I Hässleholm, mitt emot stationen, finns/fanns(?) ett kebabställe som jag aldrig kommer återvända till. Jag var tvungen att använda övertydligt teckenspråk för att få kebabsnubben att förstå att jag ville ha rullen delad i två, och även då tog det en stund för honom att fatta. Rullen i sig smakade absolut ingenting, det var som att sticka ut tungan genom fönstret.
I Malmö, nära stationen, finns ett liten lusthusliknande kebabställe. Jag och en polare beställde varsin rulle därifrån, och vi hann knappt två bett in i rullen förrän vi kom ner till såsen - som smakade riktigt sur, stark, äcklig TJACKSVETT! Vi slängde rullarna i närmsta soptunna, och hon spydde i ett gathörn.
I Kristianstad fanns det ett Frasses (det har tydligen brunnit ner för något år sedan) som var det sunkigaste jag besökt. Det drevs av ett gäng araber som bara hängde vid bardisken och snackade skit med sina arabpolare hela dagarna. När man kom in såg de ut som typ

"NOO jag måste jobba!!!"
De tog evigheter på sig att laga burgaren, och när man väl fick den och tog sitt första bett sa det bara slafs och kött, sallad etc gled ur det dyngsura brödet och landade med ett smack på bordet. Deras pommes var sladdriga som överkokt spagetti.