2009-03-16, 17:07
Bannlyst
Nu är jag redigt trött på alla tattare och bonnlurkar som verkar ha fått körkortet i ett cornflakespaket. Det som irriterar mig mest är följande:

1. Söndagsbilister (oftast kärringar eller gubbar med hatt) som envisas med att sega på i 5km/h under hastighetsbegränsningen, slickar mittlinjen och naturligtvis måste de stanna i varenda jävla korsning trots att det är fri sikt och bara att rulla vidare.

2. Stressnissar som kör ända upp i röven på en, trots att man redan ligger 10+ över hastighetsbegränsningen. Och när de till sist kör om så kan man ge sig fan på att de direkt efteråt saktar ner till samma fart som de höll innan. Whats the point?

3. Idioter som inte håller ut ordentligt till höger vid möte eller korsningar, så man själv nästan tvingas köra av vägen för att undvika en krasch.

4. Alla som tar onödigt med tid på sig för att komma iväg vid korsningar, stannar och blockerar trafiken för att de ser något intressant vid sidan av vägen etc.

5. Idioter som bara kör rakt in i rondeller utan att se sig för och förväntar sig att alla inne i rondellen skall bromsa för dom.

För att råda bot på detta är det dags att skärpa kraven för att få körkort. Alla kuggfrågor och trams på teoriprovet som mest verkar vara till för att kugga folk skall bort, istället skall mer fokus läggas på den praktiska bilkörningen och trafikregler som man i praktiken har nytta av.
Dessutom borde det vara krav på att både teori och körprov skall förnyas efter ett visst antal år, +läkarundersökning för att kontrollera att individen klarar av att köra bil. Exempelvis efter 5 år för de yngre med nytaget körkort, 3 år för medelålders förare, och varje år för pensionärer.
Citera
2009-03-16, 17:09
Bannlyst
"okeeeeej......" där fick du ivarjefall avreagera dig lite!
Kör du själv som en jävla gud då?
Citera
2009-03-16, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olldon
Kör du själv som en jävla gud då?

Om alla körde som mig så skulle trafiken flyta så oerhört mycket smidigare.
Citera
2009-03-16, 17:26
Medlem
Olergikons avatar
Jag är beredd att hålla med TS i stort. Något i stil med att skriva teoriprovet var tionde år och syn/läkarundersökning med jämna mellanrum efter 50 år.
Det är inte särskilt hårda krav som ingen borde ha några andra invändningar mot än att det rent praktiskt skulle bli lite jobbigare, men Oj vad mycket skit det skulle rensa från vägarna... =)

Vet inte hur billobbyorganisationer som motormännen etc stäler sig till sådana förslag, men gissningsvis är de emot eftersom de ser bil som mänsklig rättighet. Men men, någon som orkar ställa sig på mynttorget och demonstrera för hårdare körkortsregler?
Citera
2009-03-16, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda

Men det är ju din uppfattning, du vill ligga lite över hastighetsgränsen för att det skall gå smidigare, andra vill ligga lite under hastighetsgränsen för att det skall iaf kännas säkrare.

Men jag håller med dig ändå, tror man hade sållat bort extremt mycket idioter ur trafiken om man hade ett omprov vart 15:e år eller nåt.. Ett omprov som självklart skall vara gratis, men ändå obligatoriskt.
Citera
2009-03-16, 17:41
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Heter du möjligen ragnar? Haha fy fan! Men som första sa "där fick du avreagera dig" så håller jag med och med tanke på att du skapar en tråd om detta så antar jag att du är en jävligt stressad typ som sitter och hänger sig över ratten och vrålar "DU SKA DÖ!" HAHAHAHAHA dagens stora FAIL tråd

Edit:
Hursomhelst så glöm att jag ska läsa om den fula jävla boken där dom förklara helt onödiga saker som hur man skruvar av tanklocket för att kunna tanka etc. Så glöm detta räcker med att man tutar lite på tanten och att man har egen koll ist för att köra efter reglerna för det är ju alltid då det blir fel som vid högerregeln som typ 5% av landet kan, så fort man kommer till dessa saker så sitter man och "ehm kör du jag vettefan?!". Nejnej Tuta, gasa och köra räcker och inga jävla teoriprov här inte!
Senast redigerad av zorb89 2009-03-16 kl. 17:47.
Citera
2009-03-16, 17:58
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
. . .
1. Söndagsbilister (oftast kärringar eller gubbar med hatt) som envisas med att sega på i 5km/h under hastighetsbegränsningen, slickar mittlinjen och naturligtvis måste de stanna i varenda jävla korsning trots att det är fri sikt och bara att rulla vidare.
. . .
Vad har du för bil? Är hastighetsmätaren nykalibrerad?
Det finns inte en hastighetsmätare som visar rätt i det här landet...

Det som står på skyltarna är maxfart, inget annat...
Man får köra långsammare. Visste inte du det?
Var fick du ditt körkort ifrån???
Citera
2009-03-16, 18:24
Medlem
MrTurbos avatar
Ja buss på dem, det e dax att de använder kollektivtrafiken...
Citera
2009-03-16, 18:25
Medlem
csts avatar
Citat:
Du har fel, om alla körde som mig så skulle trafiken flyta så oerhört mycket smidigare. Men nu är vi alla olika.
Citera
2009-03-16, 18:31
Medlem
He-man fans avatar
Amandapanda. Om jag läst din förstapost rätt, så menar du allstå alla som inte håller den exakta hastigheten som är angiven som den maximala hastigheten på den väg man kör på. Skall bli av med körkortet?
Citera
2009-03-16, 18:36
Medlem
j0h2ns avatar
Vilken tråkig tråd. Jag tycker alla de du räknar upp är sköna lirare, ryck lappen från kvinnan istället.
Citera
2009-03-16, 18:36
Medlem
Shamwaris avatar
Varför skapas det en ny tråd varje gång nån blir omkörd?
Med varma hälsningar från ordföranden för;
"Den stora tråden för missnöjda bilister"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in