2003-10-02, 23:02
Awaiting Email Confirmation
Vilket av dessa föredrar ni och varför?
Citera
2003-10-04, 00:23
Medlem
luukuss avatar
Föredrar Saab... Skönare och köra... Snyggare... iochförsig så är XC90 rätt nice... men annars e de saab som gäller
Citera
2003-10-07, 16:02
Awaiting Email Confirmation
rwds avatar
Saab vs Volvo

Föredrar Saab.

De har med egen speciell design. Snyggare.
De har mer känsla än Volvo.
Och de är inte lika vanliga som Volvo.

Men volvo kanske är bättre på saab på andra plan...
Om inte volvo hade gjort bort sig, när dom gick över till framhjulsdrift, hade jag kanske röstat på dom istället.
Citera
2003-10-07, 21:17
Bannlyst
Allt är relativt, och Volvo är inte alls ett dåligt märke. Det är som alltid svårt att jämföra ett helt märke mot ett annat, eftersom det skiljer från modell till modell, men nya 9-5 krossar allt vad Volvomodeller heter.

Och vad gäller 80-talsbilar så är Volvo 240 väldigt lättmekad, det är lätt att hitta reservdelar billigt, och motorn håller i evigheter. Däremot så skulle jag nog ändå satsa på en Saab 900. Sverige är trots allt ett land med vinter en stor del av året, och kör du fast med en Saab 900 så gör du det bra. (självklart går det.) Dels har den framhjulsdrift, och dels har den större däck. Har sett otaliga bilar (bl a. Volvo) stå och spinna på vintrarna när man själv glider förbi smärtfritt med en gammal 900. Och Volvo 740 är ett rent jävla OFFER på vinterhalvåret. Förstår inte vad de tänkte på när de gjorde en bakhjulsdriven bil med NOLL vikt bak för en Sverigemarknad. Ska man köra 740 på vintern så bör man nog lasta bagaget fullt med sumobrottare.
Citera
2003-10-09, 01:20
Medlem
Föredrar saab av den enkla anledningen att deras tvåliters turbofyror är enkla att trimma =) problemet med lådan löses genom att köpa en renoverad fyrpetad låda med kokillgjutet hus...
Citera
2003-10-09, 01:27
Bannlyst
VOLVO rules!!!
Själv så kör jag vovlo c70T5!!
Bättre bil med komfort och körglädje får du leta efter!
Saabarna är så satans fantasilösa och fula.

/BOoM!!
Citera
2003-10-13, 08:47
Medlem
Föredrar Saab Jag med.

9-5:an är den bästa utav dom, 9-3:an är en aningens ostabil av nån anledning,
men 9-5:an med 2.3T är helt klockren (+ att de går att trimma en hel del)

Visst volvobilarna är bra bilar de också, men så fruktansvärt tråkiga att köra!
tråkig instrumentering, inga sköna säten, svårt att få till en bra körställning.

sen känns Volvon mycket tröttare och segare om man jämför med en likvärdig Saab. Saaben har mycket körglädje, speciellt efter chippning.
Citera
2003-10-13, 20:23
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Har aldrig gillat Saab, jag kör Volvo 940 2,3 SE 1997!!
Citera
2003-10-13, 21:35
Medlem
Azraels avatar
Pest eller kolera....
Citera
2003-10-17, 00:39
Medlem
Jag får väl citera Teknikens Värld.
"Efter 20000mil är Saab en bra bil för då är alla fel åtgärdade"

Finns en Ford osså.
"Ford Scorpio är egentligen ingen dålig bil, det är bara det att alla andra är så mycket bättre"

Närå, Saab är inte alls dumma, bara jag slipper äga en...

Smaken är som baken, själv så kör jag Volvo 480Turbo.
Citera
2003-10-17, 00:42
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dana
Jag får väl citera Teknikens Värld.
"Efter 20000mil är Saab en bra bil för då är alla fel åtgärdade"

Finns en Ford osså.
"Ford Scorpio är egentligen ingen dålig bil, det är bara det att alla andra är så mycket bättre"

Närå, Saab är inte alls dumma, bara jag slipper äga en...

Smaken är som baken, själv så kör jag Volvo 480Turbo.

Åh, herre jävlar! Jag antar att du kör den som ett slags rullande ironiskt skämt. Svensk teknik när den är som sämst... Nästan lite kultvärde över di därninga 480.
Citera
2003-10-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Åh, herre jävlar! Jag antar att du kör den som ett slags rullande ironiskt skämt. Svensk teknik när den är som sämst... Nästan lite kultvärde över di därninga 480.

Haft den i 4år o 8000mil, bytt koppling, chip, kamrem o Volvos original komplett sänksats(billigare än nya dämpare), oljor filter o stift.
Bilen har gått 19000mil o än har jag inte hittat en kvalitativt bättre Saab från 89, d.v.s i min mening väghållning, utrustning, mekanisk slitstyrka, långfärdskomfort o.s.v .

Jag skulle vilja veta vad du menar med "ironiskt skämt" när det gäller tekniken?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in