Okej så jag och mina polare brukar använda oändligt minus ett i sarkastiska sammanhang i stort sett hela tiden. Spelar ingen roll ämnet, på något sätt så kommer det fram.
Så min fråga är hur mycket är oändligt minus ett? Denna fråga har stört mig länge!
Tack i förhand.
Okej så jag och mina polare brukar använda oändligt minus ett i sarkastiska sammanhang i stort sett hela tiden. Spelar ingen roll ämnet, på något sätt så kommer det fram.
Så min fråga är hur mycket är oändligt minus ett? Denna fråga har stört mig länge!
Tack i förhand.
9999999999... Nä skoja, det är fortfarande oändligt.
9999999999... Nä skoja, det är fortfarande oändligt.
Ser man oändligt som ett uttryck eller som ett mattetal? Ifall det skulle vara ett mattetal så bör man ju till slut nå ett annat tal om man subtraherar det tillräckligt. Dock, ses det som ett uttyck så stämmer det antagligen det du säger/skriver.
Ser man oändligt som ett uttryck eller som ett mattetal? Ifall det skulle vara ett mattetal så bör man ju till slut nå ett annat tal om man subtraherar det tillräckligt. Dock, ses det som ett uttyck så stämmer det antagligen det du säger/skriver.
Du måste subtrahera ett oändligt tal från ett oändlig tal för att det ska kunna bli ändligt. Kan dock fortfarande bli oändligt. Eller pi/78. Får man räkna på helt enkelt.
hur är det där med flera olika typer av oändligheter?
Antalet numeriska tal är ju färre än antalet irrationella! Men jag har aldrig förstått resonemanget om varför, det finns ju oändligt av båda i alla fall