Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-15, 23:19
Medlem
gustaveklunds avatar
Hej.

Jag har nu flera gånger gått vilse med hjälp av sökfuntionen men hittar fortfarande inte något som besvarar min fråga.

Jag söker en lista över de vanligaste drogernas påverkan på enbart kroppen och psyket. Inte något som har med samhället att göra.

Någon som vet något om detta?
Citera
2009-03-15, 23:21
Medlem
narkis avatar
någon lista har jag inte, men vill nog påstå att opiater är rätt harmlöst för själva kroppen fysiskt.

men sen har vi ju benzo med tex, vad jag vet tar inte kroppen stryk av det spec mycket.

så listan kan bli lång, ingen jag orkar sitta å fundera på iaf :P.
Citera
2009-03-15, 23:25
Medlem
Evolution!s avatar
XTC lär ju vara den största hjärnslaktaren iaf...
Citera
2009-03-15, 23:31
Medlem
chutles avatar
Min vän google hittade:
http://health.howstuffworks.com/drug-ranking.htm

Tycker dock det är märkligt att mdma är så långt nere.
Citera
2009-03-15, 23:35
Bannlyst
GHB / GBL är inte nyttigast för din kropp ,fräter fan up dig inifrån ,rena skiten om du frågar mig......fast blir man på det med och snabbt ,sen går det utför
Citera
2009-03-15, 23:35
Medlem
narkis avatar
nu är jag ingen forskare.

men vad jag "vet" så är inte mdma spec "farligt" om man tar det i rätt mängd samt ganska sällan.

visst får hjärnan jobba lite, men den återställer sig om man inte kör på som en galning .
Citera
2009-03-15, 23:37
Medlem
gustaveklunds avatar
men det känns faktiskt som att det är samma lista som har funnits i alla trådar och har även funnits på aftonbladet.

Den ska, om jag inte minns helt fel vara baserad på påverkan på människan och på samhället.. jag är ute efter den på bara människan!
Senast redigerad av gustaveklund 2009-03-15 kl. 23:43.
Citera
2009-03-15, 23:38
Medlem
Alkohol och tobak e ju dom som dödar klart mest mäniskor. Och ingen annan drog sliter väl sönder organen lika mycket som alkohol

Edit: GHB/GBL hamnar nog i samma klass som alko tror jag
Citera
2009-03-15, 23:53
Medlem
febersjuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel
Alkohol och tobak e ju dom som dödar klart mest mäniskor. Och ingen annan drog sliter väl sönder organen lika mycket som alkohol

Edit: GHB/GBL hamnar nog i samma klass som alko tror jag

Kanske inte så konstigt att de lagliga drogerna dödar flest människor... Kolla bara på antalet brukare.
Citera
2009-03-15, 23:57
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimaSola
GHB / GBL är inte nyttigast för din kropp ,fräter fan up dig inifrån ,rena skiten om du frågar mig......fast blir man på det med och snabbt ,sen går det utför

"fräter upp dig inifrån" låter knappast som ett särskilt faktabaserat argument. Att ett ämne är frätande i koncentrerad form betyder knappast att det fräter sönder kroppen. Kolla bara på magsäcken, den är full med saltsyra, och ud mår bra ändå.

Nej, att GHB/GBL är mycket beroendeframkallande och lätt att överdosera håller jag med om. Men att det i sig skulle vara särskilt överdrivet skadligt tror jag faktiskt inte.
Citera
2009-03-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av febersjuk
Kanske inte så konstigt att de lagliga drogerna dödar flest människor... Kolla bara på antalet brukare.

Ok men vilken drog skadar kroppen mer en alkohol då? jag kommer iaf inte på någon
Citera
2009-03-16, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
"fräter upp dig inifrån" låter knappast som ett särskilt faktabaserat argument. Att ett ämne är frätande i koncentrerad form betyder knappast att det fräter sönder kroppen. Kolla bara på magsäcken, den är full med saltsyra, och ud mår bra ändå.

Nej, att GHB/GBL är mycket beroendeframkallande och lätt att överdosera håller jag med om. Men att det i sig skulle vara särskilt överdrivet skadligt tror jag faktiskt inte.

Nä kanske inte totalt korrekt sagt ,men när människor skiter blod dagligen pga av skiten så år den inte uppe bland de minst farliga iallfall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in