2015-07-05, 22:52
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xheqnhouz
Jag åt lunch på ett ställe som låg vid torget (eller vad det är) i centrala Skinnskatteberg. Det var något slaggs lunchbuffé. Där fanns bland annat hamburgare med bröd och pommes. Burgarna smakade gammal skolmatsal – ätbart, men ingen sensation – och pommesen som om de legat framme ett tag. Sedan var det något slags kycklingbitar som också verkade ha legat framme ett tag. Jag vet inte om det är det sämsta stället jag ätit på –*men hur som helst lär jag nog inte ta omvägar i framtiden för att få njuta av Skinnskattebergs kulinariska utbud.

Jag känner nästan att jag måste ta tillbaka detta. Nu har jag nämligen fått det tvivelaktiga nöjet att testa en annan restaurang i Skinnsberg – den som ligger i det gamla stationshuset. Det första intrycket man fick efter att ha inspekterat ställets webbplats och husets yttre var väl att man nog kunde förvänta sig ett lite bättre ställe.

Jag klev in på stället en lunch, och tog del av ställets "buffé" (2-3 rätter eller så; modell skolmatsal). Jag noterade att potatisgratäng erbjöds. Potatisgratäng är ju gott tänkte jag och lassade upp en rejäl bit på tallriken. När jag började äta av härligheten insåg jag att det som hade marknadsförts om "potatisgratäng" snarast kunde karakteriseras som något slags sörja av sönderkokt potatis. Man kände sig så illa tvungen att inte lämna alltför mycket kvar på tallriken. Hur som helst så lär jag inte återkomma frivilligt inom överskådlig framtid. (Har även hört av andra att "restaurangen" skall servera bränt fläsk etc.)

Skall man sammanfatta det kulinariska läget i Skinnskatteberg kan man väl säga att den som är ute efter något mer avancerat än gatuköksmat bör söka sig annorstädes.
Citera
2015-09-19, 21:34
Medlem
Vi stannade vid en butik/café/nånting i Våxtorp. Det var som att kliva rakt in i 70-talet. Maten värkade också vara från den tiden, og tanten bakom kassan var surare än ättika. En upplevning!
Citera
2015-09-20, 17:49
Medlem
HasseBanans avatar
Kommer inte ihåg om jag skrivit i denna tråden innan. Men Hylte pizzeria är ett riktigt lågvattenmärke. Pizzorna är tunna som pannkakor och fyllningen är något av det snålast tilltagna jag sett på en pizzeria. Att de inte gått i konkurs är en gåta för mig.
Citera
2015-09-21, 20:18
Bannlyst
1. En lokal pizzeria där jag ätit två gånger och båda gångerna fick jag ligga och spy hela nästa dag.
2. En lokal restaurang som skulle vara ett av stans finare ställen. Tog en hamburgare där som till och med fick McDonalds att framstå som bra. Det var ingen hamburgare, det var en klump bränd köttfärs indränkt i flott som de lagt mellan två brödskivor. Några år senare fick jag dessutom reda på att hygienen inte står högt i kurs där.
3. McDonalds. Deras pommes frites är som kokt spagetti och deras burgare smakar skit. Dessutom blir man inte mätt på skiten.
4. En annan lokal pizzeria. Beställde därifrån en gång och pizzan var vidbränd så den gick inte att äta.
Citera
2015-09-22, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter-Niklasson
1. En lokal pizzeria där jag ätit två gånger och båda gångerna fick jag ligga och spy hela nästa dag.
2. En lokal restaurang som skulle vara ett av stans finare ställen. Tog en hamburgare där som till och med fick McDonalds att framstå som bra. Det var ingen hamburgare, det var en klump bränd köttfärs indränkt i flott som de lagt mellan två brödskivor. Några år senare fick jag dessutom reda på att hygienen inte står högt i kurs där.
3. McDonalds. Deras pommes frites är som kokt spagetti och deras burgare smakar skit. Dessutom blir man inte mätt på skiten.
4. En annan lokal pizzeria. Beställde därifrån en gång och pizzan var vidbränd så den gick inte att äta.
Varför inte nämna vad ställena heter? Tråden är ju till för att varna andra för skitställen.
Citera
2015-09-22, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Varför inte nämna vad ställena heter? Tråden är ju till för att varna andra för skitställen.

Okej:

1. Maxim. Pizzan var rätt god annars men som sagt vill man ju inte ligga och spy hela dan därpå.
2. Hamnkrogen.
3. McDonalds. Men det nämnde jag ju.
Kommer tyvärr inte ihåg vad fjärde stället hette. Men det var under slutet av 90-talet jag beställde därifrån så man får väl hoppas att de bättrat sig sen dess.
Citera
2015-09-22, 22:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Okej:

1. Maxim. Pizzan var rätt god annars men som sagt vill man ju inte ligga och spy hela dan därpå.
2. Hamnkrogen.
Kommer tyvärr inte ihåg vad fjärde stället hette. Men det var under slutet av 90-talet jag beställde därifrån så man får väl hoppas att de bättrat sig sen dess.
Du bör nog nämna vilken stad det handlar om. Pizzerior med namnet Maxim finns på ganska många ställen.
Citera
2015-09-22, 22:06
Avslutad
En av de sämre är hamburgarna på tele2 arena. Riktigt vidriga. Mc Donalds är ju också uppe i toppen på de värsta ställena. Men seriösa resturanger vette fan just nu

Fick magsjuka av brommagrillen kom jag på.
Citera
2015-09-24, 12:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Du bör nog nämna vilken stad det handlar om. Pizzerior med namnet Maxim finns på ganska många ställen.

Motala.
Citera
2015-09-24, 13:46
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Jag ska inte hänga ut någon specifik restaurang eller krog utan bara säga att alla restauranger eller krogar som inte får å sig att servera äkta potatismos utan serverar pulvermos är enl mig SÄMST!
Citera
2015-09-24, 13:53
Medlem
nivamans avatar
Taco Bar!
100kr för sliskiga mikrovågsuppvärmda tex-mex-imitationer.
Kan inte någon bättre (eller iaf billigare) aktör fylla denna lucka?
TacoBell/DelTaco/TacoTime etc... var är ni?
Citera
2015-09-24, 15:34
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Okej:

2. Hamnkrogen.

Fast ligger du och spyr hela dagen efter är det troligen något annat! En matförgiftning kommer relativt snabbt och försvinner också snabbt. I sällsynta fall drar de ut på tiden så länge som ett dygn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in