2009-03-15, 00:55
Medlem
jag har ett problem!

För någon månad sen lämnade jag in min dator då den ej ville starta upp. Det som hände var att den startade lite och ett pip hördes, fläktarna startades, cd/dvd snurrade men sen inge mer, inget kom upp på skärmen. Inte ens att den började räkna upp minnet. Utan den startade om sig sj ist, och stod och tuggade. Starta upp lite stänga av sig sj, starta upp lite stänga av starta upp osv osv

Det dom då sa på butiken var att de inte riktigt visste vad det var för fel men att när dom uppgraderat moderkortet så funkade den klockrent.

Det gjorde den oxå tills jag nu fick för mig att installera en ny HD, så är ja tillbaks till samma h-vete som då. Att den startar upp lite o stänger av sig för att starta upp lite igen om o om igen.

Någon som vet vad det är för fel? Vad butiken ev gjorde då för att få den att starta? ngt som jag kan göra sj, för jag har ingen lust att betala dyrt för rep denna gång
Citera
2009-03-15, 00:58
Medlem
Rostmannens avatar
Pip?

Första tanken, något kretskort sitter inte i ordentligt.?.!.
Citera
2009-03-15, 01:00
Medlem
semuors avatar
Slå till den?
Citera
2009-03-15, 01:08
Medlem
Trollunges avatar
Felsök själv.
Ta bort alla kablar från moderkortet förutom strömmen, dvs cd och hd ska tas bort och starta sedan datorn. Är det samma fel så kolla minnena. Metodisk felsökning med andra ord.
Citera
2009-03-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollunge
Felsök själv.
Ta bort alla kablar från moderkortet förutom strömmen, dvs cd och hd ska tas bort och starta sedan datorn. Är det samma fel så kolla minnena. Metodisk felsökning med andra ord.

Är ju inte så hajj på datorkomponenter att ja skulle lyckas sätta tillbaka allt
Förstår då inte hur butiken lyckades, då plåtsidan har varit plomberad.
De lyckades alltså starta den utan att ta bort plombering och felsöka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in