• 1
  • 2
2009-03-10, 23:52
Medlem
FRA-mannens avatar
Jag undrar vilka repliker som ni har använt er av för att bli av med Jehovas vitten och vad resultat blev, själv har jag använt mig av följande repliker:

- "Ursäkta mig men jag ska precis slakta en katt till min sataniska ritual, kan ni komma tillbaka lite senare?"
funkade utmärkt på 2 äldre damer dom vände på klacken med en gång

- "Om jag går med i eran sekt, blir hämningslös gruppsex 24/7 då?"
funkade på 2 yngre tjejer, dom blev tysta i ca 20 sekunder sen gick dom utan att säga ett ord

Allt välkomnas!
Citera
2009-03-10, 23:57
Medlem
kanskeintes avatar
Jag har bara sagt att jag inte tror på dom och sen stängt dörren.

Har även sagt att jag är dyrkar satan och sen sett dom gå.
Citera
2009-03-11, 00:30
Medlem
BengtZzs avatar
Jag bjöd in dem en gång så stog dem och snackade, jag gick å satte mig vid datorn och spelade WoW och lät lite halvt intresserad. Det roligaste var ju att de inte fattade att jag drev med dem. Jag menar man blir ju fan trött om de kommer typ en gång varje månad.

Minns det som igår, stod utanför Ogrimmar och duellade, fan va härligt det var att höra dem snacka lite halvt. Det absolut roligaste var att jag även snackade på ventrilo så dem fattade ju inte vem man svarade till alltid hahaha.

Shit va kul det var
Citera
2009-03-11, 00:31
Medlem
kanskeintes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Jag bjöd in dem en gång så stog dem och snackade, jag gick å satte mig vid datorn och spelade WoW och lät lite halvt intresserad. Det roligaste var ju att de inte fattade att jag drev med dem. Jag menar man blir ju fan trött om de kommer typ en gång varje månad.

Minns det som igår, stod utanför Ogrimmar och duellade, fan va härligt det var att höra dem snacka lite halvt. Det absolut roligaste var att jag även snackade på ventrilo så dem fattade ju inte vem man svarade till alltid hahaha.

Shit va kul det var

Haha, klockrent. Hur fick du dom att gå då?
Citera
2009-03-11, 00:34
Bannlyst
Ingen som provat "Nej tack, jag är inte intresserad!"? Det brukade i alla fall räcka för att "bli av" med mig på den tiden då jag var ett vittne.

Men det är klart, att vara respektlös och otrevlig och lite så där "småball" är ju förstås mycket roligare.
Citera
2009-03-11, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Ingen som provat "Nej tack, jag är inte intresserad!"? Det brukade i alla fall räcka för att "bli av" med mig på den tiden då jag var ett vittne.

Men det är klart, att vara respektlös och otrevlig och lite så där "småball" är ju förstås mycket roligare.

Ja precis nu har du fattat, det är faktiskt ruskit roligt att driva med folk som tränger sig på och försöker omvända personer som inte vill ha med dem att göra.

Själv så pratade jag med en kompis igår om just detta för vi har dem jävlarna i husen nu som knackar dörr och är jobbiga. Vi tänkte köra en bög grej med dem och se om dem fattar nått. Kompisen bor inte så långt bort och vi brukar jävlas med allt och alla och Jehovas vittne är ju extra roligt, jag återkommer om vi får besök så kan jag berätta hur det gick..
Citera
2009-03-11, 00:53
Medlem
Stockos avatar
Dom som går omkring och knackar dörr är ofta pinsamt dåligt insatta. Börja diskutera tolkningar eller felaktigheter i bibeln så blir dom i regel helt ställda och ber att få återkomma med svar. Vilket dom aldrig gör.
Citera
2009-03-11, 01:13
Medlem
de går o skrämma bort dem
för något år sedan plinga det på min dörr o där stog en gammal tant och en yngre tjej. o den här tjejen kände jag igen men kunde inte plasera henne.

men de presentera sig och börja prata om sitt budskap och tjejen ser ganska obekväm ut där hon står. o efter en stund plinga det i mitt huvud ja vist jävlar denna tjejen har jag tryck på o fan flyger ju i mej
o säger fan nu kommer jag ihåg dej fan jag måste få tacka för senast du va fan otroligt tajt o skön. de båda vände och gick vidare ganska fort o jag hörde hur kärringen gnällde på henne.
va jag för elak ??
Citera
2009-03-11, 01:30
Medlem
Jag brukar bara säga att jag inte är intresserad.
Citera
2009-03-11, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av west86
de går o skrämma bort dem
för något år sedan plinga det på min dörr o där stog en gammal tant och en yngre tjej. o den här tjejen kände jag igen men kunde inte plasera henne.

men de presentera sig och börja prata om sitt budskap och tjejen ser ganska obekväm ut där hon står. o efter en stund plinga det i mitt huvud ja vist jävlar denna tjejen har jag tryck på o fan flyger ju i mej
o säger fan nu kommer jag ihåg dej fan jag måste få tacka för senast du va fan otroligt tajt o skön. de båda vände och gick vidare ganska fort o jag hörde hur kärringen gnällde på henne.
va jag för elak ??

Troligt..
Citera
2009-03-11, 01:37
Medlem
Jag var mer intresserad av dom när de kom hem till mig... hade hört att det var konstiga människor etc...
Så jag ville ta reda mer. De fortsatte komma hem till mig 1 gång i månaden i ca ½ år. Jag satt och pratade med dem.. de själva förklarade sin syn på bibeln och jag förklarade vad jag tror på och hur allt skapades enligt mig. De accepterade att jag trodde på de hela rent ur en naturvetenskaplig synvinkel.

Dem fördömde allt våld runt om i världen, att vissa människor är goda och onda. Det kan jag hålla med om..
Jag tycker nog att vi hade utbyte av varandra.. det var lärorika möten.
Citera
2009-03-11, 02:00
Bannlyst
Som "exvittne" kan jag ge er ett tips: Ta aldrig emot tidningar eller broschyrer "bara för att bli av med dem", det verkar bara som att ni är intresserade då.

De av er som klarar av att uppföra sig hyfsat kan i stället, som jag skrev i mitt första inlägg, helt enkelt säga "nej tack, jag är inte intresserad".

Ni som kommer med era rövarhistorier och ska hitta på "skojiga grejer": Är det så ni själva vill bli bemötta när ni vill berätta något? Jag menar inte religiösa saker nu, utan i största allmänhet. Tänk er att ni är på jobbet t ex, och vill berätta om en kul grej ni läste i tidningen. Vad vill ni helst; att någon börjar vara otrevlig, svära åt er, "dra bög grejer" (vad nu bög grejer är?) eller att de vänligt säger "Jag är inte så intresserad av det där"?

Jag förstår att det kan vara störande att människor kommer och knackar på och vill prata om sin tro, de flesta i dag är ju inte särskilt religiösa och man vill inte bli störd hemma, helt enkelt. Men Jv kommer inte hem till er för att plåga er, och då går knappast omkring i vinterkylan i timmar bara för att få nöjet att plåga er. Det finns anledningar till att de "knackar dörr".

De flesta har säkert hört talesättet "Behandla andra som du själv vill bli behandlad". Tänk på det nästa gång Jv knackar på din dörr. Tacka bara nej, gärna med eftertryck, men vänligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in