Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-10-03, 08:59
Medlem
Tramadol. Något att ha eller värdelöst?
Citera
2003-10-03, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DBA
Tramadol. Något att ha eller värdelöst?

Beror på vad du ska ha det till...
Citera
2003-10-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Librium
Beror på vad du ska ha det till...

Tja, informera mig om användningsområdena?
Citera
2003-10-03, 22:46
Medlem
-luftwaffe-s avatar
Tramadol Stolpiller

Hur verkar det?
  • Tramadol innehåller kodein och paracetamol.
  • Kodein fungerar troligen på liknande sätt som morfin, det vill säga genom att ändra upplevelsen av smärta och höja smärttröskeln.
  • Paracetamols effekt beror troligen på dess förmåga att fånga upp fria radikaler.
Biverkningar
  • Vanliga: Trötthet. Illamående, förstoppning. Irritation av ändtarmen.
  • Mindre vanliga: Försämrad flöde i gallvägarna.
  • Oväntade, farliga: Leverskada. Allergiska reaktioner.

eheh...du ska nog bara slänga tabletterna istället..
Citera
2003-10-03, 22:58
Bannlyst
gå in på www.erowid.com och kolla upp
många där har rätt sköna rapporter om tramadol.

själv tycker jag dom är helsköna, men om du är van vid typ heroin kanske dom inte duger.

här är en killes berättelse

Upon receiving the bottle from my neighborhood pharmacy I eagerly popped three (150mg total) on the way home. Within 20 minutes I felt the effects. My body gets sluggish. I feel very relaxed and decide to just chill out and watch an old movie (Lust for Life, starring Kirk Douglas, about the life of Vincent Van Gogh, very interesting, I highly recommed it.) After about an hour I felt it quite strongly. The feeling is almost identical to that of a 20-30mg dose of hydrocodone. Very euphoric and relaxed body high. I was incredibly comfortable and had no desire
Citera
2003-10-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
gå in på www.erowid.com och kolla upp
många där har rätt sköna rapporter om tramadol.

själv tycker jag dom är helsköna, men om du är van vid typ heroin kanske dom inte duger.

Ingen heroinvana alls.
Lämplig dosering? Hur många tar du?
Citera
2003-10-03, 23:13
Bannlyst
[quote=-luftwaffe-][.
[*]Paracetamols effekt beror troligen på dess förmåga att fånga upp fria radikaler.
QUOTE]

Fånga upp fria radikaler, paracetamol är väl inte en antioxidant eller?
Citera
2003-10-03, 23:21
Medlem
-luftwaffe-s avatar
[quote=istapp]
Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
[.
[*]Paracetamols effekt beror troligen på dess förmåga att fånga upp fria radikaler.
QUOTE]

Fånga upp fria radikaler, paracetamol är väl inte en antioxidant eller?

obs...Tramadol Stolpiller
Citera
2003-10-03, 23:37
Bannlyst
Tramadol/Ultram innehåller inte paracetamol

(enl fass: Verksamt ämne: Tramadolhydroklorid 50 mg respektive 100 mg.
Övriga innehållsämnen: Potatisstärkelse, mikrokristallin cellulosa, natriumstärkelseglykolat, povidon, makrogol 6000, kalciumvätefosfatdihydrat, natriumstearylfumarat, gelatin, titandioxid (E171), shellack, indigokarmin (E132).
)

Kanske annorlunda med stolpillret dock?

DBA: 100- 150 mg funkar fint för mig för att må lite mysigt.
Citera
2003-10-04, 00:13
Medlem
nxstys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -luftwaffe-
Tramadol Stolpiller

Hur verkar det?
  • Tramadol innehåller kodein och paracetamol.
  • Kodein fungerar troligen på liknande sätt som morfin, det vill säga genom att ändra upplevelsen av smärta och höja smärttröskeln.
  • Paracetamols effekt beror troligen på dess förmåga att fånga upp fria radikaler.
Biverkningar
  • Vanliga: Trötthet. Illamående, förstoppning. Irritation av ändtarmen.
  • Mindre vanliga: Försämrad flöde i gallvägarna.
  • Oväntade, farliga: Leverskada. Allergiska reaktioner.

eheh...du ska nog bara slänga tabletterna istället..

Hmm.. Vart har du fått det där ifrån? Det där låter som Citodon. Om det är stolpiller, injektionsvätska eller vanliga piller spelar ingen roll, dom aktiva ingredienserna är dom samma.
Citera
2003-10-04, 00:17
Medlem
hmm

håller med föregående talare, tramadol innehåller varken Kodein eller paracetamol, utan Tramadolhydroklorid..

Tramadol är ett racemat. Den ena enantiomeren är en svag opioidagonist, medan den andra hämmar återupptaget av noradrenalin. Båda har dessutom en serotoninerg effekt. Medlets effekt och biverkningar har framför allt studerats i studier på postoperativa patienter, där effekten är något sämre än för morfin. Biverkningar är vanligt förekommande, men kan motverkas genom försiktig initial dosering. Effekt uppnås inom 20 respektive 60 minuter för intravenös och peroral administrering.
Den aktiva substansen, tramadolhydroklorid, är ej strukturellt relaterad till något i Sverige registrerat centralt verkande analgetikum. Substansen är kiral och används i form av ett racemat av två av de fyra möjliga stereoisomererna. Substansen är lättlöslig i vatten.

Hehe,,, eller hur :O)
Citera
2003-10-11, 10:09
Bannlyst
tramadol

Jag tycker det är rätt fantastiskt att tramadol inte är narkotikaklassat!

Själv har jag iofs ingen som helst opietolerans - men efter att igår slängt i mig två 50 mg-kapslar - så kände jag mig extremt flummig och däckad i säkert 7 timmar! (från 14-tiden ända till sänggåendet!) Låg och gapade hela kvällen, typ.

Att det tog såpass starkt mindes jag inte! Kanske är det nån sorts korsverkan med zoloften som gör effekten starkare? (tidigare fick jag ta tre kapslar för att känna mig så däckad)

Fantastiskt hursomhelst att det inte är klassad medicin, benzopreparat som ju är klassade som narkotika IV känner jag knappast av alls..
Lagligt att importera inom EU alltså.. grymt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in