2009-03-13, 00:24
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravlax
Ett tecken på att man ska skärpa sig är att man får ett PM från en mod.

Alla dina inlägg som inte är borttagna kan du ju själv hitta..

Jovisst men det skulle ju ändå vara bra att se hur många av ens inlägg som blivit borttagna.

Själv har jag fått flera inlägg raderade men aldrig någon tillsägelse eller varning.

Sen skulle det som sagt också förenkla hela den nya laidback-regeln då man hela tiden skulle vara medveten om sin ratio och således aldrig gå över gränsen.

Visst man blir varnad innan av en mod för det också men har inte moderatorerna nog med arbete?
Citera
2009-03-13, 00:35
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Humor.

Lite offtopic men, varför just humor?
Citera
2009-03-13, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing
För att den forumdelen rent ut sagt är skit, och den lockar till sig småbarn. Nu tillåter ju inte ens Flashback rädtråden längre: Skamligt!
Citera
2009-03-13, 00:51
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Du har postat hela fyra inlägg och vill veta om du har något mer inlägg som hamnat i papperskorgen eller på annat sätt försvunnit?

TS PC har obefintlig betydelse då det inte behöver vara det första kontot TS använder. Efterfrågan finns nog hos andra och inte bara hos TS av denna tråd. En privat räknare som visade antalet borttagna inlägg hade knappast varit av skada utan den hade snarare fört med sig att ni moderatorer sluppit agera i dess position. Med tanke på teknikernas to-do-list är det förmodligen inget som kommer implementeras inom en nåbar framtid men funktionen hade sannerligen fyllt syftet denna tråd poängterar.
Citera
2009-03-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotten_88
Jovisst men det skulle ju ändå vara bra att se hur många av ens inlägg som blivit borttagna.

Själv har jag fått flera inlägg raderade men aldrig någon tillsägelse eller varning.

Sen skulle det som sagt också förenkla hela den nya laidback-regeln då man hela tiden skulle vara medveten om sin ratio och således aldrig gå över gränsen.

Visst man blir varnad innan av en mod för det också men har inte moderatorerna nog med arbete?

Skulle man som moderator behöva meddela om att man tagit bort ett inlägg skulle man nog få jobba dygnet runt. Kan tänka mig att många mods tar bort mellan 50 och 100 inlägg om dygnet.
Att man tar bort ett inlägg behöver inte betyda att man har gjort sig förtjänt av en tillsägelse, utan det brukar väl bli tal om tillsägelse om det är smärre regelbrott exempelvis korspostning. Vid grövre regelbrott är det ju varning som gäller, men då kommer varningen från "alla" moderatorer då omröstning i outaw sker innan en varning utdelas.
Citera
2009-03-13, 07:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Skulle man som moderator behöva meddela om att man tagit bort ett inlägg skulle man nog få jobba dygnet runt. Kan tänka mig att många mods tar bort mellan 50 och 100 inlägg om dygnet.
Att man tar bort ett inlägg behöver inte betyda att man har gjort sig förtjänt av en tillsägelse, utan det brukar väl bli tal om tillsägelse om det är smärre regelbrott exempelvis korspostning. Vid grövre regelbrott är det ju varning som gäller, men då kommer varningen från "alla" moderatorer då omröstning i outaw sker innan en varning utdelas.
Även brott mot 0.0x-reglerna kan resultera i tillsägelser. Det är de enda fallen och enda åtgärden där det är upp till den enskilde moderatorn att avgöra. 1.0x-brott ska alltid upp för omröstning i Outlaw, och utfallet kan bli allt från bannlysning till att ingen åtgärd sker och ett eventuellt raderat inlägg återställs.
Citera
2009-03-13, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
För att den forumdelen rent ut sagt är skit, och den lockar till sig småbarn. Nu tillåter ju inte ens Flashback rädtråden längre: Skamligt!

Jahop, så jag är ett småbarn. Snacka om att vara insnöad i att en är så jävla bra.

Jag spenderar tid på humor dagligen och detta för att det faktisk postas rätt så mycket sköna länkar till roliga videon. Och det är inte fel att skratta ibland. Kunder göra gott för många här inne.

Snarare så tror jag att posts där inte räknas har att göra med att: De ofta är korta med bara en länk och egentligen ingen diskussion alls. Det är mer ett sub-forum för att förgylla tillvaron mellan de övriga debatterna som pågår på FB.
Citera
2009-03-13, 10:49
Bannlyst
jag ser inte poängen i att ha en postcount alls, ett inlägg värderas ofta olika pga postcounten i vissa fall.
Citera
2009-03-13, 13:26
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazingthing

Där behöver trådarna inget diskussionsunderlag och det räcker med att svaren är "haha fett roligt!!!oneoneone".
Citera
2009-03-13, 13:27
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
jag ser inte poängen i att ha en postcount alls, ett inlägg värderas ofta olika pga postcounten i vissa fall.
Helt rätt, det finns ingen poäng med en postcount på ett forum där den inte premieras från officiellt håll. Men nu finns den där, och då blir det som det blir med status, värdering och rykten.
Citera
2009-03-13, 16:38
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:

Jag vet.
Det jag menar är att det vore smidigt om man såg hur många inlägg som tagits bort.
Citera
2009-03-15, 22:23
Medlem
girlsinmydreams avatar
Jag skulle vilja veta hur många som gjort inlägg på mina trådar. Det kan man ju visserligen se per tråd i visa "Hitta alla ämnen startade av ...", men inte den totala summan.

Snart har jag 100 000 inlägg på de trådar jag skapat, vore kul att se det utan att sitta med miniräknare och kolla. Det finns kanske fler som vill veta det totala inlägg som finns på trådarna. Jag har ändå ganska få trådar att räkna på, men det finns väl andra som har betydligt fler och som vill veta detta?

Men så värst viktigt är det ju inte, för mig i allla fall...
Senast redigerad av girlsinmydream 2009-03-15 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in