2009-03-14, 00:07
Bannlyst
ska lämna tillbaks min 1a som jag haft sedan dec 04,det är värden som sagt upp kontraktet inte jag.
Har inga problem med detta men undrar lite hur mycket slitage är att räkna med ?
det sitter lite kabekanaler uppe efter ljudanläggning och försöker jag ta bort de blir det revor i tapeten så än så länge sitter de kvar.
Dum som jag var är köksluckorna ommålade och inte fackmannamässigt gjort antar att det är till att lämna in de för omlackering ,men undrar mest över tapetslitage.
Citera
2009-03-14, 08:32
Moderator
Tystnads avatar
tror det är ca 15 år mellan omtapetsering och omålning.
blir du skyldig att betala ev omålning/tapetsering skall åldersavdrag göras efter hur lång tid det var sedan förra omålningen.
Exakt hur man räknar ut detta vet jag ej.
Citera
2009-03-14, 08:51
Bannlyst
Nada

Du ska inte betala någonting, det är normalt slitage och ingår i din hyra efter alla dessa år. Jiddrar hyresvärden så snacka men Hyresgästföreningen även om du inte är medlem, de ska svara på dina frågor.
Citera
2009-03-14, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pazztrik
Du ska inte betala någonting, det är normalt slitage och ingår i din hyra efter alla dessa år. Jiddrar hyresvärden så snacka men Hyresgästföreningen även om du inte är medlem, de ska svara på dina frågor.
ska prova detta tack..
jag gör gärna rätt för mej ,men värden har inte varit en bra värd i detta fall.

*enda !! ventilationen som finns sitter på toaletten !
*mögel i taket på badrummet,det var endast övermålat har det visat sej.
*de har försökt höja min hyra 2 ggrs sedan dec 04,poängen är att den låg redan på 4665 för en etta på 34 km2 utan balkong och bv.. pratade med hyresgästföreningen redan då .fick höra att de avtalat fram stopp för hyreshöjningar i framtiden och att detta gällde tillsv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in