• 1
  • 2
2003-10-02, 18:17
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Inte riktigt för webben kanske, men iaf. design.
http://medlem.spray.se/pro1ns/Flashback/testar.jpg

Hmmm
Den är rätt ful, visst?
Citera
2003-10-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis - Pixel
Den är rätt ful, visst?

Yupp. Rejält. Ingen tanke bakom, tråkiga färger och otroligt fult teckensnitt.
Citera
2003-10-02, 18:27
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Teckensnittet är ett s.k pixelteckensnitt, som jag och många andra inom hemsidor jag tycker om, anser är väldigt fint.
Tråkiga färger? Ni verkar gilla GRÅTT här på FB, både forumet, och ni användare, så jag försökte göra något jätte enkelt, tråkigt och smaklöst. Precis sånt som jag trodde ni skulle gilla!

Det enda som jag gillar är själva mittenrutan, som har ett glas-utseende, samt ett bra teckensnitt (ok, till för att skriva 8 pt först o främst )
Citera
2003-10-02, 18:30
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Kan någon säga om OT betyder Off Topic... Men jag skriver OT här då:
Har hittat ett vääldigt snyggt forum, som alla här kommer att ogilla rejält. Ska registrera där, och snacka med likgiltiga

Jag antar att det även finns s.k proffs också
http://www.tutorialforums.com/

Phuuhhhhh FB, usch FB!
Citera
2003-10-02, 19:37
Medlem
/dev/jesuss avatar
till att börja med brukar trendhororna du ser upp till använda pixelfonter i pyttepyttesmå storlekar, inte fetstora. oavsett hur pixelfonter används så är det inorginellt, gjort, gammalt och tråkigt. pixelfonter var tråkiga redan för tre år sedan.

du verkar inte ha förstått vad trendhoreri är för något egentligen, du verkar ju tro att det handlar om att göra flashiga och snygga designer, så är det inte. trendhoreri handlar om att använda en viss still i sin design på grund av att andra gör det, för att det är trendigt helt enkelt.

trendhoreri finns inte bara inom design. trendhoreri är också att skaffa en tribal-tatuering i svanken, trendhoreri är allting som folk gör bara för att de har sett andra som gör samma sak. trendhoreri är att bara härma, apa efter och vägra göra något nytt.

som att välja en font bara för att många andra använder den t.ex.

jag tycker forumet du länkar till är stiligt, om än lite väl kliniskt till färgen. men absolut inte trendhorigt.
Citera
2003-10-02, 19:42
Medlem
Citat:
Teckensnittet är ett s.k pixelteckensnitt, som jag och många andra inom hemsidor jag tycker om, anser är väldigt fint.

Ja. Pixelteckensnitt är snyggt - i storlek 8 eller mindre!! Du verkar inte ha fattat mycket.

Citat:
hittat ett vääldigt snyggt forum, som alla här kommer att ogilla rejält. Ska registrera där, och snacka med likgiltiga

Ja, det var ett snyggt och trevligt forum. Vad får dig att tro att du skulle passa in där?

Och vad menar du med "likgiltiga"? Vill du inte att folk ska bry sig om de du skapar? Jag skulle gärna se dig posta på www.grafisktforum.org och se vad andra med grafiskt intresse tycker om dina skapelser.
Citera
2003-10-02, 20:03
Bannlyst
Jag tycker faktiskt en pixlig font kan vara snygg även om den är större än storlek 8, dock kanske inte bara skriven rakt upp och ner och använd som en "logo".

Citat:
Ursprungligen postat av tilly
Jag skulle gärna se dig posta på www.grafisktforum.org och se vad andra med grafiskt intresse tycker om dina skapelser.
Skaparen av det forumet Per (?) bodde förut på samma ort som jag gör nu. Har för övrigt talat en del med honom, skojjigt att se du nämnde just det forumet.
Citera
2003-10-02, 20:18
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ska registrera där, och snacka med likgiltiga
Ja-sägare?

Citat:
Ursprungligen postat av tilly
Jag skulle gärna se dig posta på www.grafisktforum.org och se vad andra med grafiskt intresse tycker om dina skapelser.
Jag har funderat på att registrera mig där, eller i varje fall när jag har tid med webbplatsproduktionen igen. Det är mycket HI-, Berghs- och Beckmanstyper där va?
Citera
2003-10-02, 20:53
Medlem
/dev/jesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Ja-sägare?

Jag har funderat på att registrera mig där, eller i varje fall när jag har tid med webbplatsproduktionen igen. Det är mycket HI-, Berghs- och Beckmanstyper där va?

de flesta verkar snarare vilja bli sådana typer.
Citera
2003-10-02, 22:13
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /dev/jesus
till att börja med brukar trendhororna du ser upp till använda pixelfonter i pyttepyttesmå storlekar, inte fetstora. oavsett hur pixelfonter används så är det inorginellt, gjort, gammalt och tråkigt. pixelfonter var tråkiga redan för tre år sedan.

du verkar inte ha förstått vad trendhoreri är för något egentligen, du verkar ju tro att det handlar om att göra flashiga och snygga designer, så är det inte. trendhoreri handlar om att använda en viss still i sin design på grund av att andra gör det, för att det är trendigt helt enkelt.

trendhoreri finns inte bara inom design. trendhoreri är också att skaffa en tribal-tatuering i svanken, trendhoreri är allting som folk gör bara för att de har sett andra som gör samma sak. trendhoreri är att bara härma, apa efter och vägra göra något nytt.

som att välja en font bara för att många andra använder den t.ex.

jag tycker forumet du länkar till är stiligt, om än lite väl kliniskt till färgen. men absolut inte trendhorigt.

Hallå!!? Jag har inte skrivit något ALLS OM TRENDHORA ovan! Läs lite innan, Ok?
Och; Ja, jag tycker allt med det där forumet är 30 grr snyggare än FB.
Citera
2003-10-02, 22:15
Medlem
Dennis - Pixels avatar
Jaha, Nähe. Inte skriva pixelfonter med större än 8 pt? Vadådå? Ser det larvigt ut eller? Själv tycker jag om det, men jag vet att ingen annan gör det
...Skrev likgiltiga för att skilja på ER och DOM. Kolla på deras verk. Många av dom är heeelt annat än vad ni tycker om, det kan jag garantera.
Citera
2003-10-02, 22:33
Medlem
/dev/jesuss avatar
Dennis:

Du skrev: "Har hittat ett vääldigt snyggt forum, som alla här kommer att ogilla rejält."

Eftersom forumet inte har något överhuvudtaget med trendhoreri att göra så ger det intrycket av att du tror att snyggt/flashigt = trendwhore.

Vidare brukar du använda ordet "trendwhore" som något slags positivt uttryck, vilket ytterligare ger det intrycket. Trendhoreri handlar om total vägran att göra något nytt och att istället bara apa efter, du använder ordet som om det betydde något positivt, typ "flashigt" eller nåt i den stilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in