2003-09-30, 20:29
Medlem
Har en liten underlig fundering som jag hoppas på å få något vettigt svar på..kan ju bli svårt iofs,vet ej om folk i min situation tänker på sådant. Är nämligen så att jag ganska nyligt fått reda på att jag är epileptiker och blir nu medicinerad mot det(tegrethol) är dock samtidigt väldigt nyfiken på 2c-b,2c-i,lsd och andra hallucigena droger..har provat en del som ej behöver namnges här,funderar på vad som kan hända..? Om min sjukdom har någon betydelse i det fallet..? Vill gärna få intelligenta svar från folk som vet! Klarar mej väldigt bra utan vilda gissningar från alla möjliga människor..gissa klarar jag själv!!
Citera
2003-09-30, 21:00
Medlem
Killroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongzki
Har en liten underlig fundering som jag hoppas på å få något vettigt svar på..kan ju bli svårt iofs,vet ej om folk i min situation tänker på sådant. Är nämligen så att jag ganska nyligt fått reda på att jag är epileptiker och blir nu medicinerad mot det(tegrethol) är dock samtidigt väldigt nyfiken på 2c-b,2c-i,lsd och andra hallucigena droger..har provat en del som ej behöver namnges här,funderar på vad som kan hända..? Om min sjukdom har någon betydelse i det fallet..? Vill gärna få intelligenta svar från folk som vet! Klarar mej väldigt bra utan vilda gissningar från alla möjliga människor..gissa klarar jag själv!!

Vet att risken ökar att du får ett anfall om du använder någon typ av hallucigena droger. Vet inte hur stor risken är men om jag var som du skulle jag hålla mig borta från dom.
Citera
2003-09-30, 21:18
Medlem
ÄlskaMigs avatar
fråga din läkare, enda sättet att få ett säkert svar.
Citera
2003-10-01, 15:21
Medlem
håll dig borta från sånt...
ja fick tegretol när ja tände av på benz..som kan framkalla epelepsi..
vilket e konstigt med tanke på att iktorevil är ett läkemedel mot epelepsi..
men 2c-b är inget för dig...tro mig..
Citera
2003-10-02, 00:08
Medlem
Det beror på... om du regelbundet får anfall av endera petit mal eller grand mal typ så bör du enligt min mening undvika hallucinogener, liksom alkohol i större mängder. Din läkare kommer garanterat att avråda dig, det finns ingen läkare i landet som skulle säga "jovisst, det är tvärlugnt, kör hårt!".

Jag har aldrig sett några entydiga bevis på att hallucinogener verkligen orsakar epileptiska anfall, hur dessa droger verkar är långt ifrån klarlagt.

Jag skulle i din situation undvika droger som potentiellt kan förvärra sjukdomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in