• 1
  • 2
2009-03-16, 16:03
Medlem
Undrar lite om man får tag på MDMA i kristallform, hur man kan konsumera detta? Har kikat efter liknande trådar men inte hittat något, så ber om ursäkt om det är ett återkommande ämne..

Jag vet att man kan göra tabletter av det, men hur går detta till i så fall? Och vad behöver man för material/verktyg?

Kan man blanda ut det i vatten?
Andra konsumeringssätt?

Och hur doserar man det korrekt?

Tackar för svar!
Citera
2009-03-16, 16:12
Medlem
zoN-s avatar
Snorta?

Annars lösa ut det i vatten antar jag, men snorta känns som den självklara lösningen om du har MDMA kristaller .
Citera
2009-03-16, 16:14
Medlem
WokaWokis avatar
i tablettform så kallas det för exstasy (tror det är det du menar), sen vet jag ju inte hur man går tillväga, de sätten som man kan ta det på är att ta det oralt vilket starkt rekommenderas då det tas upp ur kroppen på bästa sätt och nasalt vilket man inte får lika bra effekt på, en normaldos för en helkväll ligger på ca 250-300mg, ganska lätt att dela upp dosen ifall du köper exempelvis 1g då kan du dela upp det i 4 lika stora högar så har du 250mg i varje.
Citera
2009-03-16, 16:15
Medlem
Sandozs avatar
Att göra tabletter låter som mycket arbete i onödan men naturligtvis kan man göra det om man sitter på en stor mängd. Men då får du allt köpa en tabmaskin och bindningsmedel. Du kan lösa det i vatten och ta det oralt, dra upp det i näsan, nasalt, lägga lite under tungan, sublingualt, skjuta upp det i rumpan, rektalt, röka det, inte så effektivt och effekten varar inte länge, eller rentav skjuta det intravenöst.

Om det är rent MDMA så ligger en medeldos på ungefär 100 mg, det väger du lämpligtvis upp på en pålitlig våg.

Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki
i tablettform så kallas det för exstasy (tror det är det du menar), sen vet jag ju inte hur man går tillväga, de sätten som man kan ta det på är att ta det oralt vilket starkt rekommenderas då det tas upp ur kroppen på bästa sätt och nasalt vilket man inte får lika bra effekt på, en normaldos för en helkväll ligger på ca 250-300mg, ganska lätt att dela upp dosen ifall du köper exempelvis 1g då kan du dela upp det i 4 lika stora högar så har du 250mg i varje.

Ecstasy är en synonym till MDMA, myntad av den katolske prästen Michael Clegg för trettio år sedan. Benämningen har egentligen ingenting att göra med huruvida substansen är tryckt till ett piller eller inte.
Senast redigerad av Sandoz 2009-03-16 kl. 16:18.
Citera
2009-03-16, 16:17
Medlem
WokaWokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokaWoki

edit: i vatten kan det va lite klurigt då mdma gärna lägger sig på botten av glaset men visst går det bra om du får ut allt vilken man gör stillslut, eller förslagvis gör en ``bomb´´ linda in i toapapper och svälja.
Citera
2009-03-16, 16:23
Medlem
fenazepams avatar
är det någon som vet hur biotillgängligheten ser ut på MDMA vid oralt,nasalt,IV och rektalt intag?
Citera
2009-03-16, 16:36
Medlem
nån som testat lösa det i vatten och skulle kunna göra en uppskattning om det blir någon form av reducerad effekt av detta? det låter som den lösningen jag är mest sugen på nu ^^
tack så mycket för alla svar förresten
och är det någon kemikalie som oftast finns i E som inte finns i rent MDMA?

om man hade alternativet, vad vore ert val? köpa E eller kristaller?
Citera
2009-03-16, 16:43
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomPossess
nån som testat lösa det i vatten och skulle kunna göra en uppskattning om det blir någon form av reducerad effekt av detta? det låter som den lösningen jag är mest sugen på nu ^^
tack så mycket för alla svar förresten
och är det någon kemikalie som oftast finns i E som inte finns i rent MDMA?

Jag antar att du menar någon psykoaktiv substans, det är ganska vanligt att knapparna innehåller lite amfetamin.

Det finns nog ingen substans jag inte hellre köper ren än i pillerform.
Citera
2009-03-16, 16:48
Medlem
Bomba that shit.

Citat:
Ursprungligen postat av RandomPossess
n

beror på, skulle testa vad jag gillar först. och knappar kan ju vara smidigare både att ha i fickan och att droppa. Kanske man vill cocktaila med lsd eller affe och då kan det ju vara smidigare om det redan finns i pillret.

Men antagligen skulle jag välja rent mdma. Finns så mycket skit E ute och vet man att kristallerna är rent så äre ju lika bra att köra på det.
Senast redigerad av Mr.Dee 2009-03-16 kl. 16:51.
Citera
2009-03-16, 16:53
Medlem
Calle.s avatar
Att göra tabletter av det känns rätt onödigt. Linda in det i en bit rullpapper eller toapapper och bomba skiten. Sen fyller du på med linor.

Om du föredrar verktyg så kan du skjuta eller ta det rektalt.

Citat:
Vanligtvis så väljer jag MDMA-kristallerna. Men vet jag att det är drag i E:na och jag är lite misstänksam mot kristallerna, så väljer jag E:na.
Citera
2009-03-16, 17:01
Medlem
Citat:
Men antagligen skulle jag välja rent mdma. Finns så mycket skit E ute och vet man att kristallerna är rent så äre ju lika bra att köra på det.

Lite den jag tanken jag hade som argument för kristallerna
Citera
2009-03-16, 17:17
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
är det någon som vet hur biotillgängligheten ser ut på MDMA vid oralt,nasalt,IV och rektalt intag?

ingen som vet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in