlem
Whip Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
https://www.flashback.org/showthread.php?t=460683

...

Jag fann inga svar på mina frågor där
Citera
2009-03-16, 21:44
Medlem
smurfehs avatar
klicka med två fingrar på touchpaden så får du högerklick, alt. ctrl+klick.

Och funktionen för att förstora rutorna(om jag inte missminner mig) förstorar bara så mycket som är nödvändigt, kan ha fel dock. Du får förstora manuellt antar jag, gör jag.. Men det känns också som att det diffar väldigt mycket beroende på program.
Citera
2009-03-16, 21:46
Medlem
Att förstora programfönstren så man får fullskärm är väldigt frustrerande. Du får helt enkelt dra nere i högra hörnet (ja, du kan tyvärr inte dra i vilket hörn du vill heller...) för att förstora det till hela skärmen. Idiotiskt, men det får du allt leva med i och med att du sjunkit så lågt och köpt en mac.
Citera
2009-03-16, 21:49
Medlem
Kräkchocks avatar
inte förstoring av fönster som du menar men istället zoom. ctrl och samtidigt dra två touchpunkter (fingertoppar) nedåt för utzoomning och uppåt för inzoomning. Mycket praktiskt i vissa lägen.
Citera
2009-03-16, 21:52
Medlem
Whip Its avatar
tack så mycket för svaren, precis dem svaren jag letade efter.
Nu en till som jag kom på , jag hämtade hem msn messenger för mac då, nu efter att jag har installerat det så är det ett frågetecken längst ner istället för Messenger symbolen, Varför är det ett frågetecken som symbol?
Citera
2009-03-16, 22:07
Medlem
KidNotoriouss avatar
Det verkar som det har blivit något fel i installationen, testa att drag och släpp från dockan (menyn längst ner) så att den försvinner

Därefter drag och släpp applikationen någonstans på dockan... Så den kommer tillbaka...

Citera
2009-03-16, 22:28
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Att förstora programfönstren så man får fullskärm är väldigt frustrerande. Du får helt enkelt dra nere i högra hörnet (ja, du kan tyvärr inte dra i vilket hörn du vill heller...) för att förstora det till hela skärmen. Idiotiskt, men det får du allt leva med i och med att du sjunkit så lågt och köpt en mac.

Skaffa tjockare plånbok så kommer du konvertera också.
Citera
2009-03-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Skaffa tjockare plånbok så kommer du konvertera också.

Aldrig i livet, är så nöjd så med min HP. Har haft tillräckligt och göra med mac i mitt liv, så nu räcker det.
Citera
2009-03-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Aldrig i livet, är så nöjd så med min HP. Har haft tillräckligt och göra med mac i mitt liv, så nu räcker det.

Gulligt att du fortfarande måste besöka Macforumet
Citera
2009-03-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Gulligt att du fortfarande måste besöka Macforumet
Ja, måste ju försöka banka lite vett i era huvuden ju!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in