• 1
  • 2
2003-09-30, 19:37
Medlem
hmm någon som verkligen testat några gånger med feromoner (luktämnena som enligt vissa skall locka det motsatta könet) så ni VET om det varit skillnad i attraktion hos motsatta könet ?

vore kul å veta, verkar ju lite seriöst iaf med alla respekterade tidningar som haft artiklar, flertalet rapporter etc.

Citera
2003-10-01, 09:08
Medlem
Säkre Sammys avatar
nytt svett skall funka på kvinnor. Inte dagsgammalt utan färskt. Tror att den tilldragande effekten går över efter en timme eller två...
Citera
2003-10-01, 13:28
Medlem
Dawnriders avatar
feromoner javisst

Det är dessutom genetiskt betingat, tom gammal svett har en funktion.

Det gjordes ett försök med manlig svett för att avgöra vilka mäns svett som kvinnor finner mer tilltalande. Med absolut statistisk säkerhet så stämplades det i försöket att kvinnor tycker svett från män som är deras genetiska motpoler som mer tilltalande.

Försöket inkluderade bara kaukasiska män tror jag.

Så det finns en inbyggd funktion mot inavel... som fortfarande fungerar på sätt och vis.

Det har gjorts många mer eller mindre seriösa försök med feromoner, men generellt så är det ingen vits att köpa dem på flaska när du ska ut på krogen.. eftersom det är så många andra faktorer som spelar in.

Med risk för att bli anklagad för att vara nasse, så har jag sett ett försök (inte direkt välrefererat) där man jämförde kroppsdofter från olika världsdelar.

Asiater/Europer/Amerikaner var mycket lika, infödda Afrikaner och Araber hade vissa likheter men inte lika mycket lika och vissa sydamerikaner hade drastiskt annorlunda kroppsdofter. Även om likheterna var stora mellan alla människor inblandade i försöket så fann de vissa igenkännbara saker när de körde gamla svettiga tröjor genom något sorts 'luktoskop'.. har ingen aning vad det heter. Tydligen berodde kroppsdoften mycket på i vilken miljö man växt upp i, inte lika mycket på vilken 'ras' man tillhörde.

Jag har desperat försökt hitta den, men kan tyvärr inte ge någon referens.
Citera
2003-10-01, 14:09
Medlem
hmm intressant... postar lite hänvisningar till artiklar och rapporter om ngn vill leta vidare.

"Människan påverkas av molekyler som flyger genom luften - så kallade feromoner" (DN, 2001-08-31)

"Låt näsan välja partner åt dig" (Aftonbladet, 2001-07-29)

"Sniffing out a mate" (ABCNews, 2001-03-27)

"Det säger bara Klick" (Aftonbladet, 2000-08-24)

"Pheromones Potential participants in your sex life" (CNN, 1999-06-25)

"Study finds proof that humans react to pheromones" (CNN, 1999-03-11)

"Following our noses" (The TIME, 1998-03-23)

"The science of sex what it is and who is doing it" (The scientist, 1994-03-21)

SIXTH SENSE DETECTS PHEROMONES, U. OF C. RESEARCHERS SHOW
http://medlem.spray.se/igorkudrik/news4.html

Mer fakta om feromoner
Här en en samling länkar till webbsidor om feromoner. De flesta är amerikanska eftersom forskningen främst bedrivs där.
http://www.pherox.com/lankar.htm

Citera
2003-10-01, 14:54
Medlem
Säkre Sammys avatar
Vi kan anta att kosten har en avgörande funktion i detta, testa att äta mycket sojabönor så kommer ni att producera östrogen i kropen vilket påverkar eran hormon balans vilket i sin tur påverkar era feromoner.
Citera
2003-10-03, 14:36
Bannlyst
fattar inte poängen, man vill inte producera östrogen
Citera
2003-10-03, 14:43
Medlem
Schaffers avatar
Jag kan tänka mig att det finns östrogen i soja men jag är väldigt osäker på om vi killar kan producera det...

/Schaffer
Citera
2003-10-03, 15:09
Medlem
LadyTieras avatar
Alla killar har små mängder östrogen i kroppen likadant som vi flickor ha små mängder testosteron i kroppen. hos killar är östrogenet en viktig del av spermieproduktionen och hos tjejer har testosteronet bla. inverkan på sexlusten.
Citera
2003-10-03, 15:37
Medlem
Säkre Sammys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag kan tänka mig att det finns östrogen i soja men jag är väldigt osäker på om vi killar kan producera det...

/Schaffer

Testosteron kan omvandlas till östrogen om vissa saker i kroppen "ballar ur". Det är därför folk som dopar sig kan få bröst om de inte äter östrogen blockare.

Till Azaroth: Man vill nog inte det nej, vad jag menade var att kosten påverkar hormonerna som i sin tur påverkar feromonerna. Fattar du? Skum kost = skum hormonbalans = skumma feromoner...
Citera
2003-10-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Testosteron kan omvandlas till östrogen om vissa saker i kroppen "ballar ur". Det är därför folk som dopar sig kan få bröst om de inte äter östrogen blockare.

Till Azaroth: Man vill nog inte det nej, vad jag menade var att kosten påverkar hormonerna som i sin tur påverkar feromonerna. Fattar du? Skum kost = skum hormonbalans = skumma feromoner...

är skumma fermoner bra eller dåligt?
Citera
2003-10-03, 18:38
Medlem
TomBombadills avatar
En god parfym funkar lika bra som feremoner.. Min tjej blir kåt bara hon känner doften av min parfym.
Citera
2003-10-03, 20:09
Medlem
safts avatar
Självklart funkar skiten, det är som Watson en gång sa klassisk betingning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in