2009-03-15, 00:55
Medlem
jag har ett problem!

Fr ngon mnad sen lmnade jag in min dator d den ej ville starta upp. Det som hnde var att den startade lite och ett pip hrdes, flktarna startades, cd/dvd snurrade men sen inge mer, inget kom upp p skrmen. Inte ens att den brjade rkna upp minnet. Utan den startade om sig sj ist, och stod och tuggade. Starta upp lite stnga av sig sj, starta upp lite stnga av starta upp osv osv

Det dom d sa p butiken var att de inte riktigt visste vad det var fr fel men att nr dom uppgraderat moderkortet s funkade den klockrent.

Det gjorde den ox tills jag nu fick fr mig att installera en ny HD, s r ja tillbaks till samma h-vete som d. Att den startar upp lite o stnger av sig fr att starta upp lite igen om o om igen.

Ngon som vet vad det r fr fel? Vad butiken ev gjorde d fr att f den att starta? ngt som jag kan gra sj, fr jag har ingen lust att betala dyrt fr rep denna gng
Citera
2009-03-15, 00:58
Medlem
Rostmannens avatar
Pip?

Frsta tanken, ngot kretskort sitter inte i ordentligt.?.!.
Citera
2009-03-15, 01:00
Medlem
semuors avatar
Sl till den?
Citera
2009-03-15, 01:08
Medlem
Trollunges avatar
Felsk sjlv.
Ta bort alla kablar frn moderkortet frutom strmmen, dvs cd och hd ska tas bort och starta sedan datorn. r det samma fel s kolla minnena. Metodisk felskning med andra ord.
Citera
2009-03-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Felsk sjlv.
Ta bort alla kablar frn moderkortet frutom strmmen, dvs cd och hd ska tas bort och starta sedan datorn. r det samma fel s kolla minnena. Metodisk felskning med andra ord.

r ju inte s hajj p datorkomponenter att ja skulle lyckas stta tillbaka allt
Frstr d inte hur butiken lyckades, d pltsidan har varit plomberad.
De lyckades allts starta den utan att ta bort plombering och felska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in