Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-03-16, 17:12
  #1
Medlem
Turkfans avatar
Skulle behöva en bärbar till skolarbeten, musik, lite småsurfande.
Duger en eee eller är det riktig skit?
Citera
2009-03-16, 17:17
  #2
Medlem
PacmanSwes avatar
901:an verkar ju vara helt okej. 901Go om du vill ha inbyggt 3g, annars måste du köpa till en lite dingel.
Citera
2009-03-16, 17:23
  #3
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Har eee901 och tycker den fyller sitt syfte utmärkt (dvs: lång batteritid och mycket portabel).

Den klarar det du vill ha den till med galans.

Inte sagt att det är enda alternativet. Det kanske finns billigare versioner från andra producenter (acer t ex).
Citera
2009-03-16, 17:27
  #4
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Mojo Risin'
Har eee901 och tycker den fyller sitt syfte utmärkt (dvs: lång batteritid och mycket portabel).

Den klarar det du vill ha den till med galans.

Inte sagt att det är enda alternativet. Det kanske finns billigare versioner från andra producenter (acer t ex).

Har du 901GO? isåfall, hur funkar 3g nätet tycker du?
Citera
2009-03-16, 17:33
  #5
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Har du 901GO? isåfall, hur funkar 3g nätet tycker du?
Nope, inte go... Använder mest datorn i jobbet (konferenser/resor), och då har jag oftast tillgång till WiFi/ethernet ändå.
Citera
2009-03-16, 17:35
  #6
Medlem
Turkfans avatar
Den jag kollade på just nu var 904HD, den gick för 2700 på komplett.
Kanske finns bättre lösningar för samma/billigare?

Så att se film på t.ex. bussen med en sån skulle fungera bra?

Edit: Bryr mig inte om 3gnät, kostar väl antar jag?
Extra utgifter i månaden = jobbigt
Citera
2009-03-16, 17:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Den jag kollade på just nu var 904HD, den gick för 2700 på komplett.
Kanske finns bättre lösningar för samma/billigare?

Så att se film på t.ex. bussen med en sån skulle fungera bra?

Edit: Bryr mig inte om 3gnät, kostar väl antar jag?
Extra utgifter i månaden = jobbigt


3g dongel går att köpa till senare till usb-porten.. sedan så vet jag inte hur det är med film osv eftersom jag tror att directx 7 eller 8 är det grafikkretsen klarar av..


jag har iofs inte en eee ännu men jag ska skaffa mig en i månadsskiftet..

kommer skaffa en eee901 xp 12gb hårddisk. sedan så ska jag köpa till ett ramminne på 2 gig och en större hd på 32.. ska slänga in ett tinyxp också.
Citera
2009-03-16, 17:45
  #8
Medlem
Turkfans avatar
Vet inte vad man måste betala för en bärbar där du kan se film (inge hd), lyssna på musik och skriva arbeten.

Såg bara EEE på Komplett och kände mig tvungen att fråga.
Citera
2009-03-16, 18:29
  #9
Medlem
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=391327
http://www.youtube.com/watch?v=VGLXdTvM_w0

Hittade en liten genomgång på youtube om ASUS Eee PC 904HD. Komplett har dock större hårddisk. Letar fortfarande efter hur bra kvalité på filmer den hanterar.
Citera
2009-03-16, 18:34
  #10
Avstängd
UnnamedPlayers avatar
Den fungerar väldigt bra att surfa osv på, men räkna inte med att kunna installera program, eller ladda hem film på den. Då bör du vara något av en Linux-nörd tyvärr.

Det bästa med min 901:a är att man enkelt kan resetta den till fabrikskick. Jag skulle tro att jag kommer att använda den i många år framöver, men enbart för att surfa med.

ps. Batteritiden är katastrofalt usel på min 901:an, men senast jag brydde mig hörde jag att nya batterier var på g.
Citera
2009-03-16, 18:52
  #11
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
...

ps. Batteritiden är katastrofalt usel på min 901:an, men senast jag brydde mig hörde jag att nya batterier var på g.
Meh, du måste ha otur då. Min är riktigt bra - samma dator, och köpt när 901 var nykommen, så den är 'gammal'.
Citera
2009-03-16, 20:35
  #12
Medlem
EEE Box-datorerna är helt underbara i min mening. Står på dygnet runt, drar ingen ström, låter ingenting och kostar i princip ingenting. Kör den nu på 50" Pioneer, 1920x1080 och Windows 7 och allt bara fungerar som en dröm. DÄR har du de riktigt bra modellerna från ASUS
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback