2003-10-02, 16:59
Medlem
Hej!

Har en liten fråga ang piratkort till VIASAT. Jag har haft ett crackat originalkort från VIASAT. Nu råkade jag klanta till det när jag avslutade mitt abonnemang hos dem och de ville ha kortet tillbaka. Jag skickade in det och nu har jag fått en faktura och ett brev från dem. Fakturan är på drygt 3000:- och den avser drygt ett års abonnemang på ALLA deras kanaler, samt ett hot om att om jag inte betalar detta kommer de att vidta rättsliga åtgärder mot för att jag har gjort intrång i deras kort. Kan de göra det? Är det olagligt att cracka originalkort?? Kan jag åka fast för detta????? Vad ska jag göra?
Citera
2003-10-02, 17:06
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socool
Hej!

Har en liten fråga ang piratkort till VIASAT. Jag har haft ett crackat originalkort från VIASAT. Nu råkade jag klanta till det när jag avslutade mitt abonnemang hos dem och de ville ha kortet tillbaka. Jag skickade in det och nu har jag fått en faktura och ett brev från dem. Fakturan är på drygt 3000:- och den avser drygt ett års abonnemang på ALLA deras kanaler, samt ett hot om att om jag inte betalar detta kommer de att vidta rättsliga åtgärder mot för att jag har gjort intrång i deras kort. Kan de göra det? Är det olagligt att cracka originalkort?? Kan jag åka fast för detta????? Vad ska jag göra?

det är klart att du inte få "cracka" deras kort
om ni är fler i familjen blir det svårt o bevisa vem det är som har gjort det så neka bara
om det är bara du då är det bara betala o se glad ut det kunde ha blivit värre
Citera
2003-10-02, 17:12
Medlem
killen har 3 inlägg o alla 3 e likadana.

1 i warez
1 i detta forum
1 i kriminologi
Citera
2003-10-02, 17:45
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
killen har 3 inlägg o alla 3 e likadana.

1 i warez
1 i detta forum
1 i kriminologi

Ja, korspostning så det dånar om det, och nübegynnare är han oxå.......tycker knappast hans ämne hör hemma i någon av dom trådarna han postat i.....
Citera
2003-10-02, 17:53
Medlem
Nidstangs avatar
FB:s regel nr 8:
08. Diskussioner om piratkort är inte tillåtet
Citera
2003-10-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
FB:s regel nr 8:
08. Diskussioner om piratkort är inte tillåtet

Japp, fast jag tror det kan bändas på det i det här fallet.
Synd att han inte läste reglerna före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in