2009-03-14, 13:13
Medlem
Tja.
Har problem med mitt grafikkort. Det handlar om ett gammalt Nvidia Geforce 6600GT (inte ens fläkt).
Det är så att ja har haft lite problem med datorn under ett tag och ja har kommit med olika lösningar som jag tror är svar till felen men ändå så ska den hela tiden fortsätta att strula.

Nu är jag dock ganska säker på vad felet ligger. Det är dock jävligt skumt.
Problemet jag har är att när jag drar igång burken och kommer in i explorer så tar det inte lång tid innan datorn hänger sig i cirka ~10 sec, sen blir skärmen helt svart i nån sec och sen så startar datorn om sig.
Jag har också noterat att grafikkortet är jävligt varmt vid det här laget.

Jag har testat att formatera datorn, när jag då är klar och håller på att installera program och så vidare så fungerar allt felfritt. Tills dess att jag installerar drivrutiner till graffekortet. Då plötsligt får jag samma symptom som tidigare.

Har testat dom nyaste drivrutinerna, gamla drivrutiner som jag vet fungerat innan, men utan framgång.

Nån som har nån idé? :S
Citera
2009-03-14, 13:27
Medlem
lazyheads avatar
Nätagget klarar kanske inte grafikkortet?
Har inte graffekortet någon kylare alls? Jag kan tänka mig att kortet blir för varmt då och stänger av sig i förebyggande syfte eller liknande.
Citera
2009-03-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazyhead
Har inte graffekortet någon kylare alls? Jag kan tänka mig att kortet blir för varmt då och stänger av sig i förebyggande syfte eller liknande.

Sannolikt ett kort med passiv kylning.
Citera
2009-03-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazyhead

Nätagget har ju klarat de fint i flera år :P
Den har ingen fläktkylning men den har något annan typ av kylning tror jag, vet inte vad det kallas dock, så här ser det ut under:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/-DSC00244.JPG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in