2009-03-11, 16:54
Medlem
JimGooses avatar
Varje gång jag försöker använda säker borttagning av maskinvara får jag upp felmeddelande Det går inte att stoppa enheten allmän volym nu. försök igen senare.

Får det både på usb-minne och usb-hd, hur kommer man runt det så enheterna kan kopplas bort utan att behöva starta om datorn?
Finns det nån risk att koppla ur en usb-enhet som inte är aktiv men ändå inte kan använda säker borttagning?
/JimGoose
Citera
2009-03-11, 16:57
Medlem
WordOfMouths avatar
Finns det någon som använder säkert borttagning? Jag rycker alltid ur sladden/minnet och det har då fungerat hitills.
Citera
2009-03-11, 17:02
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordOfMouth
Finns det någon som använder säkert borttagning? Jag rycker alltid ur sladden/minnet och det har då fungerat hitills.
Det fungerar i princip alltid. Mycket sällan kan det inträffa att filer blir skadade, oftast i samband med att man rycker alldeles för tidigt efter in operation.
Citera
2009-03-11, 17:23
Medlem
kimdah2002s avatar
Som sagt, troligtvis är det något program som fortfarande använder usb-enheten.

Om det är farligt att ta ur ett usb minne eller en usb hårddisk beror på om den står inställd på "optimera för snabb borttagning" eller "optimera för snabb prestanda" står den inställd på det senare och du drar ur den utan säker borttagning så kan filsystemet bli korrupt och alla filer försvinner...
Citera
2009-03-12, 09:56
Medlem
JimGooses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Som sagt, troligtvis är det något program som fortfarande använder usb-enheten.
Explorer är enda jag kan komma på, usb-hd används enbart för säkerhetskopiering.

Citat:
Om det är farligt att ta ur ett usb minne eller en usb hårddisk beror på om den står inställd på "optimera för snabb borttagning" eller "optimera för snabb prestanda" står den inställd på det senare och du drar ur den utan säker borttagning så kan filsystemet bli korrupt och alla filer försvinner...
Standard för xp pro, "optimera för snabb borttagning" men läste att det enligt apple finns 1/85 chans för korruption om man inte använder säker borttagning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in