2009-03-16, 07:06
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketed
Tack för tipsen, skaffar nog en bärbar dator istället och gör mig av med datorbordet och stationära. Så skaffar jag en liten soffa och soffbord.

Säng, 2-sits soffa, soffbord, tv-bänk. Borde få plats?

Varför kör du inte, som någon tidigare skrev, en bäddsoffa? Det sparar ju ännu mer plats? Annars låter det bra.
Citera
2009-03-16, 07:09
Medlem
En kompis bodde på 9 kvadrat en gång. Hon fick plats med 90-säng, minimalt bord, fåtölj och skrivbord.

Möjligen hade man kunnat byta skrivbordet mot en soffa men det skulle blivit lite konstigt, med soffa och säng mitt emot varandra på båda sidorna av rummer. TV:n kan man ju ställa på det minimala soffbordet eller kanske hänga upp på väggen.
Citera
2009-03-16, 10:10
Medlem
Csabas avatar
Jag tror att loftsäng med soffa under och tv på väggen mittemot är det bästa.

Inte så roligt att alla som besöker dig ska sitta i din säng kanske.

Köp en bärbar dator och skippa skrivbord. Se till att utnyttja förvaring ända upp till taket.
Citera
2009-03-16, 10:17
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sketed
Och erikp: Vet du vart man kan hitta såna? Är dom jättedyra? Hade varit perfekt.

Om du har möjlighet, kolla i senaste numret av hem och hyra, där fanns lite bra tips om hur man kan inreda tight, och dessutom fanns det namngett i artikeln var man kunde köpa grejer för att fälla upp sängen på väggen... Men jag kommer inte ihåg namnet och har inte tidningen kvar.
Citera
2009-03-16, 12:01
Medlem
Csabas avatar
IKEA hade en sådan kampanj för ett par år sedan. Kolla på deras hemsida.
Citera
2009-03-16, 12:57
Medlem
Not_mes avatar
Nu gick jag till bibblan och kollade i tidningen där. Stället de köpt från i reportaget hette yousee.se och verkar vara ganska bra. 1495:- kostar deras lösning!

Edit: Blev ju sugen att köpa en själv nu! Fastän det skulle kännas ganska onödigt, är inte trångbodd... Men det hade ju varit fräckt!
Senast redigerad av Not_me 2009-03-16 kl. 12:59.
Citera
2009-03-16, 12:59
Medlem
Bygg en säng som tar upp hela golvytan.. Sen kan du slänga upp nåt vikbart bord på en vägg där du kan ha laptopen t.ex. Kanske någon hylla som du använder som nattduksbord.. Kan bli lite jobbigt att städa, men oftast räcke det väl med att bädda om sängen Golvet får man väl ta en gång i halvåret eller så.
Citera
2009-03-16, 14:33
Medlem
Csabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullaz
Bygg en säng som tar upp hela golvytan.. Sen kan du slänga upp nåt vikbart bord på en vägg där du kan ha laptopen t.ex. Kanske någon hylla som du använder som nattduksbord.. Kan bli lite jobbigt att städa, men oftast räcke det väl med att bädda om sängen Golvet får man väl ta en gång i halvåret eller så.

9 m2 säng? Låter lite överdrivet. Var ska han ställa skorna?
Citera
2009-03-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Csaba
9 m2 säng? Låter lite överdrivet. Var ska han ställa skorna?

Brukar du ta in skorna på ditt rum? Är du amerikan eller på något annat sätt kulturellt outvecklad?
Citera
2009-03-16, 14:58
Medlem
Csabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Brukar du ta in skorna på ditt rum? Är du amerikan eller på något annat sätt kulturellt outvecklad?

Jag brukar ta med mig skorna hem. Att TS ska flytta till 9 m2, tolkar jag som att han ska ha sitt hem på 9 m2. Då ingår skoplats.
Citera
2009-03-16, 15:13
Medlem
loftsäng loftsäng loftsäng. jag bodde på 10 kv länge med loftsäng på 140 cm där under hade jag ett mysigt litet krypin med 2mansoffa, bokhylla med stero/små högtalare, tvbänk+tv o golvlampa. övrigt hade jag plats med garderob stol papperskorg lite smågrejer. uppe på ramen runt sängen monterade jag en skrivbrodsbräda som kunde rullas ner till fotänden när skulle sova där jag hade min laptop.
Citera
2009-03-16, 15:38
Medlem
Mitt och min sambos sovrum kan nog tänkas vara 9m2, kanske nån m2 större.

Vi har inrett med följande:
1,60 säng
Liten byrå
Litet bord
Litet nattduksbord
Ganska stort datorbord + stol
Hennes gitarr, liten gitarrförstärkare, micstativ och notstativ har hon dessutom lyckats klämma in i en hörna.

Har vi vänner i rummet sitter vi helt enkelt i sängen.

Som flera andra sagt så skaffa loftsäng, hade det när jag bodde i etta, som visserligen var bra mycket större än så. Hemmasnickrad 1,60 säng med stege som man kunde fälla upp under sängen och säkra med en hasp (=inga groggspillande fyllon i din säng). Hade även trevliga infällda spotlights under sängen. Jag hade stationär dator och tvättkorg därunder, men för din del så sätt soffan där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in