2009-03-15, 12:17
Medlem
elevators avatar
Det är så att jag tidigare hade Xp Pro, men efter att min dator blev överfull av virus och vägrade att fungera så lånade jag en XP-skiva, den här gången Home. Nu är det så att mitt ljudkort har ballat ur och visar och rutan visar "Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration, Error code: 88780078".
Kan detta ha något att göra med bytet mellan Xp och Home?
Citera
2009-03-15, 12:44
Medlem
ahamass avatar
Vad har du för ljudkort? Har du installerat rätt drivrutiner till kortet?
Citera
2009-03-15, 13:36
Medlem
KnozEs avatar
jag hade samma problem, vart vansinnig, när jag hade installerat om windowset så hade det "sparat" dem gamla inställningarna inför ljudet, så jag formaterade om den igen och tankade alla drivrutiner ifrån packard bells hemsida (eftersom jag har en packard bell dator" lycka till
Citera
2009-03-15, 13:57
Medlem
elevators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahamas
Vad har du för ljudkort? Har du installerat rätt drivrutiner till kortet?

ingen aning vad jag har för ljudkort, men problemet uppkom när jag installerade om xp. jag har varit inne och snurrat runt i output för winamp, men det har inte ändrats. så det bästa är att ladda ner något slags pack med nya drivrutiner? eller kan det vara ljudkortet som är sönder?
Citera
2009-03-15, 13:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elevator
Det är så att jag tidigare hade Xp Pro, men efter att min dator blev överfull av virus och vägrade att fungera så lånade jag en XP-skiva, den här gången Home. Nu är det så att mitt ljudkort har ballat ur och visar och rutan visar "Bad DirectSound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration, Error code: 88780078".
Kan detta ha något att göra med bytet mellan Xp och Home?

Sök på felkoden.

Det luktar som du har provat med en felaktig drivers eller rent av en korrupt installationsfil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in