2009-03-11, 18:10
Medlem
Jag ska på intervju på tisdag, för en säljartjänst. Behöver lite hjälp från er erfarna säljare. Vilka krav ställs? Vad krävs för att man ska bli en bra säljare? Några bra tankar och förslag vad jag ska trycka på lite extra, när jag är där?

Tack för mig!
Citera
2009-03-11, 18:26
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokacitron
Jag ska på intervju på tisdag, för en säljartjänst. Behöver lite hjälp från er erfarna säljare. Vilka krav ställs? Vad krävs för att man ska bli en bra säljare? Några bra tankar och förslag vad jag ska trycka på lite extra, när jag är där?

Tack för mig!

Massa dumma frågor kommer du få.
Hur du ser på livet? Vad ska du göra om 5 år? Dina bästa egenskaper? Beskriva dig med tre ord. Typiskt en intervju, så förbredd dig lite grann i alla fall.
Citera
2009-03-11, 18:29
Bannlyst
Om de frågar dig om negativa egenskaper så kan du ju säga något i stil med att "Jag vet inte om jag har några men det finns alltid något man kan bli bättre på" med glimten i ögat.
Citera
2009-03-11, 18:30
Medlem
sälj mycket
Citera
2009-03-11, 19:46
Medlem
att du ens söker en tjänst som säljare så borde du inneha ganska bra egenskaper som säljare, är man en bra säljare kan man sälja allt!!! i det ingår också att sälja in sig själv på intervju.

om din säljaregenskap inte är så eftersträvad i denna tjänst trots att det är en säljartjänst,alla säljartjänster ställer inte krav på att man ska vara en bra säljare och de alla skiljer si åt ganska mycket.

lycka till!!
Citera
2009-03-11, 19:54
Medlem
Treks avatar
Egenskaper som är positiva är social, målmedveten, resultatinriktad, driven, energisk etc.

Negativa egenskaper kan vara "Sätter ibland för höga mål för mig själv", "Blir aldrig riktigt nöjd" osv.

Ett skitjobb kräver skitsvar.
Citera
2009-03-11, 23:58
Medlem
Cosmominds avatar
Det trek säger, sen göra ett allmänt socialt och utåtriktat intryck, och slappna av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in