Jag har länge varit på jakt efter en polaroidkamera. Någon som vet var man hittar en sådan relativt billigt i Stockholm? Med andra ord inte ebay eller något annat på internet, utan fysisk butik.
Att bero på polaroid; någon som vet om och i så fall när dom börjar tillverka polaroiden igen? Hörde ett rykte om att dom skulle starta igång fabriken snart...
innan dom slutade producera kostade det mellan 8 och 15 kr beroende lite på vilken film man använde och om man beställde från eBay. idag drar det tyvärr iväg till det dubbla så det e inte lätt att komma under 25kr rutan för t.ex 669/667 film. dock lite billigare med den lite vanligare 600filmen... köpte upp ett lager av 669 precis innan dom la ner produktionen och det får nog bli de sista polaroiderna jag tar. dom tror jag kostade i snitt 14-15 kr. nu efter det är det inte riktigt ekonomiskt försvarbart även om det är både sjukt fint och kul! hoppas priset sjunker igen när dom får i gång en licensproduktion vilket det ryktas om. finns inga säkra källor på det bara att dom letar...
Jag läste i senaste Tidningen Foto att man ska börja tillverka film för kamerorna igen, men den här gången utan alla krångliga tekniker, vilket blir billigare! Dock nämndes inga siffror eller datum
Beklagar bumpen, men det är ingen som vet var man får tag på film? I butik alltså? Har en Supercolor 635Cl, så jag skulle behöva 600 film.
Läste på någon sida att Clas Ohlson ska ha, men det har jag mycket svårt att tänka mig eftersom det knappt verkar finnas att köpa i butik alls.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!