• 1
  • 2
2009-03-16, 06:53
Medlem
BrainDisorders avatar
Letade igenom några sidor, men hittade ingen sådan tråd.
Klockan är ju trots allt rätt mycket, så jag kan ha fel.

Har ni haft några drömmar som fått er att tro det ni har drömt är sanning?

Själv hade jag en dröm inatt, som var påverkad utav lite allt möjligt i mitt liv.

Det handlade om hur jag sitter bredvid min ex-flickvän, vi satt och pratade.
Hennes telefon ringer och jag hör en mansröst prata med henne.
Det låter som hon har högtalarfunktionen på, och killen vill prata om den gången dom hade sex (när vi var tillsammans).
Jag blir galen och sliter telefonen ur händerna på henne, och frågar hur i helvete hon kunde vara otrogen emot mig?

Hon sitter då och bara ler åt mig. Sedan reser hon sig upp och bara går iväg som att ingenting har hänt.
Jag blir galen och tar upp något objekt som jag inte minns och slår henne rakt över huvudet tills hon faller ihop.

Jag vet inte om drömmen fortgår, men det är då obehagskänslorna kommer och jag vaknar och mår psykiskt skitdåligt.

Först och främst för att jag kunde vara kapabel till att misshandla min flickvän, och att hon sedan varit otrogen i ett förhållande där jag vet att hon inte har varit det.

Så hela dagen har jag gått och trott att hon egentligen har varit otrogen mot mig någon gång, och varit rädd för mig själv ifall det är något jag skulle kunna göra vid en sån situation. Overklighetskänslor.

Kan även tillägga att jag minns när min bästa vän drömde att jag var otrogen med hans flickvän, och han gick då och var förbannad på mig i en hel dag.

Jag drömde en vecka senare efter det att min flickvän (en tidigare) varit otrogen mot mig, och det slutade med att jag ringde upp henne och grät och var förbannad. Det tog ett tag innan jag lyckades lugna ner mig.

Vissa säger ju att det man drömmar ofta insinuerar om något som kanske egentligen har hänt, eller som har någon slags verklig förankring här i livet?
Jag vet inte om jag vill tro på det, vad jag däremot vet är att flera har upplevt liknande saker.

Berätta!
Citera
2009-03-16, 07:01
Medlem
supermassives avatar
Oj du är inte ensam om det kan jag säga. Har själv drömt många gånger om liknande händelser.

Har hänt att jag ofta drömmer om att jag är försenad. Kollar lite på klockan som är halv åtta, vilket betyder att jag är en timma försedan till min buss. Det är då jag vaknar upp här. Kastar mig ur sängen, tar på mig kläder, springer till köket för att hämta en macka i förbifarten. När jag väl kommer ut i hallen ser jag att klockan är halv tre på natten.

Sen har jag även drömt som du - att ens pojk- /flickvän är otrogen och att man tror att det verkligen har hänt på riktigt. Faktum är att det bara var några få dagar sedan jag drömde det. Kommer ihåg att pojkvännen var otrogen med någon slyna och att han senare - när jag låg i sängen - skällde ut mig för att jag var hemma hos honom och att han samtidigt berättade i detalj om vad han och den där jävla tjejen gjorde. Sedan vaknar jag och det enda jag gjorde då var att börja gråta. En riktigt äcklig känsla. Som tur var hann jag hindra mig själv och kom på att det faktiskt bara var en dröm innan jag hann skälla ut honom. Nej usch, jag hatar såna drömmar. För de gör att jag ärligt talat mår dåligt senare under dagen. Jag får en sån där konstig känsla krypandes på ryggen och så kommer ibland tanken "Men oj, tänk om han skulle vara otrogen någon gång". Nu vet jag att han aldrig skulle kunna vara det, men efter att man drömt något sånt så ja... då är man allt utom glad.
Citera
2009-03-16, 07:04
Medlem
Oftast om jag drömmer något så tar jag med mig detta ett tag efter att jag vaknat, dvs jag kan vara direkt sur på min flickvän för att hon varit otrogen eller något i drömmen. Det krävs att jag faktiskt vaknar till rejält för att sluta sura, men ändå så känner jag ett omedvetet förakt mot henne resten av dagen, även om jag vet att det bara är mina drömmar som jävlas :P

Självklart är det ett förakt som jag håller inom mig då jag tycker det är så pinsamt jävla löjligt att sura för något man drömt!
Citera
2009-03-18, 00:25
Medlem
BBWYs avatar
Absolut.
Hade en period på några veckor där jag (efter att tryckt på snoze och somnat om) drömde att jag klev upp, borstade tänderna och gjorde mig i ordning för att dra till skolan. Allt verkade värkligt.. Tills jag vaknade och kände mig helt förvirrad hur jag kunde hamnat i sängen när jag aldeles nyss stod och tog på mig skorna.

En dag medan jag fortfarande bodde hemma drömde jag att mamma hade beställt en resa för hela familjen till London.
Så på morgonen gick jag ner, ställlde mig i dörren till köket och frågade mamma.
-När var det vi skulle åka?
Hon frågade vart jag menade. Jag kollade på mina syskon och sa:
-Ja, när var det vi skulle åka till London?
Alla bara stirrade på mig och sa att vi inte skulle dit. Jag fattade ingenting.
Det tog flera timmar innan jag helt kunde glömma det och bestämma mig för att jag måste ha drömt.
Senast redigerad av BBWY 2009-03-18 kl. 00:27.
Citera
2009-03-18, 23:46
Medlem
ETHIRTEENs avatar
Har väldigt oftan sånna hemska mardrömmar när jag sover eller håller på att somna så att jag rycker upp i sängen i panik och darrar och fasar av skräck och tror att det jag drömmt verkligen händer i säkert upp till 5 minuter innan jag inser att jag endast drömmt. Sjukt jävla jobbigt kan jag säga. Vet inte vad det har med att göra alls.
Citera
2009-03-22, 21:35
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETHIRTEEN
Har väldigt oftan sånna hemska mardrömmar när jag sover eller håller på att somna så att jag rycker upp i sängen i panik och darrar och fasar av skräck och tror att det jag drömmt verkligen händer i säkert upp till 5 minuter innan jag inser att jag endast drömmt. Sjukt jävla jobbigt kan jag säga. Vet inte vad det har med att göra alls.

Visst är 5 minuter en ganska lång tid för att inse något, men det är ju ingenting emot en hel jädra dag. Det är riktigt hemskt.
Att man vaknat upp och drömt något bra/hemskt och sedan har det tagit någon minut att fatta att det inte är så har hänt mig många ggr, men när man går runt en hel dag och tror att ens flickvän har varit otrogen eller att en vän har försökt tagit livet utav sig är fan inte skoj.
Citera
2009-03-23, 01:19
Medlem
CamilleDelacours avatar
Alltså, inte på annat sätt än att jag trott i drömmen att jag var vaken och det var verklighet som inträffade, haft flera sånna drömmar vilket är riktigt obehagligt speciellt om det är en mardröm, men så fort jag vaknar blir jag medveten om att det bara var en dröm och kan andas ut och pirra av lycka att det hemska saker som inträffade i drömmen inte har skett i verkligheten!

Men jag har aldrig vaknat, varit medveten om en dröm och trott att något sånt har hänt i verkligheten... Nån gång har man ju kommit på en viss frågeställning eller tanke i en dröm som man funderar vidare på i vaket tillstånd. Men nej, situationen/känslan som du beskriver känner jag inte igen och har inte hört talas om innan tyvärr... Men det låter sannerligen intressant, den här tråden tänker jag hålla ett öga på.
Citera
2009-04-07, 21:34
Medlem
Kommer ihåg en gång när jag var liten, var kanske 6-7 år. Drömde att det var julafton så jag vaknade jätteförväntansfull med det härliga julpirret man hade i kroppen i den åldern när det var jul.
Jag bokstavligen studsade upp i sängen och for ner för trappan för att kolla in granen med alla paket. Nu kom jag till varje 6-årings mardröm: Det fanns ingen gran, det fanns inga paket, det fanns ingen snö, men wtf det är ju julafton sade jag till min snälla mor. Hon kollade lite roat på mig varpå hon berättade att det inte alls var julafton. Hela den dagen var förstörd...
Citera
2009-04-18, 23:07
Bannlyst
En gång när jag var liten drömde att någon i släkten slängde in mig i backluckan på en vit mercedes (den första bilen som jag åkte [som jag kommer ihåg])
Citera
2009-04-21, 18:09
Medlem
jag drömde en gång att min broder hade dött och varit död i över ett år, när jag vaknade upp frågade min mor om jag hade snackat något med min broder. då sa jag till henne ganska försiktigt att han har ju varit död i över ett år nu.
vilket hon garvade åt, och trodde jag var påverkad av något

det skumma var att så fort jag vaknade trodde jag verkligen han varit död i över ett år, och jag levt utan han under tiden

Drömmar är verkligen ett fascinerat fenomen
Citera
2009-04-21, 19:15
Bannlyst
Drömde en gång, eller snarare vaknade och trodde, att jag blandat benzo med sprit, så hade jag spridda "minnen" av dom senaste dygnen, var paranoid och strök omkring som en katt i mitt rum, delade lägenhet med en lite yngre kille, trodde jag hade spöat honom utanför vårat lägenhetshus.

Shit vad jobbigt det där var tills jag smög mig ut och lite försiktigt frågade vafan som har/hade hänt?(!)
Citera
2009-04-21, 21:02
Medlem
gromzies avatar
Drömde att jorden höll på att gå under i ett svart hål om 2 minuter 9 sekunder. Vaknade och storgrät och sprang runt helt galen och kunde BARA se den bilden av en jordglob, mörkmörkblå nästintill svart med ett tunt diffust gult nät runt om, detta var MEGASIZE och jag kände mig dwarfad. Detta varade tills tiden 00:01 då var jag helt hysterisk och hade ultrapsyk och typ skrek. Sedan 00:00 med ett stort klockljudsslag. *boom*

Ingenting hände, jag slocknade på plats. Jag var runt 8 år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in