2009-03-15, 20:45
Bannlyst
Hello,

Jag laddade ner ett spel. Och har nu tv problem, eftersom jag inte brukar ladda ner spel. Och inte heller DVD-rips. Senast jag gjorde detta, hade jag en PC.

Tv frgor.

1) Skall man inte med Mac kunna ppna rar filer? Fr OSX pstr att jag skall vlja en app. fr att gra det.

2) Hur mountar man ett gng filer p en Mac. Vilket program skall jag tanka hem?

Tackar s mycket fr hjlpen!
Citera
2009-03-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
Hello,

Jag laddade ner ett spel. Och har nu tv problem, eftersom jag inte brukar ladda ner spel. Och inte heller DVD-rips. Senast jag gjorde detta, hade jag en PC.

Tv frgor.

1) Skall man inte med Mac kunna ppna rar filer? Fr OSX pstr att jag skall vlja en app. fr att gra det.

2) Hur mountar man ett gng filer p en Mac. Vilket program skall jag tanka hem?

Tackar s mycket fr hjlpen!

Om du har ett gng rarfiler, d mste du allts zippa upp dom. Jag anvnder UnrarX och det funkar hur bra som helst. Jag klickar p frsta rarfilen och ngra sekunder efter ligger de jag zippat upp i samma mapp.

Sen om du ska mounta filen som finns inuti rarfilerna, t.ex dmg fil, d brukar jag anvnda mig av Toast, men frst zippa upp det med UnrarX.
Citera
2009-03-15, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Om du har ett gng rarfiler, d mste du allts zippa upp dom. Jag anvnder UnrarX och det funkar hur bra som helst. Jag klickar p frsta rarfilen och ngra sekunder efter ligger de jag zippat upp i samma mapp.

Sen om du ska mounta filen som finns inuti rarfilerna, t.ex dmg fil, d brukar jag anvnda mig av Toast, men frst zippa upp det med UnrarX.

Tack fr svaret. Fixade UnrarX. Men finns det inget som r gratis men liknar Toast. Den r ju svin dyr. Eller var kan man hitta den....
Citera
2009-03-15, 21:06
Medlem
Citat:
Tack fr svaret. Fixade UnrarX. Men finns det inget som r gratis men liknar Toast. Den r ju svin dyr. Eller var kan man hitta den....
Stuffit expander fungerar utmrkt. Gratis.
Citera
2009-03-15, 21:09
Medlem
en .iso eller .dmg fil kan sedan kras direkt via dubbelklick/ brnnas direkt via skivverktyg (Disk Utility), finns under verktygsprogram p alla Mac.
Citera
2009-03-15, 21:11
Medlem
Citat:

Hahaha, kpa ? Herregud pojk, kom ut frn grottan

Sk p Toast 10 +torrent eller ntt, sg att den finns p piraten..
Citera
2009-03-16, 03:07
Bannlyst
Tackar. Det lste sig utan att kpa
Citera
2009-03-16, 18:55
Medlem
Jag har funnit ett nytt problem med just att zippa upp filer.

Jag har typ 100zippade filer och inuti varje zippad fil ligger en annan zipfil.
Hur kan jag zippa upp allt som allt istllet fr att klicka p zip001 och ta ut den zipfilen fr att sen ppna zip002 och s vidare 100gnger.. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in