• 2
  • 3
2009-03-16, 16:16
Medlem
PhantomBlots avatar
Rita upp rummet och rita in möblerna så ser du ju vad som får plats. Enklast att göra med rutat papper och penna, men http://dragonfly.labs.autodesk.com/ är kanske roligare.
Citera
2009-03-16, 16:30
Medlem
Snurrens avatar
Vi hade ett 9 kvm stort rum förut. Först möblerades den med en 120 cm säng på tvären, sedan en liten billig baddsoffa samt ett litet bra bord med förvaringsutrymme och hjul så att det kunde dras undan när vi bäddade ut soffan framåt.

Nästa möblemang var en 160 cm himmelssäng. Då rymdes inte sängbord på båda sidorna men det såg rätt bra ut.

Dom som bor där nu har lyckats få in en 180 cm dubbelsäng plus några extra garderober. Trångt men dom tycker att det funkar.

Ett tips om du räknar med att ha sängen som sittplats, är att du köper ett snyggt tjockt överkast, det blir lite mindre "intimt" då när polarna kommer på besök. Sänglådor under sängen sväljer en hel del kläder eller prylar. Matcha gärna överkast med gardiner så att det känns lite mer enhetligt.
Citera
2009-03-16, 16:33
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Måste bara fråga dig TS, du menar bara ett rum hos dina föräldrar? och inte en egen lägenhet på 9kvadrat?

Eller glöm det, finns nog fanimej inga lägenheter på 9kvadrat
Citera
2009-03-16, 16:49
Medlem
Snurrens avatar
"bor ännu hemma" kan man kanske tolka på olika sätt, - hemma är ju där man bor, men jag tror nog att TS menar hemma hos föräldrarna.
Citera
2009-03-16, 17:53
Medlem
GaiNs avatar
Finns ju rum i olika korridorer och liknande med den storleken, har själv bott så. Då hade jag en 90's säng, litet skrivbord med en hutch från IKEA bredvid, en liten kyl med frysfack, två små garderober (i samma storlek tillsammans som 1-1½ normalstor) och en fotölj.

Vänner satt på sängen oftast. Det bästa tipsen torde vara att du ser till att utnyttja höjden på ett bra sätt som nämnts, och även en loftsäng lär kunna göra underverk på den ytan du har.

Må väl
GaiN
Citera
2009-03-16, 21:52
Medlem
Sketeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Nu gick jag till bibblan och kollade i tidningen där. Stället de köpt från i reportaget hette yousee.se och verkar vara ganska bra. 1495:- kostar deras lösning!

Edit: Blev ju sugen att köpa en själv nu! Fastän det skulle kännas ganska onödigt, är inte trångbodd... Men det hade ju varit fräckt!

Tackar!

Var ju inte alls så farligt, blir väl något liknande annars får jag helt enkelt ha en bäddsoffa och göra mig av med sängen.

Och jag bor ännu hemma, men vi ska flytta till en mindre lägenhet.

Jag har för tillfället nästan 20 kvadrat själv, så det blir en liten förändring.

Tack för alla andra svar också
Senast redigerad av Sketed 2009-03-16 kl. 21:55.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in