2009-03-10, 23:08
Medlem
Tankade för några timmar sedan den nya live messenger. När jag sedan loggade in var alla mina kontakter borta. Jag testade att lägga till några nya kontakter men det går inte. Jag har kollat microsofts så kallade "support" som är ett jävla skämt och jag kan inte lösa problemet.

Är det någon som har råkat ut för något liknande?

Jag har även provat att tanka den äldre varianten av msn men då står det att jag måste tanka den nya för att kunna logga in.

Skulle vara riktigt tacksam om någon kan hjälpa mig.
Citera
2009-03-10, 23:12
Medlem
Här hittar du installationer till äldre MSN som fungerar.
http://www.microsoft.com/technet/sec.../MS07-054.mspx
Citera
2009-03-11, 00:11
Medlem
Tack för svaret men det hjälpte inte. Får samma medelande "Det finns en nyare version av msn bla bla bla"
Citera
2009-03-11, 00:35
Medlem
devil daviss avatar
Jag gjorde också misstaget att installera nya versionen. Riktigt kass! Har för mej att jag fick avinstallera allt, det var flera olika 'delprogram'. Vet inte om jag fick fram dem i listan över installerade program eller om det var under installerade uppdateringar. (kontrollpanelen> program och funktioner> osv) Efter det letade jag upp en gammal hederlig variant av msn och den tänker jag nog fanken aldrig byta ut.

(Ursäkta virrigheten, mitt minne är ett såll...)
Citera
2009-03-11, 00:42
Medlem
rotten_88s avatar
Om du har ett hotmailkonto kopplat till din msn så kanske du kan återfinna kontakterna via det.
Citera
2009-03-11, 07:29
Medlem
Jag har mina kontakter på min hotmail men jag kan inte lägga till dem i msn.
Citera
2009-03-11, 08:08
Medlem
Jag har en installationsfil av 8.0 någonting som jag själv kör med, med den behöver du inte uppdatera till nyare.

Vet dock inte om installationsfilen fungerar till annat än Vista 64-bit, men det skadar ju inte att prova.
Kan lägga upp filen när jag kommer hem ikväll.
Citera
2009-03-11, 10:03
Medlem
Methones avatar
Går att få tillbaka den äldre versionen, dina kontakter kommer troligen också komma tillbaka. Avinstallera alla msn-program och ta bort msn-mappen efter det tror jag.
Citera
2009-03-11, 15:00
Medlem
Fredolphs avatar
Jag har exakt samma problem! Jag formaterade datorn, slängde in nya msn, inga kontakter kvar. Har provat allt jag kan komma på men inget funkar. Har testat följande:

1. Importerat kontaktlista från annan dator där mina kontakter visas, dock läggs de inte in på nya msn.
2. Tömt cachen för msn (allt enligt microsofts support), funkar dock ej.
3. Lagt till kontakter via Hotmail, funkar inte heller.
4. Lyckats installera äldre msn live messenger som inte tjatar om att uppdatera till senaste versionen, dock syns inte här heller några kontakter.
5. Dock syns mina kontakter i det msn som åker med XP, det är ju dock ett torftigt program som jag ej vill använda.

Finns det möjligt fler vägar att gå för att kunna se sina kontakter i MSN?
Citera
2009-03-11, 15:57
Medlem
Flashen1961s avatar
Finns andra chatklienter som t.ex Digsby mm så kolla in den.
Citera
2009-03-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredolph
Jag har exakt samma problem! Jag formaterade datorn, slängde in nya msn, inga kontakter kvar. Har provat allt jag kan komma på men inget funkar. Har testat följande:

1. Importerat kontaktlista från annan dator där mina kontakter visas, dock läggs de inte in på nya msn.
2. Tömt cachen för msn (allt enligt microsofts support), funkar dock ej.
3. Lagt till kontakter via Hotmail, funkar inte heller.
4. Lyckats installera äldre msn live messenger som inte tjatar om att uppdatera till senaste versionen, dock syns inte här heller några kontakter.
5. Dock syns mina kontakter i det msn som åker med XP, det är ju dock ett torftigt program som jag ej vill använda.

Finns det möjligt fler vägar att gå för att kunna se sina kontakter i MSN?

Ja det är samma som jag har, fyfan vad trött jag blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Finns andra chatklienter som t.ex Digsby mm så kolla in den.

Ska testa det, ser jävligt nice ut om det funkar.
Senast redigerad av JhvaElohimMeth 2009-03-11 kl. 18:57.
Citera
2009-03-11, 19:36
Medlem
Fan vad digsby är bra! Tack som fan för tipset! Hade ingen aning om att det fanns program som det här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in