2003-10-02, 14:28
Bannlyst
Jag har fått ett problem på halsen nu, datorn startar om sig själv. Helt plötsligt när man sitter vid datorn så kommer det upp en liten skylt som talar om att ett oväntat fel inträffat i programmet Remote Assistance och att man har en dryg minut på sig att spara sina pinaler. Sen startar en klocka som räknar ner... Detta händer flera ggr om dagen.

Så GRYMT jobbigt... Och det här Remote Assistance verkar vara något Microsoft-skit som ska hjälpa en om man får fel på datorn. Programmet är det som orsakar problemen. Dessutom verkar det spritt sina jävla filer över hela datorn. Irriterande...

Vad är det för något och hur blir man av med skiten? Det verkar inte gå att installera av... Jag vill inte ha någon hjälp från deras jävla server, jag vill att programet slutar sabotera min surfning.

Någon som vet vad detta beror på? Problemet gäller XP Pro på en helt ny dator, 1-2 månader gammal...

// Roger P.
Citera
2003-10-02, 14:44
Medlem
Khaymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jag har fått ett problem på halsen nu, datorn startar om sig själv. Helt plötsligt när man sitter vid datorn så kommer det upp en liten skylt som talar om att ett oväntat fel inträffat i programmet Remote Assistance och att man har en dryg minut på sig att spara sina pinaler. Sen startar en klocka som räknar ner... Detta händer flera ggr om dagen.

Det här känns direkt som ett XP/2k-relaterat litet virus som har gått runt...
Var det Blaster kanske?

Roger, lär dig koppla på XP's brandvägg - det är ett tips! ;-)

Khay.
Citera
2003-10-02, 14:45
Medlem
msblast?

tror du har fått en mask...
kolla i processlistan om du har några av de här: msblast.exe, teekids.exe, root32.exe eller penis32.exe

kolla den här sidan: http://www.microsoft.com/sverige/sec...ty_blaster.asp

//G_unit
Citera
2003-10-02, 16:13
Medlem
Caesars avatar
Japp. Det är blaster. Hade samma problem själv, men det går att lösa om du följer länken enligt ovan...
Citera
2003-10-02, 18:31
Bannlyst
Nu fick jag ordning på aset... :mad:

Jo, det var Blaster som låg och irriterade. När jag skulle ladda ner en uppdatering så gjorde programmet ett sista försök till överlevnad genom att stänga ner systemet när nerladdningen nääästan var klar. Som hämnd döpte jag om msblast.exe till en jpg-fil så att skiten inte fungerade...

Nåja, datorn är rensad and works like a charm...

Tack för hjälpen, pågar...

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in